Peugeot a prezentat succesorul lui 908 HDi în LeMans

De Sebastian Toma
Publicat Marti, 02.11.2010
Peugeot va concura la categoria prototip din LeMans cu un nou mode, 90X, care îl va înlocui pe legendarul 908 HDi începând cu sezonul competiţional 2011.

Francezii de la Peugeot au pregătit un nou competitor pentru sezonul 2011 al LeMans. Modelul se numeşte 90X şi reprezintă înlocuitorul lui 908 HDi FAP. Toate elementele lui 90X respectă regulamentul pe 2011 al competiţiei şi îi conferă acestui model o masă totală de 900 kilograme. Cockpit-ul este închis, iar Peugeot încă lucrează la motorizarea care va anima acest model în viitor. Pentru moment, nu este clar dacă va fi ales un proplsor diesel sau o unitate pe benzină.

Principala schimbare la nivel estetic faţă de actualul 908 HDi o reprezintă nervura montată pe capota motorului. Această nervură specială face parte din regulamentul pentru 2011 şi are scopul de a împiedica decolarea vehiculului la viteze mari. Apăsarea aerodinamică suplimentară reduce uşor viteza maximă a modelului, dar creşte stabilitatea punţii spate, lucru care se va întâmpla cu toate vehiculele care vor concura în LeMans în 2011.

Cei de la Peugeot au specificat că încă explorează posibilităţile de motorizare pentru 90X şi că au mai multe opţiuni în faţă. Francezii spun că vor să îşi etaleze cele mai noi tehnologii, ceea ce înseamnă că ar putea încerca să intre în competiţie cu un hibrid echipat cu un motor diesel – în scopul promovării tehnologiei HyMotion4.

Nu este clar dacă regulamentul le-ar permite aşa ceva, dar acest lucru ar garanta spectacolul în competiţie. Practic, cei de la Audi au câştigat în ultimul sezon graţie strategiei bazate pe economia de carburant a motoarelor TDI care echipează modelul R10, iar francezii de la Peugeot au tras prea tare şi au avariat modelele intrate în competiţie, pierzând prin abandon.

Via | ZerCustoms

Comentarii (3)

  • cand compari mere cu pere rezultatul este intotdeauna multiplu de 3.14/[radical din 2] . . . . cam asa este si cu competitiile astea unde organizatorii au fost obligati sa accepte motoare TURBO diesel ... dar unde sunt interzise cu desavarsire motoarele turbo pe benzina...

    lumea asta se duce draq din cauza oamenilor cu bani care "isi scriu singuri" amendamente la regulamentele sportive ...
    maine -poimaine ne trezim cu un turbo-diesel in Formula 1, evident cu regulile lui separate, scrise de Bernie si cinestie de producator (nu bat nici un apropo la VAG ... dar ei sunt primii pe lista).
    8 9
  • pai normal ca ei sunt primii pe lista, ei se pricep cel mai bine la "smecherii", ei vand aceiasi masina cu 100 de caroserii diferite, ei fac marketing agresiv, ei asocieaza cuvantul "art" cu un audi a8, cand a8-ul e un patrat cu 4 suruburi si 2 leduri (art e alfa romeo), ei fac facelifturi la masini si le vand ca un model nou, ei intra cu motoare diesel in competitii, si tot ei sunt no.1 in europa....este exact ca in viata reala....cine munceste cinstit isi cumpara un renault, cine face "smecherii" si il duce capul isi cumpara un S Classe....

    daca stergeti si comentariul asta sunteti chiar comunisti.

    bafta.
    6 4
  • @unckle
    in ciuda dinamicii reduse , dieselurile compenseaza cu avantajul consumului mai mic , deci autonomie mai mare , cea ce e necesar in cazul acestor curse care dureaza 24 de ore . nu cred ca este cazul sa ne gandim ca motoarele diesel vor invada . cat despre motoare hibride si regulament , ar fi penibil , dupa parerea mea , sa nu le dea voie , dar nu cred ca vom vedea asa ceva , intrucat motoarele hibride ( motoare electrice + motoare cu ardere ) sunt mai grele si acumulatorii nu se incarca in cateva secunde ca rezervorul de combustibil
    7 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru