În ciuda faptului că au echipat noua generaţie a lui 308 cu touchscreen de 9.7 inch şi afişaj pe parbriz, analiştii auto ţin să contrazică aşteptările Peugeot în materie de vânzări pentru noul lor model.
Noul 308 se va chinui în lupta cu Volkswagen Golf
Ian Fletcher
Analist IHS Automotive
Peugeot 308 a primit o nouă generaţie, în care "stau" toate speranţele constructorului din Sochaux, dar analiştii auto cred că modelul nu va fi un succes de vânzări. Potrivit AutomotiveNews, modelul a primit motoare mai eficiente şi mai performante, un nivel de echipare mai bogat şi elemente tehnologice de top, fără a-i creşte preţul, special pentru a-l ajuta în lupta cu Golf şi celelalte compacte care-l surclasează în materie de vânzări. Deşi mai avem de aşteptat încă un an până când vom vedea noul 308 în showroom-uri, analiştii IHS Automotive ţin să-i contrazică pe cei de la
Peugeot şi preconizează vânzări mai slabe pentru noul 308 decât a obţinut generaţia actuala în Europa. Peugeot a încercat să-l ”crească” pe 308 din toate punctele de vedere, incluzând şi dotări precum
head-up display pentru parbriz, touchscreen de 9.7 inch şi multe altele, fără a creşte preţul în raport cu generaţia precedentă.
Potrivit lui Ian Fletcher, analist IHS Automotive, noul 308 se va lupta atât cu Golf, care are în spate o imagine mai puternică şi este, de mai mulţi ani la rând, cel mai bine vândut model nou din Europa, cât şi cu noile crossovere şi monovolume subcompacte şi compacte, a căror popularitate este în creştere. Practic, analiştii spun că Peugeot a ratat trenul potrivit cu tehnologia şi design-ul la preţuri accesibile, toată atenţia fiind îndreptată spre piaţa crossoverelor, cea mai "la modă" categorie de automobile în perioada actuală şi unul dintre puţinele segmente în creştere la nivel european.
Esential
2008
a fost cel mai bun an în materie de vânzări pentru actuala generaţie a lui Peugeot 308.
Cel mai bun an în materie de vânzări pentru actuala generaţie a lui Peugeot 308 a fost 2008, când francezii au vândut 228.954 unităţi.
Analiştii IHS se aşteaptă ca noua generaţie să fie cel mai bine vândută în 2015, fiind aşteptate 175.000 unităţi vândute. Piaţa europeană de compacte este aşteptată să crească în 2014 la 2.85 milioane de unităţi, faţă de cele 2.66 milioane de unităţi preconizate pentru 2013 şi cele 2.84 milioane de unităţi aşteptate în 2015.
Via AutomotiveNews (înreg.)
Ramane Europa, insa piata europeana nu mai e ce era acum 10-15 ani. O buna parte din felia de tort e compusa de producatorii asiatici care ofera mai multe, inclusiv fiabilitate, la preturi la fel sau chiar mai mici. Majoritatea feliei e impartita intre VAG si Ford.
Au pierdut trenul mai pe romaneste si criza continua din Europa (Franta a intrat iar in recesiune iar cresterea germana e de doar 0.1 in ultimul trimestu) i-a afectat enorm, oricat de multe modele ar scoate. Daca nu reusesc sa faca profit in urmatorii 2-3 ani vor ajunge si ei ca Volvo, Saab, Jaguar, Rover. Pacat.
destul de bine.
Totodata ceea ce fac ei nu este corect deoarece induc ideea ca acest produs nu se va vinde asa ca nu va mai obositi sa nici macar sa intrati pe la ei prin show-room!!
nu are legatura 308-ul cu asta...
Daca mentalitatea cumparatorilor se rezuma la diferente de 1-3000 de euro pt o kia sau hiunday decat un peugeot... asta e... si se pare ca da.
totusi nu poti compara ca brand si istorie vreodata o coreeana cu ceea ce inseamna peugeot.
doar 1000-3000 de euro, atat poti compara.
traiasca coreea!!!
asteptam chinezoaicele!!! :))
Eu 308 mi-as cumpara.
Tineti cont de previziunile ,,marilor" analisti auto si sa nu prind pe vreunul prin show-room.
Arata de 10 ori mai bine decat actualul 308 si de 100 X mai bine decat Megane III (as fi vrut sa-mi iau M III, dar nu-i pot gasi macar un unghi, un singur unghi, din care sa-mi placa).
Parerea mea.