Peugeot 107: siguranţă de 4 stele doar pentru şoferii de maxim 78 de kg

De Bogdan Mirică
Publicat Luni, 25.10.2010
O tragedie petrecută în Marea Britanie a scos la iveală faptul că Peugeot 107 poate oferi un nivel de siguranţă echivalent a patru stele EuroNCAP doar pentru un şofer de maxim 78 de kilograme.

Stelele obţinute de un model auto european în cadrul testelor de siguranţă EuroNCAP cântăresc foarte mult atunci când vine vorba de vânzări. De aceea, constructorii acordă o importanţă deosebită acestui capitol. În unele cazuri însă, testele efectuate cu manechini nu au nici o relevanţă în viaţa reală.

Este şi cazul unei femei din Marea Britanie, Judith Evans, care în ianuarie 2009 suferea un accident fatal, la volanul maşinii sale, un Peugeot 107. Maşina a intrat în coliziune frontală cu un Opel Astra, la o viteză de 50 de km/h. Femeia şi-a pierdut viaţa în urma multiplelor leziuni la nivelul abdomenului şi a mai multor coaste rupte, chiar dacă la prima vedere circumstanţele accidentului nu sunt atât de grave.

Dacă mai luăm în calcul şi faptul că mignonul francez a primit patru stele la testul EuroNCAp, moartea şoferului pare cel puţin bizară.

Familia victimei a încercat să ia legătura cu oficialii Peugeot pentru a primi o explicaţie pertinentă a tragediei.

Un comunicat oficial emis de francezi explică: testele de impact ale modelului 107 se fac cu manechini care cântăresc doar 78 de kilograme. Greutatea victimei era cu 24 de kilograme mai mare, ceea ce explică, cel puţin în viziunea Peugeot, tragedia.

Un oficial al constructorului a declarat că în momentul dezvoltării maşinii, manechinul respecta cerinţele publicului, deci legea nu poate sancţiona cu nimic producătorul.

via | autoblog

Comentarii (32)

  • Hotii
    Sunt niste hoti astia de la Peugeot.
    Au mintit oamenii si acum a murit femeia aia din cauza lor.

    Dar cei mai minicinosi sunt la Eurial. Eu mi-am furat-o cu Eurial Militari. Jaf la drumul mare!!
    15 19
  • Frumos
    Rusine EURONCAP pentru ca nu precizeaza in ce conditii de testare masina a obtinut stelele respective.

    Rusine Peugeot pentru ca nu informeaza clientii inainte de achizitie ca cele 4 stele nu sunt pentru toti soferii .
    16 13
  • de unde se vede ca mersul pe jos face bine

    iar greutatea in exces dauneaza grav sanatatii

    Vxf...greutatea manechinului este stabilita ca medie a greutatii tip conducatorilor auto. Ca si inaltimea dealtfel.
    27 4
  • mda...
    La 102 kg cat avea cucoana inertia masinii a fost mai mare, iar impactul mai puternic... e totusi o masina mini... totusi exista masini mai sigure in clasa asta, cum ar fi Smart si Renault Twingo
    15 1
  • @gica
    Pai de ce nu se specifica clar pe un carton mare galben legat de oglinda , ca sa il vezi cand o cumperi , daca ai peste aceste greutati/dimensiuni sistemele de securitate nu isi mai fac treaba 100% .

    Oricum sa mori in masina la 50km/h este mai mult decat stupid .

    De asta masina mica nu prea e sinonim cu siguranta.
    18 3
  • auzi "masina mica"! ce exprimare de amator :)) sa stii tu ca diferenta dintre o masina de clasa mini si una de clasa mica, poate fi diferenta dintre viata si moarte... oricum in mod particular, daca e sa discutam de Peugeot nu a fost niciodata prea stralucit la capitolul siguranta
    7 4
  • mihai
    Dat fiind faptul ca manechinele de la Euroncap sunt standard, concluzia este ca toti producatorii mint, nu doar ce-i de la Peugeot. Pe de alta parte, in functie de imprejurari, din impact frontal se moare si in masini mai cu pretentii. Si apoi voi astia burtosii pentru care cel mai mare efort pe care il faceti zilnic este sa coborati si sa urcati in masina incercati sa admiteti faptul ca,
    PS pentru cei ce imi vor sari la beregata: conduc o masina germana (nu ceheasca, nu germano - americana, nu americano-germana, nu germano spaniola) asa ca n-am absolut nici un interes sa le iau apararea.
    8 4
  • CONTINUARE DE MAI SUS
    faptul ca ..... tonele pe care la aveti in plus dauneaza vietii voastre si a celor din jur.
    9 2
  • informatie
    toate informatiile despre cum se fac testele EuroNCAP se gasesc pe situl lor. Nici o rusine pentru ei, ei scriu. Peugeot spune ca are 4 stele. Ei spun. Faptul ca TU nu citesti, nu ii face pe ei responsabili.
    Treziti-va oameni buni, ca nu e nimeni obligat sa va poarte voua de grija ...
    12 1
  • Ncap si noi soferii...
    Hai sa ne lamurim... Stelele NCAP sunt atribuite in urma unor teste foarte clare si tipizate. E clar ca sunt diferente intre modele si clasele din care fac parte.

    Dar aici vorbim de o masina care e geamana cu alte doua: CITROEN C1 si TOYOTA AYGO.

    Exact aceeasi masina!!!

    Deci, sa vina si ceilalti sa spuna ceva.

    Particularitati: nu toti avem X kg sau X centimetri...

    DAR: de cate ori nu ati vazut o femeie care pur si simplu sta la volan aproape cu barbia pe volan (asa de aproape) si cocotata in scaun... sau un tip foarte relaxat cu scaunul dat la maxim pe spate , cu o mana pe volan sus si una pe schimbator sau pe celalalt scaun???

    Ei bine, astea sunt exemple de PERICOLE in caz de accident.

    Si in cazul lor nu prea se aplica aceleasi conditii ca in testele ncap.

    Asa ca, nu mai comentati ca era PEUGEOT... e de fapt si TOYOTA SI CITROEN.
    14 0
  • Alex Radoi
    Detin un C1 de 3 ani...
    ...si am citit sute de pagini despre aceste masini inainte sa o cumpar si dupa. C1/107/AYGO sunt masini proiectate 100% de TOYOTA!!! Singurul emelent gandit de francezi este dieselul de 1.4l si 50cp de pe vremea cand era bunica fata mare. In rest absolut totul este proiectat de Toyota in fabrica construita cu PSA in Cehia. C1 si 107 sunt in fapt o Toyota AYGO si nu invers.

    P.S.: Sunt niste porcarii... distractive, vioaie, surprinzator de stabile in curbe, chiar usor sportive la capitolul suspensii, dar totusi porcarii... nu are rost sa intru in detalii.
    12 1
  • ...si nu numai ca nimeni nu este oblicat sa-ti poarte de grija -- sunt unii PLATITI sa faca lucrurile sa apara intr-o "lumina" favorabila, exact, departamentul de marketing si inginerii care proiecteaza masinile. Sa ma explic :)
    1. Marketingul vine si spune : " Ne trebuie masini de 5stele - toata gama trebuie sa obtina 5 stele ! "
    2. Inginerul facem masina de 5 stele, o proiecteaza ca sa ia 5 stele EXACT IN CONDITIILE EURONCAP. Nu in alte conditii.. cum ar fi cele "reale", pentru ca asta ar costa mult mai mult.
    3. masina merge la teste .. si .. surpriza ... obtine exact cele 5 stele pentru care a fost proiectata.
    4. Departamentul de marketing scrie mare pe tot ce inseamna materiale publicitare ca masinile lor au luat 5stele la EuroNCAP.

    ... esti oare mai in siguranta ? ...

    cred ca anul trecut, pe soseaua Alexandria, la iesirea din Bucuresti, un Logan avand la volan un nene si 3 pasageri ( parca ) facea stanga spre iesirea din bucuresti ( pe interzis ) si un nene cu un Lexus l-a izbit din plin. Rezultatul a fost un Lexus sifonat zdravan si pasagerii "scuturati puternic" ... si 4 morti in cealalta masina ...
    .. a contat ca Logan ia 3 stele ?
    uite alta: pe DN(?) intre Sighisoara si Tg Mures o Octavia s-a pliat sub un tir ... i-a fugit spatele intr-o curba... si a intrat pe contrasens .... 3morti ...
    a contat ca octavia are si "pretentii" pe langa stelele luate la EuroNCAP ?

    exemplele pot continua - iar raspunsul este unul singur : NU judecati siguranta dintr-o masina doar dupa stelele de la EuroNCAP. ( evident problema are foarte multe aspecte si nu se poate spune intr-o singura propozitie de ce EuroNCAP nu ar trebui sa fie referinta Nr. 1 la evaluarea sigurantei intr-o masina )

    Parerea mea este ca mai bine conduci regulamentar, prudent, atent la cei din jur, decat sa-i dai ca nebunu' prin intersectii sperand ca ti se va acorda prioritate de dreapta ... mai bine te asiguri , chiar pe prioritate.
    10 6
  • @unckle si alti psudo-specialisti auto

    EuroNcap este o refetinta in materie de siguranta si trebuie luat ca atare.

    ps: cititi site-ul lor, documentati-va la adevaratii specialisti
    8 6
  • pfaaaaa
    :)))))))))))) fix 78? sau cum ? :))))))))))))))) baaaaaa cum au ajuns uniii :)))))), " de ce a murit domnul? avea 79 de kilograme. AAAmm intelessss, nesimtire domnule, sa te urci intr-un pejo 107 cu 79 de kilograme in spate, rusineee, RUSINEEEE ":)))))))) in masina aia nu are cum sa fii in siguranta decat daca sari din ea sau superman vine sa te salveze, sau un caza asemanator de imposibilitate :))))))). TOT ASAAA, hai sa ne luam masini pe kilogrameeeee:)))))
    5 9
  • taranii au passat, taranii au passat.....
    in comentariul precedent, in speta cel scris de dmx aveti exprimarea libera a unui cocalar.
    5 5
  • sa inteleg ca eu la 1.95 si 92 de kg nu am nicio sansa...
    14 0
  • Eu si prietenul meu Piggy
    Eu si prietenul meu (porcul) depasim 200 de kg in viu. Pt mine masina asta are numai 2 stele si jumatate. :)
    9 0
  • Peugeot
    1. Daca incriminam Peugeot, incriminam si pe Citroen sau Toyota pentru ca discutam despre acceasi masina.

    2. Masina este una de clasa mini, deci pretentiile legate de siguranta nu ar trebui sa fie exagerate indiferent de ce constructor face masina.

    3. Nu ar trebui confundate cele 4* stele ale unei masini mini (in speta 107) cu 4* ale unei masini din clasa superioara. EuroNcap are specificatii clare pe site. Cine are ochi sa citeasca stie.
    4. Nu avem toate detaliile legate de accident:
    a) femeia avea o pozitie corecta la volan?
    b) femeia purta centura de siguranta?
    c)femeia avea si alte afectiuni de sanatate?

    5. Opel Astra (din ce an?), indiferent de generatie (g, h, j) este cu 2 clase mai sus decat 107, deci cele 4* ale lui 107 (valabile in cazul unei coleziuni cu o masina din clasa similara) in fata celor 4* sau 5* ale unui Astra inseamna mult mai putin.

    6. Este si normal ca testele, masuratorile etc sa fie facute pe baza unor modele generale, medii ca si cazuistica in populatie.

    7. Cand cumperi masina nu iti garanteaza nici un producator ca esti ferit de probleme in caz de accident, siguranta vine ca un beneficiu facultativ (din pacate). In acelasi timp activitatea ENcap este una independenta, deci nu pot fi trasi la raspundere referior despre o eventuala eroare (mai ales ca aici nu este cazul). in concluzie, Doamne fereste!

    @unkle, tu spui "NU judecati siguranta dintr-o masina doar dupa stelele de la EuroNCAP". Dupa ce judeci tu siguranta? De bine de rau ENcap este singura institutie de gen din Europa si singurul barometru in urma caruia iti poti face o impresie generala. Grosime tablei, sigla de pe capota etc sunt povesti. Doar o singura regula este in principiu general valabila: o masina mai mare este mai sigura in cazul unui impact cu o masina mai mica. Cat despre exemplele date de tine, ele sunt total irelevante (sunt atatia factori care influenteaza finalitatea unui acc), iar simulare conditiilor reale este imposibila datorita infinitatii de variante.

    P.S.: In loc sa injurati Peugeot si ENcap mai bine terminati cu figurile la volan, respectati vitezele legale si regulile de circulatie, purtati centurile si incercati sa aveti aveti o pozitie corecta la volan.
    11 0
  • julius
    astra sau vectra?
    pe alte site-uri am gasit ca e de fapt vectra si nu astra cealalta masina, deci vorbim de 3 clase peste
    1 2
  • euro-n capul p...
    Am crezut ca la EURONCAP se testeaza rezistenta masinii si nu a manechinului. Cat tr. sa cantareasca un copil ca sa fie in siguranta. Asta e rezultatul stelelor date ca are masina nu stiu ce led sau bip in plus la ,,usi deschise'' fata de alta, nu ca are ramforsari ori sisteme reale de protectie.
    5 2
  • la euroNCAP.........
    se testeaza masinile la viteza de 64km/h cu un zid(perete) ...STATIONAR.
    insa in articol aminteste ca accidentu a avut loc frontal cu un OPEL ASTRA care este sensibil mai grea ca 107......
    forta de impact care sigur a facut ca celula de protectie sa fie afectata mai mult ca de obicei........si binenteles inertia greutati Doamnei de 'doar' 100 de kg a adus la dezastru....
    5 2
  • @745
    nici prin definitie nu poti intelege ce e ala un cocalar, desi multumesc mult pentru compliment, doar sunt in romania, imi pot permite sa il numesc compliment, cat despre tine inteleg ca detii un pejo 107 si probabil nu mai ai loc in el de slabutz ce esti, ai grija la accidente, s-ar putea sa ramai blocat in scaun ;)
    2 4
  • Alex Radoi
    @ C-G-C
    Scuze, dar te afli in eroare grava. Impartirea pe clase a masinilor facuta de NCAP este doar ca sa iti fie tie mai usor sa compari masini din aceeasi clasa, in cazul in care vrei sa iti cumperi una. Dar testele sunt identice indiferent de clasa, o Toyota IQ de exemplu, are 5 stele , in ACELEASI conditii cu un Megane, de exemplu. Masina se afla in clasa supermini, dar asta nu inseamna ca are 5 stele "mai mici". Am vazut accident frontal intre un 107 (4 stele NCAP, 11 puncte la impactul frontal) si un Passat B5 (asa-numitul "cocosat", cel fara facelift, 1996-2001), care are 3 stele NCAP, cu 8 puncte la impactul frontal. Impactul a fost cum spuneam frontal, FIX pe jumatatea masinii, si JUR ca interiorul la 107 era intact iar la Passat, cu toate ca e mult mai mare, bordul era impins inspre ocupanti. Nu era deplasat mult, cat sa ii stranga, dar era, fata de 107 unde era nemiscat. Stiu ca e vorba si de absorbtia socului prin deformare, dar aici nu e cazul. In primul rand intereseaza ca celula de siguranta sa ramana intacta, iar mai apoi se calculeaza fortele exercitate asupra manechinului.
    5 3
  • @Alex Radoi
    Deaia "imi place" mie Romania, ca toata lumea are propria versiune la orice, dar nu s-ar obosi catusi de putin sa se informeze corect inainte de asi sustine opinia . Ma bucur ca eu "ma aflu" intr-o eroare grava, pentru ca macar nu sunt singur; si astia de la EuroNCAP sunt la fel de prosti ca mine, citez (despre impactul frontal): "This impact is intended to represent the most frequent type of road crash, resulting in serious or fatal injury. It simulates one car having a frontal impact with another car of similar mass. "

    107 = 880 kg
    Astra = 1240 kg (am luat in considerare o Astra H)

    In concluzie, draga Alex, testele sunt identice pentru toate clasele, insa rezultatele sunt comparabile doar pentru masinile cu greutate apropiata, deci in principiu care fac parte din aceeasi clasa.

    P.S.: Este adevarat ca masinile de generatie noua au avantajul unor celule de siguranta mult mai bine studiate, astfel incat impactul dintr-o o masina mica de generatie noua si una mai mare de generatie veche sa aibe o finalitate inversa, insa ce spun baietii aia de la EuroNCAP este perfect adevarat.

    Numai bine!
    6 0
  • @tzenu_bmw
    Da e adevarat si foarte corect ce spui tu, DAR tot aici scrie ca "Femeia şi-a pierdut viaţa în urma multiplelor leziuni la nivelul abdomenului şi a mai multor coaste rupte, chiar dacă la prima vedere circumstanţele accidentului nu sunt atât de grave."
    Problema zic eu a fost nu la masina ci mai degraba la greutatea doamnei SAU conteaza foarte mult sa folosesti centura si distanda dintre scaun si volan corect.
    2 0
  • tot eu...
    A fost aici pe site un articol despre cum sa'ti pui centura de siguranta si sa iti reglezi scaunul. Si cat de mult conteaza asta...
    3 0
  • LauCalin
    Este o stire seaca. Nu sunt sadic, a murit un om, e foarte neplacut. Dar cand spun seaca ma refer la faptul ca nu este nici primul si nici ultimul om care moare intr-un 107. Si pana la urma cine e de vina? EuroNCAP ca nu a facut test de siguranta cu un manechin obez sau Peugeot ca "minte". Pana la urma siguranta este un domeniu foarte relativ si care este influentata de foarte multe detalii, inclusiv ele legate de conducatorul auto.
    Cand spuneam ca est vrajeala cu testele de siguranta si ca adevaratele probe se dau pe sosele unde realitatea mult diferita fata de ce vedeti la testele alea, multi au zis ca vorbesc prostii. Pana la urma 4 stele are si un S60, 5 stele are si 107 (conform ENcap). Trageti voi concluzia care ar fi mai sigur.
    Si apropo, sunt constructori care au laboratoare de teste de sigurana mult mai complexe decat celede la EuroNCAP. Motiv pentru care nu dau 2 lei pe testele astea. Adevarul ca inginerii celor de la Renault de ex. au doua perechi de...., de-aia e Renault no.1 la siguranta si inginerii concurentei sunt prosti. Imi vine sa rad :)))
    3 0
  • aspecte relative...
    Nu dati vina pe cei de la Peugeot. Impactul s-a produs intre masini din clase diferite, caz in care sunt mai expusi ocupantii din masina de clasa A.
    In general, cand este vorba de clase diferite, lonjeroanele celor 2 masini nu se gasesc la acelasi nivel, ca sa preia eficient si sa produca o disipare similara a energiei, pentru fiecare masina implicata in coliziune. In acest caz, este mai afectata masina care are lonjeroanele mai jos si masa mai mica, iar mai putin afectata masina cu lonjeroane mai sus si masa mai mare. Asa se intampla de exemplu in testul in care un Fiat 500 se loveste de un Audi Q7, cei din Fiat nu au prea multe sanse, chiar daca masinuta are 5 stele EuroNCAP. Sau in coliziunea frontala dintre Golf 5 si Volvo XC90, pasagerii din VW sunt cei mai afectati. Mai ales ca in cazul testului respectiv s-a rupt traversa fata la Golf, ceea ce a impiedicat disiparea energiei pe o suprafata mai mare. In cadrul acelui test, plansa de bord de la Golf 5 ( tot o masina de 5 stele EuroNCAP ) s-a deplasat spre interior cu 23 cm...
    Fortele de inertie sunt mari chiar si intr-un impact frontal la numai 30 km/h. Un test arata ca daca nu se poarta centura de siguranta, in cazul unui impact frontal la aceasta viteza, soferul se loveste cu capul de parbriz si gatul de volan, suferind accidentari serioase. Deci din nou fortele de inertie...
    Daca impactul frontal ar fi avut loc intre masini din aceeasi clasa, cu mase apropiate, probabil altul ar fi fost rezultatul, chiar daca ocupantii ar fi avut peste 78 kg, cat au manechinele folosite la testare.
    5 0
  • Octavian
    cand ma gandesc ca tot 4 stele are si un volvo s60 sau un bmw seria 5 ca si un peugeot 107 :))
    1 0
  • :)
    conteaza daca am greutatea aia cu haine cu tot sau fara, iar daca sotia nu are dim 90/60/90 dar se incadreaza in limita kg (fara haine) ????? :)
    2 1
  • akatot
    1 2 si 3
    1 nu masina iti salveaza viata ci abilitatea de a evita sau minimaliza un accident!
    2 nu se pot cuantifica toti factorii implicati, de ce de ex nu se tine cont si de starea anterioara de sanatate? Un batranel cu 2 infarcte la activ are aceleasi sanse cu un cocalar de 20 ani?
    3 nici nu ma mir ca se intampla intr-o tara in care fiecare s-a invatat sa ceara orice de la oricine si unde altcineva e intotdeauna de vina...
    0 0
  • ..
    "VXF" nu stiu daca ai masina sau nu dar spunemi si mie cati soferi se gandesc la masa maxima autorizata a masini lor atunci cand pleaca cu prietenii la drum? Si doar au "cartonu galben" pe caroserie in stanga lor. Is multi factori care influenteaza siguranta unei masini, insa trebuie sa te informezi, nu sa speri ca-i vei gasii in ziarul de dimineata!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru