Peugeot 208 a primit titlul Mașina Anului 2020 în Europa. Modelul de segment B este disponibil atât în versiuni cu motoare convenționale, cât și într-o variantă electrică, iar acesta a fost unul dintre atuurile francezului.
Peugeot 208 a primit în total 281 de puncte în urma votului reprezentanților media. Pe locul secund s-a aflat Tesla Model 3, în timp ce ultima treaptă a podiumului a fost ocupată de Porsche Taycan.
Singurul SUV prezent în ediția din acest an a concursului european a fost Ford Puma, SUV-ul produs la Craiova. În urma votării, Puma a încheiat competiția pe locul al cincilea, cu un total de 209 puncte.
Anul acesta, juriul care a acordat Mașina Anului în Europa a fost format din 60 de jurnaliști din 23 de țări.
Loc | Model | Punctaj |
1 | Peugeot 208 | 281 |
2 | Tesla Model 3 | 242 |
3 | Porsche Taycan | 222 |
4 | Renault Clio | 211 |
5 | Ford Puma | 209 |
6 | Toyota Corolla | 152 |
7 | BMW Seria 1 | 133 |
Noul Peugeot 208 a fost prezentat oficial în cadrul Salonului Auto de la Geneva din 2019.
Pe piața din România, modelul de segment B are un preț de pornire de 13.800 de euro pentru versiunea echipată cu motorul pe benzină de 75 de cai putere. Gama de motoare mai include un motor pe benzină de 100 CP și un motor diesel de 1.5 litri tot cu 100 CP. În plus, modelul de segment B poate fi comandat și într-o variantă electrică cu motor de 136 de cai putere și autonomie de 340 de kilometri. Prețul lui Peugeot e-208 pe piața din România pornește de la 29.990 de euro cu TVA.Istoria câștigătorilor Car of the Year
Cei 7 finaliști au fost selectați dintr-o listă inițială de 35 de modele lansate anul trecut și considerate reprezentative pentru piața europeană. Pentru a fi eligibil în competiţia Car of the Year 2020, un model trebuie să fie disponibil pe piaţă înainte de finalul anului 2019, iar estimarea de vânzări trebuie să depăşească 5.000 de unităţi pe an. După primele faze ale competiţiei au rămas doar şapte modele care au candidat pentru titlul de Maşina Anului în Europa.
CÂŞTIGĂTORII PRECEDENŢI
Ediţie COTY | Marcă şi model |
2020 | Peugeot 208 |
2019 | Jaguar I-Pace |
2018 | Volvo XC40 |
2017 | Peugeot 3008 |
2016 | Opel Astra |
2015 | Volkswagen Passat |
2014 | Peugeot 308 |
2013 | Volkswagen Golf 7 |
2012 | Opel Ampera/Chevrolet Volt |
2011 | Nissan Leaf |
2010 | Volkswagen Polo |
2009 | Opel Insignia |
2008 | Fiat 500 |
2007 | Ford S-Max |
2006 | Renault Clio |
2005 | Toyota Prius |
2004 | Fiat Panda |
2003 | Renault Megane |
2002 | Peugeot 307 |
2001 | Alfa Romeo 147 |
2000 | Toyota Yaris |
1999 | Ford Focus |
1998 | Alfa Romeo 156 |
1997 | Renault Megane Scenic |
1996 | Fiat Bravo/Brava |
1995 | Fiat Punto |
1994 | Ford Mondeo |
1993 | Nissan Micra |
1992 | Volkswagen Golf |
1991 | Renault Clio |
1990 | Citroen XM |
Masinuta asta arata foarte bine, interior-exterior. Nu stiu cum sta la capitolul comportament rutier. Insa noua imagine Pejo, cu 508 si 2008 arata excelent.
Preturile sunt si ele bune.
https://www.facebook.com/DaciaRomania/videos/519156425403706/?__tn__=kC-R&eid=ARCML7GtoTm5HkNKIrnetmb5mH_jLzQWFNVkffT7mU1IpWoT4Qj7FL9jaE0zKukowsDfvQAlZ_QrUvyK&hc_ref=ARRh9H_VgcnAuaPYjecKf0OdHEdX28UuikRx3Ju0hTA-vomankozROnEn2-AXSHHf-c&fref=nf
Logo-ul service-ului romanesc :
,,Nu va luati frantuzoaice. Noua ne plac alea blonde, mai ales ,,premium,, ;) ,,
Ideea era că, aștept să văd comportamentul motoarelor și cutiilor în timp, fiindcă se știe că începând cu 2009-2010 calitatea motoarelor, indiferent de marcă au scăzut exceptând Toyota și Honda, care încă se mențin la seriozitate, au făcut și ei rabat la calitate, însă în alte locuri..
N-am deținut până acum nemțoaice premium sau pentru oameni de rând, cu toate că uneori parcă aș mi-aș dori un w204 1.8 kompresor cuplat la o cutie automată.. cred că este singura nemțoaică ce aș dori să dețin..
Îmi face cu ochiul și un DS4, DS5... dar din păcate sunt diesel majoritatea.
E drept că mulți mecanici mi-au spus "nu peugeot, renault, citroen sau italience"
Dar cred că din cauza că au piesele amplasate cam ciudat sub capota, iar ei n-au răbdare..
de ce nu i se retrag premiile acordate VW ???
Maşinile germane sunt (mai) bune???
NU CRED !!!
Topul arată că, înafară de Opel care era o americană pe tărâm german, NICIO altă maşină germană înafară de hoţii VW nu au câştigat maşina anului.
Mai sunt Renault, Fiat, Toyota, Ford dar NU germane.
Asta spune multe, corect?
Ca o paranteza, acum cateva zile critica masinile Kia, care nu s-ar ridica la nivelul Skoda. I-as recomanda sa arunce un ochi la noul model Kia Optima oentru a vedea ceva ce nu se vede la Skoda. Cel putin deocamdata. Kia se bucura de o buna apreciere in toata lumea, inclusiv in SUA, unde nu vezi picior/roata de Skoda.
Astept articolul cu electrica dacie, frumusica foc, parerea mea.
skoda.tj/en/experience/why-skoda/articles/red-dot
Skoda nu vinde in SUA, desi sunt niste masini foarte frumoase si mari. Pentru SUA este VW.
Peugeot 208 este o masina frumoasa, dar are 4 stele EuroNCAP. Volumul portbagajului este cu doar 19 litiri mai putin decat Fabia(311 l 208 versus 330 l Fabia) care a castigat si ea un premiu de design.
@Spring
Nu stiu de electrica dacie cum arata, dar am vazut un videoclip cu noul Dacia (Renault) Logan si arata foarte bine.
youtube.com/watch?v=yFeTSq886gg
Cred ca am mai amintit aici diferenta majora dintre Skoda si Kia si anume soliditatea, robustetea absolut necesara pe drumurile din Romania. Detin cate un exemplar din fiecare, iar Skoda pana acum e ca un tanc, in timp ce Kia se rupe bucata cu bucata la fiecare 6-7 mii km si imi scoate peri albi.
In rest , vezi daca e ceva in neregula cu cuvintele spuse de tine: "pleonastme" si "detailate". Sigur te prinzi, doar esti destept.
Da, si mai este si Dacia, care este ce mai nefiabila marca.