Procuratura franceză a anunțat în luna februarie a acestui an că analizează dacă Grupul PSA Peugeot-Citroen a utilizat un software pentru trucarea testelor de emisii.
Unul dintre modelele vizate la vremea respectivă a fost Citroen C4 Cactus, care în cadrul unor teste efectuate pe șosea în decembrie a înregistrat emisii de oxid de azot de 585 mg/km, de circa 7 ori mai mari decât limita legală de 80 mg/km.
Publicația franceză Le Monde susține că procuratura a obținut un document intern al Grupului PSA în care erau menționate discuții cu privire la necesitatea de "a face un dispozitiv mai puțin evident și mai puțin vizibil".
Reacția grupului francez nu a întârziat însă să apară. Într-un comunicat de presă, "Grupul PSA neagă orice fraudă" și susține că nu a utilizat niciun software pentru trucarea testelor de emisii. În schimb, PSA susține că aplică anumite setări motoarelor astfel încât tratamentul pentru emisii este redus la temperaturi înalte pentru a îmbunătăți consumul și emisiile de dioxid de carbon atunci când mașina rulează în afara zonelor urbane, chiar dacă în astfel de condiții emisiile de oxid de azot devin mai mari.
Practic, PSA susține că strategia sa este de a favoriza emisii mai mici de oxid de azot la rularea în orașe.
"Mașinile noastre nu au fost echipate niciodată cu software sau cu sisteme care pot detecta testele de emisii și care activează un tratament de emisii care ar fi inactiv în timpul utilizării de către clienți", afirmă PSA.
niste criminali astia care pt niste co2 sau consum ne polueaza!!
P.S Misto BMW,esti boss la tine in sat am auzit.
Nu esti Edidik? Dar cine esti? Madalescu? Mafia? Sergiulica? Intr-un cauvant MALDAVANUL ala tembel care-i in stare sa jura ca Nubira aia din '98, varf de gama la el in raion, e cea mai capabila masina din lume? Si apoi, crezi ca daca tu le promiti tuturor asistenteleor din spitalalul de boli mintale in care domiciliezi ca nu te vei mai opune tratamentului daca-ti imprumuta telefoanele ca sa-ti dai singur manute verzi, toata lumea face la fel?