Peugeot a anunțat joi extinderea gamei de versiuni pentru utilitara de persoane Traveller, care va fi disponibilă acum și într-o versiune electrică.
Cu mici excepții, e-Traveller păstrează designul exterior și interior al versiunii tradiționale, însă primește o nouă grilă și un Head-up Display și un ecran touch central cu grafică specifică.
La fel ca și versiunea tradițională, varianta electrică poate acomoda până la 9 locuri, iar ultimele două rânduri de scaune pot fi îndepărtate pentru a crește capacitatea portbagajului de la 1.500 de litri la 3.000 de litri și, respectiv, 4.900 de litri. Nu în ultimul rând, capacitatea de tractare este de 1.000 de kilograme.
În funcție de nevoi, utilitara de persoane este disponibilă în versiune compactă cu o lungime de 4.6 metri, o versiune standard de 4.95 metri sau versiune lungă de 5.3 metri.
Din punct de vedere tehnic, Peugeot e-Traveller împrumută practic platforma utilitarei de marfă electrice Opel Vivaro-e și mizează pe un motor electric de 100 kW, echivalentul a 136 de cai putere, în timp ce cuplul oferit este de 260 Nm.
Inginerii francezi au decis să limiteze viteza maximă la 130 km/h, în timp ce accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 13.1 secunde. Șoferul are la dispoziție trei moduri de condus, în funcție de prioritatea pentru performanțe sau autonomie: modul Eco rulează cu 82 CP, modul Normal oferă 109 CP, iar modul Power primește toți cei 136 de cai putere.
În versiunea de bază, bateria are 50 kWh și oferă o autonomie de 230 de kilometri (WLTP), în timp ce versiunea superioară are o baterie de 75 kWh care permite atingerea unei autonomii de până la 330 de kilometri (WLTP).
În plus, e-Traveller permite viteze de încărcare de până la 100 kW, astfel că o sesiune de încărcare până la 80% din capacitate durează 45 de minute (pentru bateria de 75 kWh) sau 30 de minute (pentru bateria de 50 kWh). În funcție de piață, Vivaro-e va sosi standard cu încărcător mono-fazic de 7.4 kW sau tri-fazic de 11 kW.
Vânzările noului Peugeot e-Traveller vor începe în luna septembrie a acestui an.
Via Peugeot
UE, SUA, Japonia, Coreea de Sud si toata lumea civilizata trebuie sa sustina electrificarea!
Totusi, e destul de mare sa poti dormi in statiile de incarcare. Asta e un avantaj major.
Daca e 50k euro, degeaba. Se va vindedoar pentru situatii in care nu ai acces cu altceva.