Peugeot 208 detronează VW Golf în topul celor mai vândute mașini în Europa. Dacia Sandero, pe locul doi

de Bogdan Mirică
Sambata, 04.02.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Vânzările de mașini noi înregistrate în 2022 au adus un nou lider în Europa: Peugeot 208. Francezul a detronat Volkswagen Golf după o domnie de 14 ani. Dacia Sandero s-a plasat pe locul doi.

Anul 2022 a adus schimbări importante în clasamentul celor mai vândute mașini din Europa. După o domnie autoritară și neîntreruptă din 2008, Volkswagen Golf și-a pierdut coroana în fața unui model francez cu pedigree: Peugeot 208. Subcompacta din Hexagon a reușit să adune un total de 206.815 unități, cu 5% mai mult decât în 2021.

Peugeot 208 reînvie astfel performanța precursorului său, popularul 207, care era cea mai vândută mașină din Europa în anul 2007. Golf a fost sabotat de problemele de livrare și de celelalte modele din Grup. Spre exemplu, Volkswagen T-Roc a devenit cel mai vândut SUV din Europa, depășind vechiul performer, Peugeot 2008. Volkswagen T-Roc a urcat de pe poziția a șasea (în 2021), direct pe treapta a treia a podiumului.

În analiza jurnaliștilor de la Motor1, bazată pe rezultatele Jato Dynamics, folosite și de secțiunea noastră de Mașini Noi, se mai observă o mașină cu o ascensiune fulminantă și, totodată, surprinzătoare: Fiat 500 a urcat de pe poziția a noua (în 2021), până pe locul 4.

Să vorbim însă și despre motivele noastre de mândrie.

Primul dintre ele este Dacia Sandero, care a păstrat trendul de creștere, chiar dacă procentul a fost mic: +1% față de 2021. Cu 200.550 de unități vândute în Europa, Dacia Sandero a fost a doua cea mai populară mașină din Europa în 2022. În top și-a făcut loc și Dacia Duster. SUV-ul de la Mioveni a înregistrat o creștere de 2%, totalizând 149.648 de exemplare.

Comentarii (23)

  • alupigus
    Sandero-ul este fabricat în Maroc nu ?
    21 7
  • Nu pricep cum Peugeot 208 cu bordul ăla ciudat este mai vândut decât sora de platforma CORSA care vine cel puțin cu o ergonomie superioara. Cat despre Sandero pe locul 2 dovedeste că clasa medie din Europa a sărăcit și mai sunt puține modele din clasa mica la sub 15000 de euro. Ăștia erau bani de compacta acum câțiva ani
    33 13
  • Banditos
    @Nsrei

    In general performantele sunt date de vanzarile din tara de origine. In acest caz, de exemplu, daca nemtii nu au mai preferat Golf, in favoarea altor modele, celelalte piete europene nu au putut sa sustina vanzarile acestuia. Astfel Peugeot, marca franceza, s-a vandut foarte bine in Franta si i-a conferit acestuia pozitia de lider. Dar asta e doar o presupunere, o vizualizare a fiecarei piete in parte ne poate oferi o idee mai buna, inclusiv dece Corsa (cu o ergonomie mai buna sau mai degraba cu un design mai pamantean) nu are acelasi succes ca fratele 308.
    9 26
  • Further down the chart, the Tesla Model Y did really well with 138,128 units.
    Tesla Model 3 sold in 85,179 units.

    Să nu uităm că naţiunea germană este cam... în 3 ţări foarte bogate şi foarte.... populate: Germania, Austria, Elevația şi naţionalismul este la putere.
    5 32
  • Şi Dacia va ajunge no 1 .
    15 28
  • @inexo asta pentru că Germania a întârziat construcţia fabricii Tesla cu 1 an.

    Dar vedeţi asociaţia producătorilor europeni care fac lobby puternic pentru anularea, amânarea Euro7 şi de plâng ca idioţii că necesită investiţii masive !

    De toată jena!

    Şi că să facă UE să interzică până în Euro5 inclusiv maşinile pe stradă, dar asociaţia producătorilor nu ştiu cum, dar UE să facă şi să le permită lor să polueze în continuare !!!

    De toată jena.

    Euro7 înseamnă PHEV. Gata cu tras mâţa de coadă cu microhibrid care este doar starterul motorului termic folosit pe post de generator (invenţia indienilor de la Suzuki, cost minim) !

    Oricum chiar dacă se amână Euro7 deja europenii mai pun piciorul mai puternic pe faliment.

    Vedeţi Ford, care după scăderea de preţ a Tesla, nu mai poate să îşi vândă deloc e-mustang ! Sau dacă ar face-o este doar în pierdere !

    Acesta e motivul pentru care Ford a cam vândut juma din fabrici din Europa şi România, ca să facă rost de bani.
    5 27
  • Anonim
    La cum merg treburile in Europa condusa de nulitati de prima marime avem toate snasele ca Dacia Sandero sa fie pe primul loc . Saracia isi arata coltii peste tot in UE . Slava prostiei europene ! Golful o sa cada si mai tare in cap daca urmatoarea generatie nu va avea motoare termice .
    12 12
  • Banditos
    @Anonim

    Pe de o parte ne plangem ca masinile s-au scumpit in draci si au atins nesimtirea cu preturile peste puterea de cumparare a cumparatorului obisnuit. Pe de alta parte vedem succesul unui marci, ce ofera multa masina la tarife rezonabile, ca fiind dovada saracirii Europei.

    ...ooook!
    14 23
  • @Banditos culmea este că dacă s-ar fi apucat serios de maşini electrice, constructorii europeni şi vechi dinozauri americani, le-ar face mai ieftine decât cele termice !

    Tesla câştigă profit pe maşină, cel mai bine din lume !!! Spre 9.000$ ! Mai bine chiar decât media Mercedes, BMW, etc !!

    Adică Tesla au încă două praguri de scăderi de 2.000-3.000$ preţ !

    Le ţin sus pentru că concurenţa doarme.

    Din acest motiv, înafara de smart buy aka Dacia, restul îi văd cu mari probleme dacă nu îşi fac bine temele.

    Este acel cleşte de care vă vorbeam - Tesla şi Dacia.

    PS Acum model 3 este făcut upgrade la procesul de fabricaţie, similar lui Y ceea ce înseamnă că pot reduce vreo 8.000$ din preţul Tesla model 3 întrun an de zile.

    Apoi ţinta va fi Model 2 , acel Golf Tesla cu ţinta de 25.000€ preţ.

    Atunci va fi jale, indiferent că mai există Euro7 sau nu.
    4 27
  • Dacă vă uitați un pic peste prețurile competitorilor direcți ai Dacia, veți vedea că diferențele de preț nu sunt mari deloc. Mai ales pentru cumpărătorii occidentali. Așa că ideea că Dacia vinde pentru că este ieftină nu prea stă în picioare.
    11 22
  • AndaDoi
    Oare Inoperabilul se joaca cu schimbătorul de viteze în timp ce citește ce debitează pe aici?
    6 10
  • Răzvan
    @AM.Stiti cumva când apare în România noua generație Honda CR V?Sunt interesat și nu știu dacă să mai aștept sau să comand un RAV 4.Multumesc.
    4 4
  • A te vota pe tine, pare dintr-un punct de vedere o ipocrizie... sau narcisism... dar din alt punct de vedere faptul că crezi în tine.

    Acum, ideea e clară, eu şi dacă sunt doar cu votul meu şi 1000 împotrivă, nu îmi pasă.

    Vedeţi cum şi cel mai mare CEO al celei mai mari companii pică (Toyota) pentru că nu sunt eu ăla inteligent dar când văd un adevăr mă raliez repede... nu stau în minciună.

    Motivul pentru care am revenit la exact acest articol este important. Tesla nu este în top 10, deşi a fost în anumite luni, numărul 1 în Europa şi într-o lume diesel am venit să "apăr" electricele.
    Alea reale nu prostiile şi bătăile de joc ale dinozaurilor auto sau turcilor.
    2 16
  • @Inexo TLDR :)), totusi apreciez dedicarea ta. Stati sa vedeti cifre cand or sa intre si chinezii serios in piata asta. Le dau cam 5-10 ani ca sa fie macar cu un model in top 10.
    4 9
  • @19:50... de ce ți-ai lua o copie când ai originalul?
    5 2
  • @11:53... nu mai aștepta
    3 7
  • Sandero este fabricat în Maroc. Sandero Stepway este fabricat în România.
    2 9
  • Pentru că nici clasa mică nu mai e chiar mică. Am comparat Sandero Stepway cu prima generație de Citroen C4, iar în afară de lungime, Sandero Stepway e mai mare ca un Citroen C4 prima generație, care este o compactă.
    2 8
  • @Wonka
    Și Stepway este fabricat tot în Maroc de când s-a pregătit linia pentru Jogger.
    3 2
  • @ds si altii
    Masinile astea sunt doar montate in Maroc din kit-uri (CKD) fabricate la Mioveni.
    Este o mare diferenta intre montaj si fabricatie.
    4 5
  • @... și alții
    Corect!
    4 4
  • @mikedikk
    Hauleu că te bunghisi sub un nume american dar referirea fixistă la cleștele cu care tesla strange ceilalți mărci auto, e clara treaba, ma fanik electrikk
    8 0
  • Ultima știre oficială pe care am găsit-o este din 8 octombrie 2022 și zice așa: “Alături de Jogger, introdus în fabricație la sfârșitul anului trecut, uzina de la Mioveni produce modelele Logan III, Sandero Stepway III și Duster II. Uzina de la Tanger asigură fabricația modelelor Lodgy, Sandero și Sandero Stepway.” Probabil se produce în paralel în ambele fabrici, pentru a putea răspunde cererii.

    Dacă ai altă sursă de informații mai proaspătă, dă share la un link aici.
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru