Introducerea noilor teste de emisii WLTP începând din 1 septembrie pentru toate modelele din gamă a generat numeroase bătăi de cap pentru cei mai mulți constructori.
Aceștia au apelat la diverse artificii pentru a reduce impactul negativ, inclusiv prin înmatricularea a numeroase unități la dealeri în luna august, pentru ca mașinile să poată fi comercializate și după 1 septembrie.
În plus, unele versiuni ale unor modele populare au fost scoase temporar de la vânzare, iar de aceste probleme nu a scăpat nici măcar cel mai mare constructor auto european, Volkswagen. În urma acestor decizii luate de producători, piața auto a înregistrat oscilații puternice la vânzări, cu creșteri spectaculoase în august urmate de scăderi abrupte în septembrie.
Printre puținii constructori care au avut modelele omologate înainte de intrarea în vigoare a noilor teste au fost cei care formează Grupul PSA: Peugeot, Citroen, DS și Opel. Jean-Philippe Imparato, CEO-ul celor de la Peugeot, nu a ezitat să profite de situație pentru a critice indirect dificultățile înregistrate de rivali.
"Noi nu a trebuit să oprim producția.
Nu a trebuit să facem stocuri. Nu a trebuit să cumpărăm aeroporturi pentru a parca mașinile nevândute. Noi am fost pregătiți", a declarat el pentru publicația britanică Autocar.Fluctuațiile mari de vânzări vor continua probabil și pe parcursul lunii octombrie, astfel că se anticipează o revenire la normal a pieței auto în lunile noiembrie și decembrie.
Via Autocar
vanzariule sunt in crestere, modelele sunt din ce mai atragatoare, cota de piata si ea in crestere, business-ul e schimbat din temelii, imaginea de marca mai buna iar curcile...curcile rad