Salonul Auto de la Geneva a confirmat ceva ce știam cu toții: SUV-urile sunt la mare căutare și în Europa, iar constructorii trebuie să se adapteze rapid cererii. Unul dintre experții segmentului SUV-urilor mici este Peugeot, cu al său 2008. Modelul a primit un facelift la Geneva și este primul SUV dintr-o serie nouă, pregătită pentru următorii ani.
Maxime Picat, omul care conduce destinul companiei, a declarat că Peugeot țintește o gamă care să includă cinci SUV-uri. Este de înțeles, având în vedere că modelele 2008 și 3008 (văzut tot ca un crossover de către producător) au adus 25% din clienți, la nivel mondial, pentru Peugeot. Prin urmare, miza este pe lansarea unor SUV-uri noi în perioada imediat următoare.
Cel mai important de pe listă ar fi 3008, care are nevoie de un înlocuitor, fiind și modelul care a adus cele mai mari satisfacții financiare companiei. Acesta nu va mai folosi aceeași rețetă ca modelul actual, adică nu va încerca să combine garda la sol ceva mai înălțată cu spațiul unui monovolum. Va fi un SUV pur, de segment compact, cu atributele specifice.
Deasupra lui va fi poziționat Peugeot 4008, dezvoltat împreună cu Mitsubishi și dezvoltat pe baza lui Outlander. pentru a evita o canibalizare, el va crește în dimensiuni, urmând să fie ceva mai mare decât 3008. Debutul noului Peugeot 4008 este așteptat chiar în toamna acestui an, cu ocazia Salonului Auto de la Paris, programat în septembrie. El va fi mai apoi prezentat și în China, acolo unde Peugeot are succes cu SUV-urile sale.
Peugeot 5008, cel mai mare monovolum al francezilor, nu va fi uitat. El va urma aceeași rețetă ca viitorul 3008. Adică va fi transformat într-un SUV de sine stătător, suficient de mare pentru a fi considerat și un monovolum.
NiciDespre 6008, un model născut doar din speculații, Maxime Picat a declarat că nu poate fi vorba despre ceva concret. Proiectul nici măcar nu a intrat în atenția oficialilor.
Președintele Peugeot își exprimă încrederea în SUV-uri, susținând că, ”spre deosebire de celelalte tipuri de caroserie (hatchback, coupe și sedan), care au un succes variabil, în funcție de piață, SUV-urile au capacitatea de a mulțumi o gamă ceva mai largă de public. Este, așadar, normal ca producătorii auto să se îndrepte în această direcție.”
via autoactu
Comentarii (1)