Peugeot a prezentat joi un concept inedit cu puternice influențe retro pentru design, prin care încearcă să facă un exercițiu de imaginație cu privire la modul în care vor arăta viitoarele sale modele de serie.
Pe numele său Peugeot e-Legend, conceptul este complet autonom și electric și adoptă soluții de interior care cu greu ar putea fi introduse pe modele de serie.
Peugeot e-Legend Concept:
● conceptul este o interpretare modernă a coupe-ului Peugeot 504 lansat în 1969 și are o lungime de 4650 mm, o lățime de 1930 mm, o înălțime de 1370 mm și un ampatament de 2690 mm;
● designul păstrează liniile generale ale coupe-ului clasic din care se inspiră, în timp ce zona tehnică este amplasată sub proiectoare și include toate funcțiile pentru condus autonom;
● masca frontală este încastrată în aripile față și împărțită în două zone de o bară din aluminiu;
● jantele au un diametru de 19 inch, în timp ce pneurile sunt furnizate de Michelin;
● în partea din spate, stopurile au trei zone distincte iluminate;
● un ecran vizibil în partea din spate indică nivelul de încărcare al bateriei și avertizează pietonii în cazul în care este condus în mod autonom;
● la interior, Peugeot a optat pentru o tapițerie din catifea pentru a genera un aspect elegant și tradițional care să contrasteze cu digitalizarea numeroaselor comenzi;
● consola centrală oferă acces la controalele principale prin intermediul unui ecran touch de 6 inch;
● în total, în interior există nu mai puțin de 16 ecrane. Cel mai mare dintre ele are diagonala de 49 inch, este poziționat pe toată lățimea mașinii și este vizibil integral atunci când volanul este rabatat în modul de condus autonom;
● de asemenea, există ecrane de 29 inch integrate în uși și de 12 inch în parasolar;
● Peugeot a integrat și un asistent digital cu funcții vocale are cunoaște 17 limbi;
● Peugeot e-Legend mizează pe un motor electric de 340 kW (462 CP) și cuplu de 800 Nm care îi permite să ajungă la 100 km/h în mai puțin de 4 secunde, în timp ce viteza maximă este de 220 km/h;
● bateriile au o capacitatea de 100 kWh și oferă o autonomie de 600 de kilometri conform noului standard WLTP; șoferul are la dispoziție două moduri autonome de condus: Soft favorizează confortul pasagerilor, în timp ce Sharp imprimă un condus mai sportiv;
● pe de altă parte, există și două moduri manuale de condus: Legend pentru un condus mai prudent, în stilul adoptat de coupe-ul 504 original și Boost, care oferă un condus mai dinamic și proiectarea informațiilor pe un singur ecran de mari dimensiuni.
Strigă la ei *Păzeaaa !!!* sau cum? :-)
În rest, e un neo-retro remarcabil - adică la fel de reușit ca sursa de inspirație, ceea ce dovedește că aproape nimic nou nu mai poate fi inventat în domeniul designului auto.
Mai importantă-i însă concluzia dedusă, zic eu: mult-promovata rulare autonomă pare mai nesigură ca mersul c-un tanc pe gheața Dîmboviței, dacă trebuie avertizați pietonii...
Și atunci, de ce scrii că e vizibil din spate? E in lunetă?
"● un ecran vizibil în partea din spate indică nivelul de încărcare al bateriei și avertizează pietonii în cazul în care este condus în mod autonom;"