Constructorul francez a prezentat o nouă versiune mild hybrid pentru modelele 3008 și 5008. Noua versiune promite un consum de combustibil mai mic cu 15% față de actualele motorizări clasice ale celor două modele.
Mai exact, ambele modele beneficiază acum de un nou motor pe benzină cu 3 cilindri de 1.2 litri. Acesta este dezvoltat special pentru a putea fi adaptat unui sistem hibrid. Noul motor livrează 136 de cai putere și 230 Nm, mulțumită unui turbocompresor cu geometrie variabilă. Tot aici mai precizăm că acest motor funcționează în ciclul Miller și primește și un lanț de distribuție pentru costuri de întreținere reduse.
Noul motor este cuplat la o cutie de viteze automată cu 6 trepte și cu dublu ambreiaj, iar aceasta integrează un motor electric ce oferă până la 28 de cai putere și 55 de Nm în plus. Acest motor electric este alimentat de o baterie de 48 de volți, ceea ce permite rularea în modul electric la viteze mici, la plecarea de pe loc sau în timpul manevrelor de parcare.
Între timp, bateria de 48 de volți, montată sub scaunul șoferului, este reîncărcată de către motorul termic, care funcționează pe post de generator în timpul decelerării.
Tot aici mai precizăm că bateria litiu-ion are o capacitate totală de 898Wh, dintre care sunt utilizabili 432 Wh.Cu această motorizare nouă Peugeot promite un consum mai mic cu 2.5 litri/100 de kilometri în regim urban și mai mic cu 0.7 litri/100 de kilometri în regim mixt. Consumul în regim de autostradă rămâne, însă, neschimbat.
Alături de noua motorizare mild hybrid, cele două modele primesc și un sistem de avertizare sonoră pentru pietoni, care funcționează până la viteze de 30 de km/h.
Noul motor mild hybrid înlocuiește vechea unitate PureTech 130 EAT8, iar acesta își va face apariția și la modelele 208, 2008, 308 și 408. Între timp, noile versiuni ale lui 3008 și 5008 vor fi disponibile în Europa începând din al doilea trimestru.
via Peugeot
Mi se pare mult mai practică și mai puțin complicată soluția mild-hybrid adoptată de Renault față de cea propusă de Peugeot.
Mai multe piese în mișcare = mai multe complicații. Avem deja piese mai multe de la ciclul Miller, avem de la turbină + geometria variabilă, avem de la cutia cu dublul ambreiaj. Totul pentru un câștig de doar 2,5 litri în consum urban, dar un minus de vreo 50 de cai față de un 3008 "tradițional".
si consuma 5 litri urban sau cat?
Motor de 1.2 la 5008 cel puţin mi se pare o prostie. E mare şi grea.
Motor în 3 cilindri făcut să mai taie din preţ că oricum le-au mărit.
Cutia în 6 trepte (dacă vorbim tot de Aisin) nu ştiu cât va ajuta la reducerea consumului (din surse oficiale care doresc să-şi păstreze anonimatul cutia în 6 trepte a fost înlocuită de cea în 8 trepte tocmai ca să scadă consumul).
E adevărat că asta era valabil la motoarele de 1.6 în 4 cilindri dar...
P.S. Deţin Peugeot 5008 GT, benzină, cutie automată 8 trepte, consum oraş 14, consum afară 7,6!