Peugeot va alerga la Le Mans cu un diesel-electric
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Cursele din seria Le Mans sunt o provocare pentru marii constructori de automobile, care isi testeaza aici cele mai noi tehnologii. Sa nu uitam ca Audi a imprumutat tehnologia folosita pe motorul diesel V12, invingator la Le Mans, pe o serie de concepte si modele de serie.
Peugeot incearca sa urmeze acest exemplu si anunta ca va concura cu un model revolutionar, care va marca o noua premiera in istoria curselor de la Le Mans. Este vorba despre versiunea hibrid-electrica a modelului de curse 908 HDi FAP.
Prezentat la sfarsitul ultimei curse din serie Le Mans, desfasurata la Silverstone, noua versiune a modelului 908 este echipata cu un sistem de recuperare e energiei (KERS), similar cu cel dezvoltat pentru monoposturile de Formula 1.
Trenul de rulare regasit pe noul 908 HDi FAP este constituit din trei elemente cheie, care reusesc sa ofere o combinatie ideala de putere si consum redus. Este vorba despre un motor electric generator de 80 de cai putere, 600 de celule litiu-ion grupate in 10 baterii si propulsorul V12 diesel de 5.5 litri, care dezvolta 700 de cai putere.
Legatura dintre primele doua componente este asigurata de un sistem electronic, care controleaza fluxul de energie existent intre baterii si motorul generator. 908 HDi FAP poate functiona doar in modul electric atunci cand ruleaza in zona boxelor dar si in modul mixt sau doar diesel atunci cand este nevoie.
Tehnologia introdusa de Peugeot pe noul lor model de curse permite recuperarea energiei kinetice folosita fie la castigarea a inca 80 de cai pentru aproximativ 20 de secunde pe tur fie pentru a reduce consumul de carburant cu 3 sau 5 procente.
Michel Barge, directorul Peugeot Sport, a declarat ca "folosirea unui diesel electric in cursele de anduranta ii va oferi brandului francez mai multa experienta. Aceasta se va oglindi cel mai bine in dezvoltarea masinilor de serie, care vor profita de pe urma tehnologiei testate. Daca vom folosi sau nu aceasta tehnologie in 2009, ramane de vazut, singurul impediment fiind regulamentul care va fi adoptat incepand cu anul viitor".
via | CarScoop
Comentarii (0)