Pe o piață dominată de SUV-uri, monovolumele sunt din ce în ce mai rare. Chiar și asa, mai sunt producători care au în portofoliu astfel de mașini.
Peugeot a lansat modelul Rifter în 2018, ca succesor al lui Partner. Acum, francezii au publicat primele informații și imagini cu varianta electrică e-Rifter.
La fel ca și versiunea cu motor termic, e-Rifter poate fi comandat în două variante de caroserie: Standard (lungime de 4.40 metri) și Long (4.75 metri). De asemenea, modelul francez are o configurație cu 5 sau 7 locuri.
Exteriorul nu este nici el foarte diferit. De fapt, este identic, cu excepția inscripției e-Rifter din spate, a jantelor cu diametrul de 16 sau 17 inch și a prizei de încărcare montată pe aripa din partea stângă spate.
Monovolumul cu zero emisii este oferit alături de 4 niveluri de echipare: Active Pack, Allure, Allure Pack și GT.
CONSOLĂ CENTRALĂ REDESENATĂ
În ceea ce privește habitaclul, francezii au redesenat înainte de toate consola centrală. Aceasta include acum selectorul cutiei de viteze, frâna electrică de parcare (premieră pentru acest model), butonul care îl poartă pe cel de la volan prin cele 3 moduri de condus și o zonă de încărcare prin inducție a telefoanelor inteligente.
Celebrul plafon panoramic Zenith are acum o singură bucată de sticlă și incorporează un mic spațiu de depozitare.
Că tot am pomenit de acest detaliu, spațiile de depozitare de la interiorul noului Peugeot e-Rifter totalizează 186 de litri.În funcție de pozitia scaunelor și a versiunii de caroserie bifate, volumul portbagajului este cuprins între 775 și 4.000 de litri. Pentru un acces mai facil, luneta poate fi deschisă separat de hayon.
Ceasurile de bord analog sunt standard, dar Peugeot oferă și unele complet digitale, cu display de 10 inch. Acestea sunt personalizabile și oferă informații specifice pentru rulajul 100% electric.
Și grafica sistemului multimedia este specifică unui astfel de vehicul. Oferă compatibilitate cu Apple CarPlay și Android Auto, dar și un pachet de navigație care arată locația stațiilor de încărcare și disponibilitatea lor.
MOTOR DE 100 KW ȘI AUTONOMIE DE PÂNĂ LA 280 KM
Noul Peugeot e-Rifter este echipat cu un motor electric de 100 kW (echivalentul a 136 CP) și 260 Nm cuplu. Acumulatorul Litiu-ion, instalat sub podea, cu o capacitate de 50 kWh permite o autonomie electrică de maxim 280 de kilometri (WLTP).
Cele trei moduri de condus, menționate mai sus, limitează puterea sistemului de propulsie. Atunci când sunt disponibili toți cei 136 de cai putere, mașina atinge 100 de km/h în 11.2 secunde, iar viteza de top ajunge la 135 km/h.
Pentru încărcarea bateriei pot fi utilizate prize casnice (8A sau 16A), Wall-Box-uri (7.4 kW sau 11kW) sau stații cu o putere de până la 100 kW.
La acestea din urmă, acumulatorul ajunge la 80% din capacitate în 30 de minute.Încărcătorul de 7.4 kW este standard, dar lista cu dotări opționale include și unul de 11 kW. Dacă vrei ca bateria să se încarce complet în 5 ore, la stațiile corespunzătoare, atunci trebuie să îl bifezi pe cel de 11 kW.
Printre sistemele de asistență de la bord regăsim frânarea automată de urgență, sistemul Driver Warning Alert, Visiopark 180° cu cameră video pentru mersul înapoi, Advanced Grip Control cu 5 moduri, regulator de viteză, Lane Departure Warning, Collision Warning, sistem de recunoaștere a indicatoarelor rutiere sau sistem de monitorizare a unghiului mort.
Noul Peugeot e-Rifter va fi produs la uzina din Spania, iar debutul pe piața din Europa este programat pentru a doua jumătate a anului curent.
via Peugeot
Dar daca sunt 7 persioane + bagaje, la cat o ajunge oare range-ul?