Anul 2022 a adus schimbări importante în clasamentul celor mai vândute mașini din Europa. După o domnie autoritară și neîntreruptă din 2008, Volkswagen Golf și-a pierdut coroana în fața unui model francez cu pedigree: Peugeot 208. Subcompacta din Hexagon a reușit să adune un total de 206.815 unități, cu 5% mai mult decât în 2021.
Peugeot 208 reînvie astfel performanța precursorului său, popularul 207, care era cea mai vândută mașină din Europa în anul 2007. Golf a fost sabotat de problemele de livrare și de celelalte modele din Grup. Spre exemplu, Volkswagen T-Roc a devenit cel mai vândut SUV din Europa, depășind vechiul performer, Peugeot 2008. Volkswagen T-Roc a urcat de pe poziția a șasea (în 2021), direct pe treapta a treia a podiumului.
În analiza jurnaliștilor de la Motor1, bazată pe rezultatele Jato Dynamics, folosite și de secțiunea noastră de Mașini Noi, se mai observă o mașină cu o ascensiune fulminantă și, totodată, surprinzătoare: Fiat 500 a urcat de pe poziția a noua (în 2021), până pe locul 4.
Să vorbim însă și despre motivele noastre de mândrie. Dacia Sandero, care a păstrat trendul de creștere, chiar dacă procentul a fost mic: +1% față de 2021. Cu 200.550 de unități vândute în Europa, Dacia Sandero a fost a doua cea mai populară mașină din Europa în 2022. În top și-a făcut loc și Dacia Duster. SUV-ul de la Mioveni a înregistrat o creștere de 2%, totalizând 149.648 de exemplare.
Primul dintre ele este
In general performantele sunt date de vanzarile din tara de origine. In acest caz, de exemplu, daca nemtii nu au mai preferat Golf, in favoarea altor modele, celelalte piete europene nu au putut sa sustina vanzarile acestuia. Astfel Peugeot, marca franceza, s-a vandut foarte bine in Franta si i-a conferit acestuia pozitia de lider. Dar asta e doar o presupunere, o vizualizare a fiecarei piete in parte ne poate oferi o idee mai buna, inclusiv dece Corsa (cu o ergonomie mai buna sau mai degraba cu un design mai pamantean) nu are acelasi succes ca fratele 308.
Tesla Model 3 sold in 85,179 units.
Să nu uităm că naţiunea germană este cam... în 3 ţări foarte bogate şi foarte.... populate: Germania, Austria, Elevația şi naţionalismul este la putere.
Dar vedeţi asociaţia producătorilor europeni care fac lobby puternic pentru anularea, amânarea Euro7 şi de plâng ca idioţii că necesită investiţii masive !
De toată jena!
Şi că să facă UE să interzică până în Euro5 inclusiv maşinile pe stradă, dar asociaţia producătorilor nu ştiu cum, dar UE să facă şi să le permită lor să polueze în continuare !!!
De toată jena.
Euro7 înseamnă PHEV. Gata cu tras mâţa de coadă cu microhibrid care este doar starterul motorului termic folosit pe post de generator (invenţia indienilor de la Suzuki, cost minim) !
Oricum chiar dacă se amână Euro7 deja europenii mai pun piciorul mai puternic pe faliment.
Vedeţi Ford, care după scăderea de preţ a Tesla, nu mai poate să îşi vândă deloc e-mustang ! Sau dacă ar face-o este doar în pierdere !
Acesta e motivul pentru care Ford a cam vândut juma din fabrici din Europa şi România, ca să facă rost de bani.
Pe de o parte ne plangem ca masinile s-au scumpit in draci si au atins nesimtirea cu preturile peste puterea de cumparare a cumparatorului obisnuit. Pe de alta parte vedem succesul unui marci, ce ofera multa masina la tarife rezonabile, ca fiind dovada saracirii Europei.
...ooook!
Tesla câştigă profit pe maşină, cel mai bine din lume !!! Spre 9.000$ ! Mai bine chiar decât media Mercedes, BMW, etc !!
Adică Tesla au încă două praguri de scăderi de 2.000-3.000$ preţ !
Le ţin sus pentru că concurenţa doarme.
Din acest motiv, înafara de smart buy aka Dacia, restul îi văd cu mari probleme dacă nu îşi fac bine temele.
Este acel cleşte de care vă vorbeam - Tesla şi Dacia.
PS Acum model 3 este făcut upgrade la procesul de fabricaţie, similar lui Y ceea ce înseamnă că pot reduce vreo 8.000$ din preţul Tesla model 3 întrun an de zile.
Apoi ţinta va fi Model 2 , acel Golf Tesla cu ţinta de 25.000€ preţ.
Atunci va fi jale, indiferent că mai există Euro7 sau nu.
Acum, ideea e clară, eu şi dacă sunt doar cu votul meu şi 1000 împotrivă, nu îmi pasă.
Vedeţi cum şi cel mai mare CEO al celei mai mari companii pică (Toyota) pentru că nu sunt eu ăla inteligent dar când văd un adevăr mă raliez repede... nu stau în minciună.
Motivul pentru care am revenit la exact acest articol este important. Tesla nu este în top 10, deşi a fost în anumite luni, numărul 1 în Europa şi într-o lume diesel am venit să "apăr" electricele.
Alea reale nu prostiile şi bătăile de joc ale dinozaurilor auto sau turcilor.
Și Stepway este fabricat tot în Maroc de când s-a pregătit linia pentru Jogger.
Este o mare diferenta intre montaj si fabricatie.
Corect!
Dacă ai altă sursă de informații mai proaspătă, dă share la un link aici.