Peugeot 308, cel mai economic model pe benzină din clasa compactă: 2.8 litri/100 de km

de Bogdan Mirică
Marti, 18.03.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Peugeot a vrut să demonstreze tuturor că noul 308 poate deveni cel mai economic model cu motor pe benzină din segmentul compact şi a reuşit. Echipat cu noul motor turbo de 1.2 litri şi 130 de cai putere, hatchback-ul a consumat doar 2.8 l/100 km.

Urmareste Automarket
După ce a fost desemnat „Maşina Anului în Europa”, noul Peugeot 308 ţinteşte şi o distincţie pentru eficienţă. Modelul compact va beneficia de un nou motor pe benzină, cu doar trei cilindri, botezat PureTech. Agregatul promite o economie de carburant greu de egalat în segment.

Pentru a demonstra acest lucru, Peugeot a pus în scenă o probă de consum, desfăşurată pe un circuit din Almeria, Spania.

În cadrul testului, actualul 308, echipat cu noul motor de 1.2 litri, a reuşit să obţină un consum de numai 2.8 litri/100 de kilometri.

Esential 2.8 litri/100 de km este consumul obţinut de Peugeot 308 pe circuitul din Almeria.
1810 km a parcurs Peugeot 308 cu un singur plin.
3.8 litri/100 de km este consumul mediu anunţat pentru Peugeot 308 în versiunea 1.2 PureTech.
În aceste condiţii, cu cei 51.4 litri de combustibil din rezervor, 308 a reuşit să parcurgă o distanţă record, de 1810 kilometri. Mai mulţi piloţi au luat parte la experimentul care a durat 32 de ore şi care i-a adus modelului francez un record pentru distanţa şi timpul parcurse cu un singur plin.

Performanţa a fost obţinută cu o versiune de serie, fără modificări aduse motorului pe benzină de 1.2 litri şi 130 de cai putere, asistat de o cutie manuală cu şase rapoarte.

În aceste condiţii, a fost doar o formalitate ca 308 să fie desemnat cel mai eficient model pe benzină din segmentul compact. Consumul său în regim mixt ajunge la 3.8 litri/100 de kilometri, iar emisiile la 107 g/km.

Debutul său pe piaţa europeană se va face începând cu sfârşitul lunii martie. Noul 308 este disponibil şi alături de un diesel BlueHDi de 1.6 litri şi 120 de cai putere, capabil să ofere un consum combinat de 3.1 litri/100 de kilometri şi o rată a emisiilor de numai 82 g/km, cea mai mică din segment.

Comentarii (21)

  • 1810 / 32(ore)=56.5625 km/h - la viteza asta nu este un record
    18 34
  • Eu cred ca producatorii ar trebui sa ofere niste informatii suplimentare gen pliante,carti sau macar niste video-uri despre cum se obtin consumurile astea declarate in viata reala...adica pe bune,valorile de consum pe care le declara producatorii in ziua de azi ar fi parut SF chiar si acum zece ani.
    14 0
  • Bravo!!!
    21 8
  • Dacia Plant
    Si eu as fi interesant de modelul pe benzina. Cred ca este mult mai ieftin de interinut decat dieselul.
    24 3
  • Ai dreptate...am scos cu 1,2 tsi 77 kW de pe Fabia consumul asta intre Boldesti-Scaeni si Militari la 11 noaptea mers pana in 80 si extrem de atent... fara sa calc frana sau sa accelerez inutil...(a fost un chin sa merg la consum)
    8 6
  • goguion
    motorul pe benzina pus pe GPL ........ stop joc!
    5 3
  • X , viteza medie de drumuri nationale pe un traseu oarecare este undeva la 40-50kmh , deci ceea ce au obtinut cei de la Peugeot este rasunator , si foarte promitator ! Ferice lor . Au gasit cumva reteta succesului . Este un fel de ... ACUM SI PE BENZINA ! ca tot o dadeau volswagen cu plinul lor de motorina faci 1000 km acum se intampla la concurenta si cu benzina . In realitate va fi un consum mai mare , dar una peste alta se pare ca este cel mai eficient pana la venirea noilor Skyactiv din 2016 cu benzina prin compresie (ciclu diesel)
    17 2
  • Isi merita premiu.!!!!!!
    17 1
  • consum declarat
    conditiile de testare nu sunt un secret.
    1. pneurile sunt umflate la presiune nominala, si sunt noi.
    2. carburantul este de cea mia buna calitate
    3. acceleratia este relativ lenta, dupa care se merge la o viteza de 80-90kmh in treapta cea mai mare, respetiv turatia cea mai mica a motorului.
    4. Uleiul probabil e cel mai bun de pe piata
    5. Filtrul de aer este nou.
    6. In masina e doar pilotul, probabil unul usurel. Posibil sa fie scoasa roata de rezerva ca sa mai usureze putin masina.
    7. Orice instalatie auxiliara e oprita (aer conditionat, faruri, muzica). Bateria inainte de plecare e complet incarcata.

    Si acum lasand ipocrizia, chiar daca nu consuma 2.8, ci sa zicem5 (aproape dublu), tot e un consum foarte bun (miue motocicleta imi consuma mai mult)
    25 0
  • Eu am mers odata cu un Logan diesel pe autostrada, si la Pitesti m-am trezit ca am mai mult carburant decat atunci cand am plecat din Bucuresti! Fara sa ma opresc la benzinarie!
    Take that, Peugeot!

    /end sarcasm
    17 10
  • @dan...minti cu nerusinare!

    numai daca mergi pe autostrada spre Constanta gasesti mai mult carburant in rezervor decat atunci cand pleci.

    Spre Pitesti, cel mult, pot sa-ti apara optionale noi pe masina.

    PS. /end sarcasm
    24 1
  • gun cometa
    Nu s-a inventat inca masina ideala pentru roman. Ceva sa comsume infim, un scuipat de benzina la 1000 de KM. Si chiar daca s-ar inventa romanul ar baga gaz pe ea. Pai romanul cred ca pune gaz si pe masinile deja dotate din fabrica cu instalatie gaz.
    14 0
  • @vianu
    Asa e, m-am confuzat, acum imi explic cum de mi-a aparut pielea asta pe scaune si dvd-ul in bord. Motorina moca o aveam de la mare de anul trecut, se tot umple de-atunci si nu stiu ce sa mai fac, dau de poamana si tot degeaba.
    @gun cometa
    Iar la aia cu gaz pe gaz, tot s-ar gasi unii nemultumiti care sa opreasca motorul pe viraje la coborare.
    12 0
  • @Dan și Gun....daca și voi v-ați pune GOL, pretul ar creste, așa ca noi, cei cuGPL, avem nevoie de voi ca sa ne faceti reclama negativă și să țineți pretul jos. Bravo peugeot.
    4 0
  • Claudiu
    Vorbim de motor 1.2 litri cu turbina, ce a rulat cu o viteza medie de 56.5 km/h. Exceptand pauzele pentru schimbul pilotului, sa zicem ca pe pista au rulat constant cu 60km/h in treapta a 6-a. Oare la ce turatie se afla motorul? :) De exemplu, la motoarele de 1.4 benzina aspirat de la dacia si vw, in treapta a 5-a, la viteza de 60 km/h, motorul este la 1400 turatii/minut. Cu siguranta dupa cateva zeci de mii de km in ritmul acesta se ajunge la schimbat piese importante de la motor (turbina e cel mai bun exemplu)
    9 0
  • hai s-o lasam balta...eu am 308 hdi cu conum de 5.5 (mers la consum) si 7.5 daca ma doare-n cot de combustibil si mai dau si o clima...si cit ia ala de 2.8? 5l la oaras si 0.6l afara???!! oare nu-si dau seama ca sint caraghiosi??au terminat aia de la vw or inceput astia de la peugeot....dar nu asta-i minunea..minunea e ca unii chiar o sa puna botu
    4 8
  • @Era primavara , aveai un consum mediu din oras, iar dupa ce ai plecat spre Pitesti, fiind foarte cald, motorina din rezervor si-a marit volumul , consumul mediu a scazut datorita mersului in afara si ti-a mai aparut o liniuta in plus la carbuant. Ei, ce zici?
    3 0
  • Bai nu stiu cum de vi se intampla doar voua. Eu cu motor de 1.4 tsi nu reusesc in bucuresti (trafic normal, adica aglomerat) nu am consum sub 10 l. Dar probabil pt ca sunt sincer nici nu stiu sa conduc!
    0 0
  • " sa am un consum sub 10 l
    0 0
  • mitsubishi lancer X 1.5 benzina, consum extraurban 4.7 l/100km verificat de citeva ori pe o distanta de 165 km (in automobil o pers 85kg, roata de rezerva, rezervorul plin... pneurile umflate la presiunea 2.2 dupa cerintele din fabrica, acceleratia lenta+ viteza constanta pe treapta a 5-a, conditionerul periodic conectat, geamurile ridicate, viteza medie 78 km/h (dar pe unele portiuni am mers si cu 140km/h pina atunci consumul 4.5l/100km) e greu de obtinut asa rezultat, dar daca mergem normal consumul e de 5-5.2l/100km, consum in oras 7.4
    0 0
  • @Claudiu, au trecut 6 ani de la comentariul dumnevoastra si ce credeti? Nu a crapat nici o turbina si motorul de 1.2 de la PSA a mai castigat cateva titluri de motorul anului.
    Vorbeste unul care conduce asa ceva nu "legende" auzite la barul din coltul blocului
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru