Începutul anilor '80 a fost o perioadă grea pentru Peugeot. Dar asta nu l-a împiedicat pe Jean Boillot, membru al consiliului director, să vină cu o idee care avea să schimbe marca franceză: lansarea unei mașini de dimensiuni mici, accesibilă ca preț și care să fie mai mult decât o mașină de oraș.
Așa s-a născut celebrul Peugeot 205. În cursa pentru design s-au înscris și italienii de la Pininfarina, dar echipa de design proprie, condusă de Gerard Welter, a avut, într-un final, câștig de cauză.
Peugeot 205 debuta în data de 24 februarie 1983. A fost primul model al mărcii franceze care să fie echipat cu bare de torsiune spate și prima mașină echipată cu familia de motoare XU.
Gama de propulsoare era una diversificată și oferea puteri cuprinse între 45 și 200 de cai putere. Mai important, clienții puteau opta pentru o transmisie automată.
PEUGEOT ÎN GRUPA B DIN WRC
În 1984, la insistențele lui Jean Todt, Peugeot intră cu 205 Turbo 16 în legendara Grupă B a Campionatului Mondial de Raliuri.
În primul sezon, Ari Vatanen câștigă 3 etape, iar în 1985 și 1986, Peugeot a devenit campion la constructori.Tot în 1985, Timo Salonen devine campion la piloți, iar un an mai târziu Juha Kankkunen se bucură de aceeași recunoaștere.
Cum Grupa B a fost desființată în 1986, același Jean Todt propune intrarea Peugeot în Raliul Paris-Dakar. Același Peugeot 205 T16 a fost special adaptat pentru cea mai dură cursă de rally raid din lume, una pe care a câștigat-o în 1987 și 1988.
După 5.278.050 de exemplare produse, Peugeot 205 a fost pensionat în 1998.
via Peugeot
Comentarii (1)