Salonul Auto de la Paris 2012

Peugeot RCZ-R: 260 de cai pentru cel mai puternic model din istoria mărcii franceze

Publicat Miercuri, 12.09.2012
de Mircea Meșter
Comenteaza 10
Peugeot RCZ-R: 260 de cai pentru cel mai puternic model din istoria mărcii franceze - Poza 1
Peugeot RCZ-R: 260 de cai pentru cel mai puternic model din istoria mărcii franceze - Poza 2
Peugeot RCZ-R: 260 de cai pentru cel mai puternic model din istoria mărcii franceze - Poza 2
Peugeot RCZ-R: 260 de cai pentru cel mai puternic model din istoria mărcii franceze - Poza 2
Peugeot RCZ-R: 260 de cai pentru cel mai puternic model din istoria mărcii franceze - Poza 2
Peugeot RCZ-R: 260 de cai pentru cel mai puternic model din istoria mărcii franceze - Poza 2
Peugeot RCZ-R: 260 de cai pentru cel mai puternic model din istoria mărcii franceze - Poza 2
Peugeot RCZ-R: 260 de cai pentru cel mai puternic model din istoria mărcii franceze - Poza 2
Peugeot RCZ-R: 260 de cai pentru cel mai puternic model din istoria mărcii franceze - Poza 2
Peugeot RCZ-R: 260 de cai pentru cel mai puternic model din istoria mărcii franceze - Poza 2
Peugeot RCZ-R: 260 de cai pentru cel mai puternic model din istoria mărcii franceze - Poza 2
Peugeot RCZ-R: 260 de cai pentru cel mai puternic model din istoria mărcii franceze - Poza 2
Peugeot RCZ-R: 260 de cai pentru cel mai puternic model din istoria mărcii franceze - Poza 2
Deşi este oficial un concept, RCZ-R vine la Paris să ne arate tuturor cum va arăta versiunea de performanţă a coupe-ului RCZ. Modificările care vor fi operate pe viitorul model de serie vor fi minore.

12 septembrie a fost o zi aglomerată în birourile Peugeot. După prezentările conceptului crossover Peugeot 2008, a prototipului supercar Peugeot Onyx şi după oficializarea fotografiilor cu Peugeot RCZ facelift, avem o a patra premieră foarte importantă care va avea loc la Salonul de la Paris: RCZ-R, un concept de pre-producţie care anunţă viitoarea versiune de performanţă a coupe-ului compact francez.

Noul Peugeot RCZ-R nu este doar o maşină foarte puternică, ci ceva mai mult decât atât: va deveni, în a doua jumătate a anului 2013, când va fi lansată pe piaţă, cea mai puternică maşină produsă verodată de constructorul din Sochaux. Cu 260 de cai putere storşi din motorul THP de 1.6 litri turbo care reprezintă coloana vertebrală a motoarelor pe benzină în cadrul grupului PSA Peugeot-Citroen, noul model va intra direct în cărţile de istorie ale mărcii franceze. 

Motorul 1.6 THP de 260 CP îl va transforma pe RCZ-R în cel mai puternic model de producţie din istoria Peugeot.

O putere specifică de mai mult de 160 CP/litru, printre cele mai mari din lume pentru un model de serie, şi emisii de CO2 de aproximativ 155 grame CO2/km îl poziţionează într-o gamă de eficienţă înaltă.

Peugeot
Comunicat oficial
Pe lângă motorul cu 60 de cai mai puternic decât cea mai tare variantă există în acest moment în gama RCZ, versiunea de performanţă a modelului francez vine cu un şasiu modificat pentru un comportament şi mai sportiv decât până acum. Pe lângă asta, clienţii care vor pune mâna pe un exemplar RCZ-R vor avea la dispoziţie în standard un sistem de frâne mai performant, jante mai mari şi, aşa cum am anunţat mai devreme astăzi, un diferenţial Torsen cu alunecare limitată care îşi propune să îmbunătăţească la maximum comportamentul pe viraje şi să limiteze fenomenul torque steer, foarte des întâlnit pe modelele cu motoare puternice şi tracţiune faţă.

La nivel estetic, RCZ-R Concept împrumută liniile de design ale faceliftului lui RCZ şi culorile exterioare ale excepţionalului Onyx Concept, pe care Peugeot îl va expune de asemenea la standul propriu de la Paris.

Nu avem în acest moment detalii despre îmbunătăţirile de la interior, însă ne aşteptăm ca materiale precum pielea fină, aluminiu sau fibra de carbon - clasice în ceea ce priveşte compactele sportive - să nu lipsească din arsenalul oferit de RCZ-R în versiunea de serie.

via Peugeot


Comentarii (10)

  • Frumos.
    32 4
  • ierceze
    o gura de aer printre atatea cutii gri cu 4 roti
    9 1
  • Superb design-ul pacat ca cei 260cp sunt livrati catre puntea fata. O masina asa frumoasa merita o tractiune integrala sau spate.
    6 1
  • Peugeot si un brats de oua!
    7 9
  • bai da am pufnit in ris de comentul tau :)))))))... privitor la parere la sigur esti un adept care plinge dupa BMW (modele nemtesti) iar in rest e doar kkt... Pacat ca mai sint asa persoane cu astfel de pareri.
    8 0
  • Vasilica
    Da si eu sunt anti astia masina germana e masina germana si masina japoneza e masina japoneza dar comparatia BMW cu PSA nu isi are rostu BMW e la ani lumina departare iar motorul este livrat de BMW nu erau in stare sa faca PSA o asemenea bijuterie
    3 9
  • antonny
    automarket ce nu va convine de stergeti mesajul .......daca eu vreau sa spun ca opel astra opc e jaf pe langa acest RCZ .....
    7 0
  • @Vasilica: Motorul este facut de PSA :))
    7 2
  • Vasilica
    @ztele Da sigur in proportie de 100% facut de PSA :))))))
    http://en.wikipedia.org/wiki/Prince_engine
    1 2
  • @vasilica
    inteligentule, motorul e facut 50%-50% cu bmw....si cel mai important, are tehnologie high pressure injection de la HDI-uri aplicata pe motoarele astea pe benzina THP...de aici si rafinamentul si elasticitatea lor...asemeni hdi-urilor...iar perfectiunea a venit de la bmw, care au atatia ani de experienta cu motoarele pe benzina....
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru