Esential
144 | grame CO2/km este media de emisii poluante ale modelelor Grupului PSA peugeot Citroen. |
188 | grame CO2/km emit, in medie, modelele DaimlerChrysler. |
120 | grame CO2 este limita maxima de emisii impusa de Comisia Europeana pana in 2012. |
144 | grame CO2/km este media de emisii poluante ale modelelor Grupului PSA peugeot Citroen. |
188 | grame CO2/km emit, in medie, modelele DaimlerChrysler. |
120 | grame CO2 este limita maxima de emisii impusa de Comisia Europeana pana in 2012. |
Ultimele saptamani au inceput sa se umple de stiri care noteaza intentiile Comisiei Europene de a impune un nivel al emisiilor poluante pana in 2012. Pe scurt, Europa vrea masini mai putin poluante si acest lucru inseamna ca media emisiilor tuturor modelelor unui grup auto sa nu depaseasca, peste 4 ani, 120 g CO2/km. Evident, aceasta hotarare sta la baza a numeroase controverse, constructorii de supercar-uri fiind cei mai afectati de noile norme de poluare, Porsche fiind cei care chiar au ridicat problema boicotului la un moment dat.
Ei bine, in tot acest context, un top al producatorilor in functie de emisiile modelelor acestora este binevenita la orice ora, pentru a vedea cum stau acestia la capitolul poluare. Studiul a fost initiat de compania belgiana Transport and Environment si plaseaza pe primul loc in topul constructorilor ecologici Grupul PSA Peugeot-Citroen, cu o medie a emisiilor modelelor de 142 g CO2/km, deci la 22 de grame de limita stabilita de UE pentru 2012. PSA a reusit sa depaseasca de putin Grupul Fiat, ale carui modele emit, in medie, 144 g CO2/km.
La polul opus se situeaza DaimlerChrysler (studiul a fost facut pentru 2006, atunci cand Chrysler era inca in portofoliul germanilor), cu 188 g CO2/km.
Penultima pozitie ii apartine unui alt grup german de prestigiu, BMW, ale carui marci reusesc o medie de 184 g CO2/km."E ironic faptul ca tara care conduce lupta impotriva incalzirii climatice la nivel european este aceeasi care gazduieste producatorii auto ce intarzie progresul din acest punct de vedere. E socant faptul ca emisiile DaimlerChrsyler su Volkswagen continua sa creasca", concluzioneaza oficialii companiei care a initiat studiul in comunicatul de presa.
GRUP/CONSTRUCTOR | MEDIA EMISIILOR CO2 |
||
2005 |
2006 |
diferenta % |
|
PSA Peugeot-Citroen | 146 | 142 | -2.7% |
Fiat |
145 | 144 | -0.5% |
Renault | 148 | 147 | -0.8% |
Toyota | 161 | 153 | -5.0% |
Honda | 160 | 154 | -3.8% |
General Motors | 157 | 157 | -0.3% |
Ford | 163 | 162 | -0.5% |
Suzuki | 164 | 166 | 1.8% |
Volkswagen | 165 | 166 | 0.9% |
Hyundai | 168 | 167 | -0.8% |
Nissan | 171 | 168 | -1.6% |
Mazda | 177 | 173 | -2.0% |
BMW | 188 | 184 | -2.5% |
DaimlerChrysler | 182 | 188 | 2.8% |
Prod. | germani172 | 173 | 0.6% |
Prod. francezi | 147 | 144 | -1.9% |
Prod. francezi+italieni | 147 | 144 | -1.6% |
Prod. japonezi | 166 | 161 | -2.8% |
In primul rand ce inseamna media? Se ia cate o masina din fiecare model? Se tine cont de diferitele motorizari? Se pondereaza cu numarul de masini vandute?
In al doilea rand, indiferent cum se calculeaza, media emisiilor co2/km nu e mare lucru. Pt. a vedea intr-adevar cat a investit un producator in ecologie ar trebui sa se ia in considerare si puterea. Ca una e sa ai un minicar de 50CP cu 150g/km si alta o ditamai limuzina cu 200CP la 180g/km.
Asadar mi se pare absolut normal ca Mercedes si BMW care vand masini puternice sa fie codasi la astfel de top.
(strugurii de pe gard sunt acri!)
nu cred ca nici unul din cei care comenteaza nu au parcurs peste 100000 km, sa vada cum ajung carute otate masinile franceze
Am Peugeot 307 de 200000 km si nu am stat in service cum au stat altii cu Golf-urile.Ati condus un Peugeot macar 50 km ca sa va dati cu parerea?
http://www.youtube.com/watch?v=7kYb44yUTMw