Constructorul francez a dezvăluit oficial câte o versiune nouă pentru două dintre modelele sale electrice, E-3008 și E-5008. Ambele modele primesc acum noua versiune Long Range, care, așa cum reiese din nume, aduce mai multă autonomie.
Noul Peugeot E-3008 Long Range este propulsat de un motor electric de 230 de cai putere. Acest motor este alimentat acum de o baterie mai mare, cu o capacitate de 96.9 kWh, capacitate netă. Rezultatul este o autonomie de 700 de kilometri în regim WLTP. Noua versiune a lui Peugeot E-3008 primește și un sistem de pre-condiționare a bateriei, pentru un timp de încărcare optim în timpul călătoriilor lungi. Așa se face că bateria poate fi încărcată de la 20% la 80% în 27 de minute la un curent de 160 de kW. O încărcare de 10 minute este suficientă pentru o autonomie de 150 de kilometri.
De cealaltă parte, noul Peugeot E-5008 Long Range primește același propulsor de 230 de cai putere și aceeași baterie. Autonomia este puțin mai mică față de E-3008, fiind de 668 de kilometri în regim WLTP.
Evident, pentru că vorbim de același acumulator, timpii de încărcare sunt exact aceiași ca la E-3008.Noile Peugeot E-3008 și E-5008 cu autonomie extinsă vor fi produse la uzina Stellantis de la Sochaux din Franța. Bateriile vor fi construite tot în Franța, la fabrica ACC de la Douvrin.
Cele două versiuni noi vor fi disponibile și în România. Pentru modelul E-3008 Long Range, prețul de pornire va fi de 50.700 de euro. Dacă alegi modelul E-5008 Long Range, va trebui să scoți din buzunar cel puțin 54.999 de euro. Ambele modele vor ajunge pe piață începând din primul trimestru din 2025.
via Peugeot
Altii care vor sa dea faliment...
Mare noroc cu Germania care duduie pentru ca a ales sa investeasca in termice si softuri!
Asa exemplu de urmat!
@Mihai
Ai dat avansul ca sa-ti rezervi una? Nu de alta dar se dau ca painea calda la pretul asta.
Plus ca e de 5 ori mai ieftina, a adus-o văru' din Germania pe platforma.
Au nevoie de voi sa mai reziste pe piata cu troacele. Cer amanarea noilor norme si doar voi ii puteti ajuta.
Daca nu dati 50000k pe un Peugeot, sunt alte optiuni. Nici eu nu as da, ca exista multe alte masini full electrice la banii astia.
Dar ce sunt sigur, nu mi-as lua vreo troaca dizal sh din Germania!
Asta niciodata!
In caz ca nu îl mai înlocuim, 3008 va inlocui una din cele doua electrice mini pe care le avem. Arata extraordinar, mai ales înăuntru. Materiale excelente. 700km e mai mult decât am avea nevoie.
Daca selectezi minim 500km autonomie, socotelile incep de pe la 50k. Pejo cu 6-700km autonomie si 50k eur sta foarte bine intre ceilalti concurenti
Nu văd încă un avans în ceea ce privește standardizarea bateriilor, adică indiferent de mașină să se utilizeze același standard (dimensiune, conectare etc.) bine’nteles în funcție de capacitate unde la fel ar putea exista 4 sau 5 opțiuni. Cred ca în acest fel ar scădea cu adevărat costurile inițiale plus service și la fel foarte important ar ajuta la revânzarea mașini. Știu că unii au descoperit doar acum că există piața de SH… dar la mașini este esențială. Cine își permite o marina nouă, după maxim 5 ani vrea alta (în general). Dacă la ICE-uri motorul era o chestie și producătorul era cel care dezvolta și în consecință în afară de câteva colaborări cam greu cu standardizarea, la baterii nu văd nici un impediment, dar poate văd prea simplist situația. Aici aș vrea să văd rolul UE și nu la impus cretinisme și restricții care nu sunt realiste.