Nu este deloc ușor să fii prezent în Campionatul Mondial de Anduranță și, mai ales, să câștigi legendara cursă de 24 de ore de la Le Mans. Peugeot a reușit acest lucru în 1992 și 1993 cu modelul 905 (motor V10 pe benzină), dar și cu 908 (V12 HDi-FAP) în 2009.
Pentru sezonul 2022, constructorul din Hexagon a pregătit un nou prototip, construit pe baza "noului regulament Hypercar impus de Automobile Club de l'Ouest, organizatorul Cursei de 24 de ore de la Le Mans și FIA."
Numele său este 9x8 și a fost dezvoltat în strânsă colaborare cu specialiștii Peugeot Sport. Din punct de vedere stilistic, 9x8 a inaugurat noua emblemă a mărcii franceze, iar semnătura luminoasă cu forma celor trei gheare este și ea prezentă.
Eleronul spate lipsește, după cum bine poți observa. Acest element aerodinamic a apărut pentru prima dată în cursele de anduranță de la Le Mans în 1967 și din 1971, nicio mașină nu a câștigat fără acest eleron.
Noul Peugot 9x8 are un sistem de propulsie hibrid, compus dintr-un motor V6 bi-turbo, de 2.6 litri, montat pe puntea spate, și o unitate electrică montată pe puntea față (rezultă deci o tracțiune integrală). Primul dezvoltă 680 de cai putere, iar cel de-al doilea 270 de cai putere.
via Peugeot
Comentarii (2)