O analiză recentă publicată de compania Jato Dynamics a scos în evidență că în prezent există doar doi constructori care respectă pragul de emisii de 95 de grame de dioxid de carbon pe kilometru, care va intra în vigoare în Uniunea Europeană în 2021.
Cele mai mari probleme au producătorii de mașini sport, întrucât aceștia nu au în game și modele mai prietenoase cu mediul înconjurător. Constructorii care nu vor putea respectă noile cerințe vor plăti amenzi, motiv pentru care oficialii Peugeot anticipează că modelele sport tradiționale vor fi eliminate din game.
"Modele sport tradiționale precum Peugeot 308 GTI vor dispărea. Să plătești o amendă de 10.000 de euro pentru fiecare unitate comercializată nu este o metodă etică pentru a face schimbarea către vehicule mai curate", a declarat Jean-Philippe Imparato, CEO-ul Peugeot.
Constructorul francez a lansat în toamna anului trecut e-Legend, conceptul unei sportive cu sistem de propulsie electric de 460 de cai putere.
Totuși, șansele ca acest concept să primească la un moment dat o versiune electrică sunt destul de mici."Vom lua o decizie, dar aș prefera să pariez pe tranziția la modele electrificate decât pe e-Legend, care ar necesita o investiție de circa 250 de milioane de euro. Nu este atât de ușor să găsești 20.000 de oameni care să plătească 80.000 de euro pentru o mașină", a adăugat Imperato.
Via Automotive News
Platit in kopeici ?
La modul practic, probabil că unica soluție de perspectivă pentru amatorii de hot-hatches (fiindcă pe ferraristo-porsche-iști nu-i plâng, c-or să apară pentru ei destui pseudo-hybrids mincinoși) va fi înmatricularea de *bombinettes*... istorice.
Cam greu de găsit totuși în bună stare la +30 ani vechime.
oricum, 100 de cai hibrizi/electrici sunt suficienti pt orice om.
si sa mai lase din preturi, ca nu inteleg de ce sunt bateriile asa scumpe.