Piaggio a dezvăluit prima sa maşină low-cost

De Bogdan Mirică
Publicat Joi, 04.11.2010
producătorul de scutere Piaggio a lansat recent un concept care anticipează un viitor model low-cost cu trei locuri ce va fi vândut mai întâi în India şi apoi în Europa.

După ce au cunoscut succesul în segmentul scuterelor, cei de la Piaggio încearcă să abordeze şi alte pieţe, cum ar fi cel al maşinilor de oraş. Impulsionaţi probabil de succesul lui Smart, italienii au gândit un model cu trei locuri, special creat pentru oraş, care ar putea ajunge pe piaţa din Europa abia în 2013.

Planurile Piaggio au fost deja anticipate de un concept, botezat NT3 şi expus zilele acestea la Salonul Motocicletelor de la Milano. Creaţia italienilor are la bază trenul de rulare al unei motociclete, dar vehiculul vine cu patru roţi şi trei locuri pentru pasageri, unul frontal, pentru şofer, şi două posterioare.

Conceptul Piaggio a luat naştere în India, unde se va bate cu deja popularul Tata Nano şi cu hatchback-urile entry-level produse de Maruti. Gândit ca un produs low-cost, NT3 are la bază vehiculul comercial uşor cu trei roţi Piaggio Ape, comercializat în partea de sud a Europei şi în India.

Vehiculul Piaggio va fi pus în mişcare de motoare regăsite de obicei pe motociclete, cu capacitate de 200 şi 300 de cmc.

Versiunea de 300 cmc ar putea face parte chiar dintr-un ansamblu hibrid.

Roberto Colannino, preşedintele Piaggio, a declarat că s-a gândit la un număr considerabil de vânzări în India, dar nici pieţele din Asia şi Europa nu vor fi uitate. Colannino a refuzat să dea detalii despre data lansării şi despre uzina în care va fi fabricat modelul low-cost, însă surse neoficiale estimează că în maxim trei ani vom vedea versiunea de serie a modelului NT3. 

via | autocar

Comentarii (3)

  • f. bun pt bucuresti
    ...dar prefer un Tico :)
    5 3
  • :)
    un pret?
    asta nu-i ala care facea scutere?
    vad ca a mai evoluat la masini, poate peste 10 ani va face limuzine
    2 3
  • Piaggio
    Pt. VSZ, nu e cazul sa faca limuzine.
    Grupul Piaggio a fost fondat în anul 1884, în Italia, la Genova, de către Rinaldo Piaggio. La început compania şi-a concentrat atenţia asupra industriei navale, extinzându-şi ulterior activitatea şi în domeniul feroviar (construcţie de vagoane) în 1900 şi aeronautic în 1916.

    În anul 1917 compania achiziţionează o nouă fabrică Pisa, iar în anul 1921 achiziţionează o mică fabrică în Pontedera, care va deveni centru de producţie aeronautică şi ulterior locul „naşterii” scuterului icoană, Vespa. Actualmente sediul Grupului Piaggio este la Pontedera.

    Al doilea Război Mondial găseşte Grupul Piaggio între cei mai importanţi producători europeni în domeniul construcţiilor aeronautice, feroviare şi navale.
    Jumătatea anilor '60 aduce succesul mopedelor Piaggio. Anul 1967 marchează lansarea pe piaţa a primelor scutere cu pedale Piaggio - Ciao, Bravo şi Si. Liniile lor moderne şi elegante cucerind imediat tinerii.

    Anii '80 găsesc grupul Piaggio în postura de producător de biciclete, scutere cu pedale, scutere, motociclete şi autoturisme comerciale uşoare. Anii '90 reprezintă consacrarea Grupului Piaggio drept lider european în industria vehiculelor pe două roţi. În anul 2000 apare modelul X9, cu motorizări pornind de la 125cmc, până la 500 cmc.

    De la legendara Vespa din 1946 şi până la ultimul venit, Beverly, au fost mai mult de 100 de modele proiectate şi produse, toate purtând amprenta creativităţii şi muncii mai multor generaţii care au scris istoria în domeniul moto şi au promovat în lumea întreagă libertatea de mişcare.

    Grupul Piaggio este al patrulea producător mondial de motociclete şi deţine în prezent şase branduri de scutere şi motociclete: Piaggio, Gilera, Vespa, Derbi, Aprilia şi Moto Guzzi. Sub marca Piaggio fiind comercializate în prezent 13 modele, cu cilindree de la 49 cmc până la 500 cmc: Beverly Cruiser, Beverly Tourer, Carnaby, Fly, Liberty, Liberty S, MP3, NRG Power, X7, Typhoon, XEvo, Zip şi Zip SP, în peste 40 de versiuni.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru