Francezii de la Peugeot tocmai și-au actualizat strategia de electrificare și au prezentat așa numita filozofie E-Lion Project.
Anul acesta, fiecare model din portofoliu va fi electrificat. Până în 2025, producătorul din Hexagon va avea o ofertă 100% electrică, iar până în 2030, toate modelele comercializate în Europa vor fi pur electrice.
E-3008 ȘI E-5008 DEBUTEAZĂ ÎN 2023
În următorii doi ani, Peugeot va prezenta 5 modele noi, cu zero emisii. Este vorba despre e-308, e-308 SW, e-408, e-3008 și e-5008. Primele două vor fi echipate cu un motor electric, capabil de 156 CP, și vor oferi peste 400 de kilometri autonomie.
SUV-ul e-3008 va debuta în a doua jumătate a anului 2023. Va fi construit pe arhitectura STLA Medium, va avea 3 versiuni (inclusiv una cu două motoare electrice), iar autonomia maximă va fi de până la 700 de kilometri.
Despre viitorul e-5008, Peugeot a precizat numai că va urma la scurt timp după e-3008.
SISTEM HIBRID NOU
Tot în 2023, francezii vor prezenta o nouă tehnologie hibrid, cu sistem MHEV la 48V.
Acesta va fi preluat de modelele 208, 2008, 308, 3008, 5008 și 408. Sistemul va combina un motor pe benzină, cu 100 sau 136 CP, și o unitate electrică, de 21 kW, integrată în transmisia E-DCS6 (șase trepte, dublu ambreiaj).Peugeot pregătește, de asemenea, un nou limbaj de design pentru viitoarele modele cu zero emisii. Spațiul interior va fi și el regândit, iar actualul sistem i-Cockpit va fi înlocuit de Hypersquare. Acest lucru se va întâmpla în 2026.
Din motive de sustenabilitate, cromul va fi înlocuit, iar Peugeot se va concentra pe utilizarea materialelor reciclate, inclusiv în ceea ce privește jantele.
via Peugeot
Constructorii astia auto, nu fac si ei un studiu de piata, ca sa vada daca exista cerere pentru asa ceva?
Nu de alta, dar multi vor da faliment daca tot construiesc electrice si nu le cumpara lumea.
Previziunile pe electrice sunt varză totală pentru ca implică mult mai multe variabile: fiecare țara cu specificul ei, infrastructura care ar trebui dezvoltată, evoluția in ceea ce privește încărcare/autonomie, evoluția prețurilor etc. Lansările care le vedem acuma au fost hotărâte cu minim un an in urma si investițiile au fost făcute sau sunt deja in derulare. Încă nu vedem cifre oficiale cu Q4 pe 2022, nu mai “sare” nimeni cu creșteri amețitoare, începutul de 2023 nu este roz pe electrice (nu ar reduce unii cu 20% prețul de dragul clienților)… una peste alta consider ca o creștere semnificativă a vânzărilor de electrice este puțin probabilă.
Peugeot au reușit sa se mai redreseze cu vânzările de SUV-uri, capitol la care nu eziți sa te umilești cu tot felul de aberații deșii este clar ca SUV-urile se vând “natural”, fără subvenții si propagandă…
Pierde competiția pe termice și PHEV-uri, iar pe electrice îi așteaptă Tesla cu model 3 la preț de e-208.
Hyundai și Toyota au crescut. Alții au făcut studii de piață inteligente, modele și concepte.
Of, of..