Primele cifre reale au venit cu ocazia Salonului Auto de la Geneva, acolo unde Peugeot şi Citroen au dezvăluit rezultatele obţinute cu trei modele ale grupului. Astfel, Peugeot şi Citroen au realizat un protocol împreună cu ONG-ul Transport şi Mediu prin care au testat modelele în condiţii reale pe drumuri publice în zona Parisului.
Astfel, maşinile au parcurs 25.5 km în mediu urban, 39.7 km extraurban şi 31.1 km pe autostradă, au avut un pasager şi bagaje şi au folosit sistemele de aer condiţionat. Rezultatele au fost cele aşteptate: toate cele trei modele au consumat mai mult în condiţii reale decât în fişa tehnică, iar rezultatele sunt conforme cu datele obţinute prin sondaj de la proprietarii unor astfel de vehicule.
Model | Peugeot 308 1.6 HDI 120 CP |
Citroen C4 Grand Picasso 1.6 HDI 120 CP |
DS 3 1.6 HDI 120 CP |
Consum oficial (l/100 km) | 3.2 | 4 | 3.6 |
Consum real (l/100 km) | 5 | 5.6 | 4.9 |
Consum prin sondaj (l/100 km) | 5.0 - 5.1 | 5.5 - 5.7 | 5.1 - 5.3 |
Diferenta | 36% | 29% | 27% |
Prin urmare, consumul real al celor trei modele este cu 27%-36% mai mare decât cifrele oficiale disponibile pentru consumul mediu mixt.
Până în vara acestui an, grupul PSA Peugeot Citroen va publica cifrele reale de consum pentru încă 30 de modele.
Modelele testate au fost:
▶ Peugeot 308 cu motor BlueHDi 1.6 litri de 120 CP cu sistem Start-Stop şi cutie manuală, nivel de echipare Allure;
▶ Citroen C4 Grand Picasso BlueHDi 1.6 litri de 120 CP cu sistem Start-Stop şi cutie manuală, nivel de echipare Allure;
▶ DS 3 cu motor BlueHDi 1.6 litri de 120 CP cu sistem Start-Stop şi cutie manuală, nivel de echipare So Chic.
Pe lângă ONG-ul Transport şi Mediu, testele au fost realizate şi în cooperare cu organizaţia France Nature Environment şi au fost auditate de compania Veritas.
Via Peugeot
nu exista real, e tot o medie estimata !
Pe vremuri, în reviste, apăreau consumurile medii la viteza de 60 km/h, 90 km/h și la 120 km/h (nu urban și estraurban). Eh, pe vremea aia se menționa și Cx-ul mașinii (care influențează consumul la viteze mari). Cine mai știe acum ce Cx are mașina lui? Cine mai vinde o mașină menționând Cx-ul? Nici nu menționez aici ce e ăla Cx. Cine nu știe, să gugălească.
https://www.spritmonitor.de/en/overview/36-Peugeot/1041-308.html?fueltype=1&vehicletype=1&power_s=120&power_e=120&powerunit=2
https://www.spritmonitor.de/en/overview/12-Citroen/1183-DS3.html?fueltype=1&fuelsort=1&vehicletype=1&power_s=120&power_e=120&powerunit=2
https://www.spritmonitor.de/en/overview/12-Citroen/1447-C4_Grand_Picasso.html?fueltype=1&vehicletype=1&power_s=120&power_e=120&powerunit=2
Oricum, ca o paranteza, in Paris (ca tot se vorbea prin comentarii) unde sunt stopuri din 100 in 100 de metri in centrul consumul real e cel putin dublu fata de cel urban declarat de producator dupa normele vechi. Testat pe 2 masini noi, una aspirata, alta turbo, ambele benzinare de clasa mica (B), cu puteri mici, 100 cp, respectiv 105 cp. Partea buna e ca poti lua oricand metroul sau rer-ul. In Paris chiar nu merita sa te deplasezi cu masina.
Sau toti din tara asta conduc cu 140- 170 km/h indiferent de DJ, DN, E sau A -uri ?
este fel si la 308 am condus unul pe benzina 120 cai si e la fel cum am spus la 307
pai la 2300rot/min e mai mult decat rezonabil, inseamna aprox 120km/h. Iar daca nu esti "maniac" turatia in ultima treapta la 90km/h nu sare de 2100. Oricum schimbarile normale pentru un mers normal nu ar tb sa se faca mult peste 2500.
