Peugeot 208 a primit la Paris o nouă versiune de competiţie, în persoana lui 208 Type R5. Modelul este echipat cu un motor 1.6 THP care dezvoltă 280 CP. Unitatea este preluată din RCZ Racing Cup şi este optimizată pentru fiabilitate în condiţii de concurs, francezii spunând că motorul respectiv poate să parcurgă până la 5000 kilometri (în funcţie de componentele interioare şi condiţiile de exploatare) în regim de competiţie, ceea ce promite costuri reduse de operare. FIA a stabilit deja preţul maxim al acestei clase, 180.000 de euro fără taxe, iar cei de la Peugeot spun că 208 R5 se va încadra în acest segment.
Specificaţiile tehnice sunt deja dictate de regulament: masă minimă de 1.200 kilograme, tracţiune integrală, transmisie secvenţială cu cinci trepte, fără diferenţial central şi fără suspensie cu cursă lungă. În raport cu predecesorul său, 207 S2000, noul Peugeot 208 R5 este cu 40 de kilograme mai uşor, iar dimensiunile sale sunt mai avantajoase.
Modelul a fost dezvoltat la centrul Peugeot Sport din Velizy şi va începe un program vast de teste la finele anului curent, atât pe asfalt, cât şi pe macadam, pentru a asigura performanţe maxime şi fiabilitate atunci când va fi livrat clienţilor din 2013.Francezii vor introduce acest model la vânzare în a doua jumătate a anului viitor şi speră să-l vadă în IRC şi în alte competiţii europene şi naţionale.Modelul este succesorul direct al lui 207 Super 2000, urmând să alerge în clasa care înlocuieşte S2000 din noul regulament al FIA. Clasa R5 din care face parte acest model implică o versiune de competiţie de grupa A derivată dintr-un model de serie care s-a fabricat în cel puţin 25.000 de exemplare. Noua clasă va debuta în 2013 şi are ca obiectiv reducerea semnificativă a costurilor, inclusiv costurile operaţionale.
Via Peugeot
Comentarii (0)