Constructorii auto ne-au obișnuit cu știri legate de rezultatele testelor americane cu mașini autonome în contextul în care legislația SUA le-a permis mai devreme producătorilor să înceapă analizele sistemelor de autopilotaj în trafic real. Iar în inundația de informații care vin dinspre Ford sau Google, două dintre cele mai avansate companii în ceea ce privește studiul și experiența analizei acestui tip de mașini, tindem să ignorăm faptul că producătorii din Europa au începus să adune la rândul lor zeci de mii de kilometri care se transformă în experință și studii de caz cu ajutorul cărora vor fi dezvoltate ulterior mașinile care nu au nevoie de șofer pentru a se autopilota.
Ultimele statistici vin din partea celor de la PSA Group (Peugeot și Citroen), care confirmă faptul că prototipurile autonome testate în Franța și Spania au adunat 60.000 de kilometri parcurși fără ca șoferul să acționeze volanul. Testele PSA au început la mijlocul anului trecut și s-au desfășurat în mare parte pe șosele express și autostrăzi din sudul Europei.
PSA Group deține în acest moment o flotă de 10 mașini experimentale dotate cu sisteme care le permit să ruleze autonom.
Dacă până acum testele au fost realizate cu ajutorul partenerilor Grupului, în săptămânile care urmează vor debuta următorii pași ai dezvoltării, realizați cu ajutorul unor șoferi normali supravegheați de inginerii PSA. În logica PSA Group, mașinile care se conduc singure sunt așezate în cinci niveluri de autonomie: cu mâinile pe volan (1 - Hands On), cu mâinile libere (2 - Hand Off), cu privirea liberă (3 - Eyes off), cu atenția liberă (4 - Mind Off) și fără șofer (5 - Driverless).Primele mașini autonome semnate de PSA Group vor fi lansate pe piață în 2018. Acestea vor avea nevoie de monitorizare constantă din partea șoferului, dar vor rula fără a fi nevoie de acționarea volanului. Ulterior, începând cu anul 2020, PSA Group va dezvolta mașini "care îi vor da ocazia șoferului să-i acorde mașinii controlul complet".
via PSA Group
Comentarii (1)