Carlos Tavares vrea să întoarcă balanţa situaţiei economice a concernului PSA Peugeot-Citroen, iar printre paşii pe care îi va urma pentru a realiza acest obiectiv se numără şi scumpirea modelelor din gama Peugeot. În baza planului ”Back to the Race”, prezentat la Paris, Tavares sublinia necesitatea de a creşte preţurile modelelor din Sochaux cu până la 6.5 la sută până în 2020. Procentajul respectiv este diferenţa medie dintre un model Peugeot şi un echivalent al său din gama Volkswagen. Primul pas va fi reducerea diferenţei de preţ la 4.7 procente până în 2016, ca apoi să o scadă la trei procente sau mai puţin până în 2020. Tavares, fostul numărul doi la Renault-Nissan, spune că modelele 208, 2008 şi 308 sunt deja egale cu echivalentele lor din gama Volkswagen în materie de tehnologie şi calitate, diferenţa dintre acestea fiind doar la nivel de preţ.
Citroen va avea un nou şef de la 1 iunie
Pentru a creşte preţul de tranzacţionare al modelelor Peugeot, Tavares a planificat deja reducerea gamei din Sochaux la doar 16 modele, de la 25 cât are în prezent.
Până în 2022, gama Peugeot va avea doar 13 modele. Şeful concernului PSA vrea să reducă suprapunerea dintre modelele Peugeot şi Citroen şi să evite modelele cu platforme şi componente comune vândute cu două sigle diferite. Pentru moment, planul lui Tavares nu dezvăluie ce modele vor fi eliminate din gama Peugeot, dar analiştii din industrie prevăd eliminarea tuturor modelelor cu marjă de profit redusă, precum şi a modelelor cu vânzări slabe sau care se află în segmente în scădere. Gama Peugeot se va concentra pe segmentele cu cele mai ridicate vânzări la nivel mondial, respectiv segmentele B, C şi D, iar hatchback-urile, berlinele şi break-urile vor fi caroseriile care vor rămâne prioritare pentru Peugeot.OFICIAL: Peugeot 308 este Maşina Anului în Europa 2014
Analiştii estimează că modelele 3008, 5008, 4008, 207CC, 308CC, 807 şi 108 nu vor primi înlocuitori la sfârşitul ciclului de viaţă.
În timp ce modelul 108 nu va fi înlocuit pentru că Peugeot vrea să renunţe la modelele cu marjă scăzută de profit, celelalte modele care vor fi eliminate treptat din gamă nu au atins aşteptările de vânzări ale constructorului şi nu activează pe segmente suficient de profitabile încât să merite atenţia mărcii din Sochaux. În timp ce Peugeot va ţinti un segment superior al pieţei, Citroen va deveni marca generalistă a concernului PSA, cu toate că va avea, la rândul său, mai puţine modele. Până în 2016, gama Citroen va rămâne fără un model, totalizând 14 produse în ofertă, dar planul este o paletă de numai şapte modele până în 2022. Vestea bună pentru fanii Citroen este că această reducere a gamei nu înseamnă dispariţia modelelor DS, care vor fi reprezentate de o divizie separată, care va avea şase modele în 2022.20 de lucruri pe care nu le stiai despre... Peugeot
Via AutomotiveNews (înreg.)
M-as fi gandit la o scadere a pretului, pentru a fi competitivi.....
Nu vad cu vor atrage mai multi clienti daca vor creste preturile cu 6,5 %.
Poate sor fi ridicat si francezi in ultima vreme da sa spui ca sunt la fel de bune ca si modelele grupului VAG e deja prea mult......
si in loc sa ridice marca Citroen sa o duca la un nivel premium(avand un start destul de bun cu modelele DS si chiar modele ca C5,C6).......
si de ce sa renunte la modelu 108(asta cand va fi prin 2020-2022)
segmentu A devine din ce in ce mai disputat existand chiar si in momentu de fata vreo 7-8 concurenti......
nu cred insa ca au dus`o pana la capat.
Oricum e interesant cum Renault si PSA fac reclama gratuita Volkswagen-ului (marcii nu grupului) zicand mai voalat ca de fapt etalonul pietei de volum este firma din Wolfsburg.
eu inteleg ca VW este foarte scump pentru ce ofera...
"si nu ridicam pretul pana la urma ci doar atragem atentia ca oferim aceeasi calitate dar la un pret mai scazut"....trebuia sa continue tavares
si inca ceva...nici unul dintre voi nu vede faptul ca, procentual, VW (cu toate modelele sale xeroxate) nu mai are cresterea de alta data? Ia uitati-va pe datele centralizate.....
:) :) :)
ha ha ha ha
Mars de aici cu calitatea voastra !
De-abia isi revenisera dupa succesul lui 308 si inchiderea unei fabrici si acum dau cu bata in balta.
Dar poate un sambure de adevar este totusi in ce spune domnu' Tavares. Pentru ca o mare problema la PSA in acest moment este costul de productie al unui automobil, mai ridicat fata de Renault sau VW. Si ca sa mai castigi niste bani asta ar fi cea mai simpla si rapida solutie. Asta se vede in cladirile de birouri pe care PSA le are in Franta. In afara lor realitatea e cam diferita.