Peugeot, al patrulea producător auto european în 2010

De Bogdan Mirică
Publicat Vineri, 14.01.2011
Anul trecut a adus vânzări record pentru Peugeot la nivel mondial. Deşi vânzările din Europa au scăzut, constructorul francez a reuşit să urce pe poziţia a patra în topul producătorilor de pe Bătrânul Continent.

Esential

2.142.000 de unităţi a vândut Peugeot la nivel mondial în 2010.

Asemeni conaţionalilor de la Renault, Peugeot a reuşit să înregistreze un record al vânzărilor anul trecut. Brandul francez se laudă cu 2.142.000 de unităţi livrate de-a lungul lui 2010, în creştere cu 16.3 procente faţă de 2009. Rezultatul pozitiv a propulsat constructorul francez un loc în topul celor mai mari producători auto la nivel mondial, de pe poziţia a zecea pe poziţia a noua.

Vânzările extra europene au reprezentat 46% din totalul celor peste două milioane de vehicule, în creştere cu 6%. Pe Bătrânul Continent lucrurile nu au stat aşa de bine, livrările fiind în scădere cu 0.3%, cota de piaţă stabilindu-se la 7.6%.

Potrivit francezilor, evoluţia negativă s-a datorat lipsei unor programe de stimulare a înnoirii parcului auto pe pieţe importante cum sunt Germania, Marea Britanie sau Franţa. Chiar şi aşa, Peugeot a urcat în clasamentul celor mai importanţi constructori de pe Bătrânul Continent, ocupând acum poziţia a patra.

Francezii s-au arătat mulţumiţi de evoluţia lui RCZ, care s-a vândut în 17.000 de exemplare, dar şi de livrările lui 3008, care au depăşit cu 30% ţinta iniţială.

Anul viitor, Peugeot speră să mai câştige câţiva clienţi odată cu introducerea primelor versiuni diesel-hibrid din lume, în gama lui 308 şi 508.

Dacă luăm în calcul şi rezultatele celor de la Citroen, grupul PSA se poate lăuda cu un total de 3.6 milioane de vehicule livrate la nivel mondial, în creştere cu 13 procente. În Europa, dealerii celor două branduri au reuşit să vândă 2.2 milioane de maşini, în scădere cu 0.9%.

În viitor, constructorii intenţionează să îşi concentreze eforturile asupra unor pieţe în continuă creştere cum sunt Brazilia, China şi Rusia.

via | autoblog

Comentarii (3)

  • mda
    au avut noroc cu discount-urile..sa ajungi de la 16900 pret de catalog(intre noi fie vb modelul pe care l-am achizitionat anul trecut nu si-ar fi meritat niciodata pretul asta)la 10990 (e adev. cu rabla) mai merge
    5 5
  • esec peugeot
    Peugeot e in scadere pe 2010 in Europa si gaseste ca scuza lipsa programelor Remat pe pietele importante??? O explicatie jenanta, daca luam in considereare ca RENAULT a vandut in aceleasi conditii si totusi a avut o crestere de 7.4%.

    Ce inseamna asta? Renault a castigat cota de piata in detrimentul Peugeot
    5 5
  • fara ioni
    "cunoscatorii si concluzionistii..."
    Daca luam in considerare ce renault are actionar important statul francez si ca, anul trecut au luat cei mai multi bani ca ajutor din toata industria franceza si tinand cont de preturile mici pe care le practica (la vanzarea auto) atunci rezulta ca grupul PSA a facut mai mult decat se putea... Nu mai comparati mere cu pere...
    Sa faca si PSA un cacat de model ca DACIA care sa aiba crestere in vanzari in europa de xxxx% si atunci, vai extraordinar, a crescut pe criza cu 7%.
    Uitati-va exact la marca cum sta cu procentele, nu la grup!!!
    1 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru