Campionatul Mondial de Anduranță are toate șansele să fie revitalizat în anii următori, pe măsură ce interesul constructorilor pentru competiție începe să crească.
Peugeot a anunțat miercuri că va participa în această competiție începând din sezonul 2022-2023 la clasa hypercar-uri. Prin urmare, constructorul francez va reveni în Cursa de 24 de ore de la Le Mans în vara anului 2023.
Pentru moment, Peugeot s-a limitat să anunțe că hypercar-ul cu care va participa în competiție va fi avea propulsie hibridă, iar mai multe detalii tehnice despre acesta vor fi dezvăluite la începutul anului 2020. Potrivit unor informații neoficiale, echipele private Oreca și Rebellion ar putea fi implicate în noul proiect.
"Este o nouă provocare și știu că experții noștri vor fi la înălțime cu echipe finanțate de brandurile Grupului PSA și impulsionate de dorința de a avea succes", a declarat Jean-Marc Finot, directorul de motorsport al Grupului PSA.
Ultima participare Peugeot în Anduranță datează din perioada 2007-2011 cu prototipul 908 HDi FAP (foto), care a obținut victoria la Le Mans în sezonul 2009.
Clasa de hypercar-uri va înlocui clasa de prototipuri LMP1 în Campinatul Mondial de Anduranță începând din sezonul 2020-2021, iar până în prezent doar Toyota și Aston Martin au mai confirmat participarea.
Toyota va dezvolta un nou hypercar, în timp ce Aston Martin va concura cu Valkyrie.Organizatorii au decis să înlocuiască clasa LMP1 pentru a atrage în competiție și constructori care să concureze cu versiuni adaptate pentru curse ale unor hypercar-uri de serie, element care contribuie la reducerea costurilor de dezvoltare.
Via Peugeot
Comentarii (1)