Peugeot a lansat pe piaţa din România noul 301, fratele de platformă al lui Citroen C-Elysée. Peugeot 301 pleacă de la 10.900 de euro pe piaţa din România şi este oferit tot cu o versiune de bază care include un motor 1.2i de 72 CP. Singura diferenţă dintre cele două modele pare să fie denumirea lor, există mai multe diferenţe între Citroen C-Elysée şi Peugeot 301. Prima diferenţă faţă de modelul oferit de Citroen este lipsa transmisiei manuale pilotate, cu toate că oferta Peugeot include şi o versiune cu transmisie automată convenţională, semn că marca nu vrea să rateze această nişă.
Nivelul de echipare standard include ABS, ESP, controlul tracţiunii, AFU, frâne pe disc ventilate pentru puntea faţă, garanţie doi ani, geamuri electrice faţă, computer de bord, închidere centralizată cu telecomandă, servodirecţie, airbag-uri frontale şi laterale. La fel ca în cazul lui C-Elysée, sistemul de climatizare nu este oferit în standard. La fel ca modelul oferit de Citroen, senzorii de parcare se află în lista de dotări opţionale pe nivelul de echipare Allure.
Noul Peugeot 301 este un model global, menit să cucerească clienţi noi pe pieţele din Europa Centrală şi Orientală, Rusia, Ucraina, Grecia, nordul Africii, Orientul Mijlociu şi America Latină. La fel cum este cazul lui Citroen C-Elysée, Peugeot 301 are o lungime de 4.44 metri şi un ampatament de 2.65 metri.
NOUL Peugeot 301 vs. CONCURENŢA DIRECTĂ |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
0-100 km/h (sec.) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Peugeot 301 1.2VTi Access |
72 | 5.3 | 14.2 | 10.900 |
Citroen C-Elysée 1.2i Attraction |
72 | 5.3 | 14.2 | 10.900 |
Skoda Octavia Tour 1.4 MPI |
80 | 6.4 | 14.3 | 11.918 |
Skoda Octavia 1.4 MPI Flash |
80 | 7.0 | 14.2 | 12.912 |
Ford Focus 1.6 Ti-VCT 85 CPTrend |
85 | 5.9 | 14.9 | 16.550 |
Fiat Linea 1.4 8v 77HP Active |
77 | 6.3 | 13.8 | 11.300 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Via Peugeot
Oricum in tabel Octavia si Focus sunt introduse de pomana pentru ca fac parte din clasa compacta spre deosebire de 301 si fratele lui care sunt subcompacte sedan.
eu am asa ceva si foarte rar le-am folosit, instinctul este sa duci mana la cd-player nu sa cauti butoanele pe volan... si cine are asa ceva poate sa confirme.
voi sunteti genul care preferati cantitate nu calitate, preferati sa aveti un volan de plastic de aveo cu butoane decat unul de piele si de o oarecare calitate cum e cel din pozele de mai sus, eventual si o shaworma cu o berica, un mic, o manea si gata... romanica ce vrei.
In ceea ce priveste 301 si C-Elisse nu ofera geamuri electrice spate (nici ca optiune) nici in echiparea de top. French way of making cars :D
Daca ai butoane pe volan si te obisnuiesti, cum sa tot duci mana la cd-player?Eu am asa ceva, si pt schimbarea melodiilor sau pt volum folosesc aproape tot timpul comenzile de pe volan, e mai comod si mai sigur, nu trebuie sa-ti ridici privirea de la drum, de aia exista, nu sunt doar o fita, ca nu te-ai obisnuit tu e altceva, sau ca se poate si fara ele, din nou este altceva.
Nu cred ca esti in masura sa apreciezi diferentele de calitate intre skoda si citroesn/peugeot, si in nici un caz sa te pronunti in aceasta privinta. Desi am aceeasi parere ca si tine, nu este obiectiva.
@Andy: eu cred ca nu ai dreptate in privinta clasei. Octavia are un ampatament de 2.578 mm vs 301 care are 2.650(mai mare chiar), drept urmare sunt compacte amandoua. Nu mai caut pe net pentru restul, presupun ca toate sunt pe la 2.5 m ampatament.
@Flo, te pomenesti ca Peugeot e singurul producator care ofera 2ani garantie. Deci oameni buni, renuntati la Mercedes de exemplu si cumparati-va in schimb Kia, Hyundai si Dacia, ca ofera cea mai mare garantie. :))
PSA e in groapa. Turnati pamantul.
In alta ordine de idei, sunt curios daca pretul contine deja discount-ul programului Rabla.