De la debutul din 2016 și până acum, actualul Peugeot 3008 a fost vândut în peste 800.000 de unități. În plus, în 2017, SUV-ul constructorului francez a primit titlul Mașina Anului în Europa.
Acum, francezii propun o serie de modificări pentru SUV-ul de clasă compactă. Peugeot 3008 facelift a primit atât o serie de noutăți la nivel estetic, cât și câteva îmbunătățiri în dreptul sistemelor de asistență și siguranță. La fel ca până acum, francezii vin cu motoare diesel și benzină, dar și cu două versiuni plug-in hybrid.
PEUGEOT 3008 FACELIFT: DATE ESENȚIALE
● Așa cum era de așteptat, 3008 facelift preia o parte dintre elementele pe care le-am văzut deja pe fratele mai mic 2008. În partea frontală, francezii propun lumini de zi noi, faruri modificate și o grilă frontală ceva mai generoasă care acum renunță la ramă.
● Standard, 3008 facelift va fi echipat cu faruri cu LED, iar în cazul versiunii GT și pentru variantele echipate cu GT Pack, Peugeot propune o grilă specială și faruri full LED. În plus, luminile de ceață convențioanle au fost înlocuite cu funcția Foggy Mode.
● Pentru partea din spate, francezii au pregătit stopuri full LED și lumini dinamice de semnalizare. Spre deosebire de vechea versiune, 3008 facelift va fi disponibil cu jantele de 19 inch San Francisco și cu două nuanțe noi de caroserie (Celebes Blue și Vertigo Blue).
● Interiorul lui Peugeot 3008 facelift va fi echipat cu noul instrumentar de bord i-Cockpit cu ecran de 12.3 inch și cu un ecran central tactil cu diagonala de 10 inch.
Peugeot a pregătit șapte butoane fizice cu ajutorul cărora clienții vor putea controla funcțiile sistemului multimedia.● Pentru toate versiunile echipate cu motoare cu ardere internă și transmisie automată, Peugeot a introdus pe tunelul median un buton pentru selectarea modurilor de rulare (Normal, Sport și Eco). În cazul versiunilor plug-in hybrid, SUV-ul propune patru moduri de rulare, în funcție de varianta comandată: Electric, Hybrid, Sport și 4WD.
● De asemenea, francezii au extins și gama de materiale disponbile pentru tapițerie și pentru accesoriile de interior.
● Peugeot 3008 facelift va miza pe arhitectura EMP2 (Efficient Modular Platform) și propune o suspensie spate independentă.
● Gama de motorizări include două unități pe benzină, o versiune diesel și două variante plug-in hybrid.
● Fanii motoarelor diesel vor putea opta doar pentru propulsorul de 1.5 litri care dezvoltă 130 de cai putere la 3.750 rpm și 300 Nm începând cu 1.750 rpm. Motorul va fi disponibil atât cu o transmisie manuală cu șase trepte, cât și cu o cutie automată cu opt rapoarte.
● Gama pe benzină va fi alcătuită din motorul de 1.2 litri cu 130 de cai putere și 230 Nm, și propulsorul de 1.6 litri cu 180 de cai putere și 250 Nm. Unitatea de 1.2 litri va putea fi comandată fie cu o cutie manuală cu șase trepte, fie cu una automată cu opt rapoarte. În cazul motorului cu 180 CP, francezii propun doar o transmisie automată cu opt rapoarte.
● Prima versiune plug-in hybrid (3008 HYBRID) este echipată cu motorul de 1.6 litri care dezvoltă 180 CP și cu un motor electric.
În total, sistemul hibrid oferă 225 de cai putere și 360 Nm, iar bateria de 13.2 kWh propune o autonomie de până la 56 de kilometri, conform ciclului WLTP.● A doua variantă PHEV (3008 HYBRID4) dispune de două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte, în timp ce propulsorul cu ardere internă livrează 200 CP. În total, sistemul de propulsie va oferi 300 de cai putere și 520 Nm, iar bateria va asigura o autonomie electrică de până la 59 de kilometri.
● O oră și 45 de minute durează o încărcare completă a bateriei la o priză de 7.4 kW.
● Peugeot a pregătit pentru 3008 facelift o serie de sisteme de siguranță și asistență îmbunătățite. SUV-ul va putea fi echipat cu tehnologia Night Vision capabilă să detecteze animale sau pietoni pe timp de noapte. Sistemul funcționează până la o distanță de maximum 250 de metri și proiectează imaginile pe instrumentarul de bord.
● 3008 facelift va fi disponibil cu un cruise control adaptiv cu funcție stop&go, cu un asistent pentru menținerea benzii de rulare și cu un sistem de frânare de urgență cu funcție pentru detectarea pietonilor și a bicicliștilor și pe timp de noapte. Conform reprezentanților Peugept, sistemul capabil să recunoască semenele de circulație a fost și el îmbunătățit.
● Conform oficialilor companiei, debutul comercial este programat pentru finalul anului curent.
Nu c-aș fi fan diesel, însă îmi pare o decizie riscantă limitarea cilindreei la 1.2-1.5-1.6 l când concurența VAG dominantă :-) are și benzinare, și dieseluri de 2.0 litri în segmentul ăsta trendy.
Bestia asta respiră din toate liniile de design un aer de carnasier..
Respect!
Da, clar, dl Kiro are dreptate, motoarele termice trebuie lăsate mai puternice - în trend cu concurenţa, dar deja dacă e doar termică - nu mai interesează pe nimeni
Clar 1.5, dar oare de ce 1.5 si nu 1.6, motor care si-a dovedit fiabilitatea, cred va fi mai putin potent. Pierde deja vreo 40 de cp si 100 Nm, care se vor cunoaste.