Consumul redus se face nu numai folosind turatiile ci si anticiparea, presiunea roti, eliminarea accelerarilor inutile (sunt destui care te baga in scaun ca dupa 5 secunde sa-ti bage fatza in bord mirandu-se de ce le consuma masina in oras muuult peste "oficial"). Frana de motor la "drujbe" e ca si inexistenta, motorul mic si disproportia dintre masa masinii si acesta este atat de mare incat pur si simplu face inutila aceasta strategie.
In fine specialisti de astia cu paiul in gura care te sfatuiesc prin a injura sunt o sumedenie. Inainte ii gaseai in parcarea blocului si te "indrumau" cum sa legi parbrizul crapat cu sarma de cupru acuma ii gasesti pe net, deobicei cu o morga de experti, care au pareri "tehnice" mai putine dar cu cele babesti cuceresc publicul
Se poate un drive test cu motorizarea 1.6 16v euro 6 de 114cp de pe Duster ? Am inteles ca are consumul cu 1% mai mic decat pe cea de 105cp si este si mai performant. Multumesc si rog feedback.
Încercăm. Să vedem dacă e disponibilă mașina la Dacia :)
Si nici pe forumuri la posesori si nimeni altcineva nu stie nimic despre comportamentul masinii cu aceasta motorizare. 1.2tce are injectie directa (in timp se pun depuneri pe admisie), e mai scump de intretinut si consuma foarte mult. Pentru cineva care nu face multi km pe an, ar fi foarte bun un Duster 1.6 euro 6.
PS: Si ati fi primii care fac acest review.
- Peugeot 308 cu 56%, nu cu 36%.
- C4 cu 40%
- DS3 cu 36%
Calculele sunt facute dupa cifrele date de dvs in tabel.
Atunci cind se face afirmatia: "consumul real al celor trei modele este cu 27%-36% mai mare decât cifrele oficiale", ei bine aceste procente trebuie sa reprezinte cresterea de consum raportata la consumul oficial si nu la consumul real, asa cum s-a procedat, in mod eronat, pentru stabilirea datelor din cuprinsul afirmatiei.
Concret:
In primul caz consumul oficial este de 3.2l/100km iar consumul real este de 5l/100km, fiind inregistrata o diferenta de 1.8l/100km. Aceasta diferenta s-a exprimat printr-un procent din consumul real fiind obtinut rezultatul eronat de 36%. Corect este ca diferenta sa se exprime printr-un procent din consumul oficial, in acest caz rezultatul este de 56% si reprezinta valoarea cu care este mai mare consumul real decit cel oficial.
Calculind corect si pentru celelalte cazuri se obtin consumuri crescute cu 40%, respectiv 36%.
Astfel, rezultatul corect al testului este acesta: consumul real al celor trei modele este cu 36%-54% mai mare decât cifrele oficiale.
Cu stima.
Si nu puteti zice ca nu conteaza ce consumuri se obtin in viata reala pentru ca in America mai multe firme (Ford, Hyundai, KIA) au fost amendate pentru ca masinile lor au consumat exagerat de mult in comparatie cu cifrele oficiale. Bineinteles, ei au autostrazi unde toata lumea poate obtine un consum similar daca pun aceiasi masina pe cruise control la aceiasi viteza constanta,
Pe cand la noi este haos pe drumuri. Carute, animale, betivi, gropi, drumuri de tara, ilegalitati, masini proaste, etc. Deci da, intradevar, pana tara noastra nu ajunge ca una vestica normala, nu o sa avem ce discuta de consum. Dar intr-o tara civilizata, ar trebui sa fie aproximativ relevante consumurile oficiale.
de la 3.2 la 5 litri pe 100km cresterea este (5-3.2)/3.2*100=56.25%
.. la fel pentru celelalte.
Pana la urma nu se redescopera apa calda ci se incearca un pic de marketing pe "cartea" onestitatii .. poate merge, poate nu .. rau nu face.