Peugeot 107: siguranţă de 4 stele doar pentru şoferii de maxim 78 de kg
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Stelele obţinute de un model auto european în cadrul testelor de siguranţă EuroNCAP cântăresc foarte mult atunci când vine vorba de vânzări. De aceea, constructorii acordă o importanţă deosebită acestui capitol. În unele cazuri însă, testele efectuate cu manechini nu au nici o relevanţă în viaţa reală.
Este şi cazul unei femei din Marea Britanie, Judith Evans, care în ianuarie 2009 suferea un accident fatal, la volanul maşinii sale, un Peugeot 107. Maşina a intrat în coliziune frontală cu un Opel Astra, la o viteză de 50 de km/h. Femeia şi-a pierdut viaţa în urma multiplelor leziuni la nivelul abdomenului şi a mai multor coaste rupte, chiar dacă la prima vedere circumstanţele accidentului nu sunt atât de grave.
Dacă mai luăm în calcul şi faptul că mignonul francez a primit patru stele la testul EuroNCAp, moartea şoferului pare cel puţin bizară.
Familia victimei a încercat să ia legătura cu oficialii Peugeot pentru a primi o explicaţie pertinentă a tragediei. testele de impact ale modelului 107 se fac cu manechini care cântăresc doar 78 de kilograme. Greutatea victimei era cu 24 de kilograme mai mare, ceea ce explică, cel puţin în viziunea Peugeot, tragedia.
Un comunicat oficial emis de francezi explică:Un oficial al constructorului a declarat că în momentul dezvoltării maşinii, manechinul respecta cerinţele publicului, deci legea nu poate sancţiona cu nimic producătorul.
via | autoblog
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Modele Peugeot in Romania
-
Peugeot 2008 facelift Preţ: 14.147 - 20.964 €
-
Peugeot 208 facelift Preţ: 10.601 - 23.160 €
-
Peugeot 3008 Preţ: n/a - 29.176 €
-
Peugeot 3008 GT Preţ: 33.410 €
-
Peugeot 301 facelift Preţ: 11.781 - 14.399 €
-
Peugeot 308 facelift Preţ: n/a - 31.714 €
-
Peugeot 308 SW facelift Preţ: n/a - 26.328 €
-
Peugeot 5008 Preţ: 22.014 - 35.195 €
-
Peugeot Boxer Preţ: 21.004 €
-
Peugeot e-2008 Preţ: 35.391 €
-
Peugeot e-208 Preţ: n/a €
-
Peugeot Expert Preţ: 19.486 - 22.106 €
-
Peugeot Partner (2015-prezent) Preţ: 15.243 - 17.085 €
-
Peugeot Partner Tepee Preţ: 15.866 - 19.264 €
-
Peugeot Traveller Preţ: 24.871 - 38.080 €
Ultimele stiri din Siguranta
-
Euro NCAP a efectuat ultima serie de teste din acest an. Nu mai puțin de 14 mașini noi au fost testate, printre care Audi A5, Porsche Macan Electric, Mini Countryman, Hyundai Santa Fe și Renault 5 E-Tech. (04.12)
-
TMD Friction, unul dintre cei mai mari producători de sisteme de frânare din lume, a publicat primul său raport ESG sau, cu alte cuvinte Environmental, Social and Governance. (26.11)
-
Euro NCAP a publicat rezultate noi după cea mai recentă serie de teste de siguranță. Au fost testate 5 mașini noi, printre care și Ford Tourneo Courier, produs la Craiova. Monovolumul a obținut doar 3 stele. (14.11)
Au mintit oamenii si acum a murit femeia aia din cauza lor.
Dar cei mai minicinosi sunt la Eurial. Eu mi-am furat-o cu Eurial Militari. Jaf la drumul mare!!
Rusine Peugeot pentru ca nu informeaza clientii inainte de achizitie ca cele 4 stele nu sunt pentru toti soferii .
iar greutatea in exces dauneaza grav sanatatii
Vxf...greutatea manechinului este stabilita ca medie a greutatii tip conducatorilor auto. Ca si inaltimea dealtfel.
Oricum sa mori in masina la 50km/h este mai mult decat stupid .
De asta masina mica nu prea e sinonim cu siguranta.
PS pentru cei ce imi vor sari la beregata: conduc o masina germana (nu ceheasca, nu germano - americana, nu americano-germana, nu germano spaniola) asa ca n-am absolut nici un interes sa le iau apararea.
Treziti-va oameni buni, ca nu e nimeni obligat sa va poarte voua de grija ...
Dar aici vorbim de o masina care e geamana cu alte doua: CITROEN C1 si TOYOTA AYGO.
Exact aceeasi masina!!!
Deci, sa vina si ceilalti sa spuna ceva.
Particularitati: nu toti avem X kg sau X centimetri...
DAR: de cate ori nu ati vazut o femeie care pur si simplu sta la volan aproape cu barbia pe volan (asa de aproape) si cocotata in scaun... sau un tip foarte relaxat cu scaunul dat la maxim pe spate , cu o mana pe volan sus si una pe schimbator sau pe celalalt scaun???
Ei bine, astea sunt exemple de PERICOLE in caz de accident.
Si in cazul lor nu prea se aplica aceleasi conditii ca in testele ncap.
Asa ca, nu mai comentati ca era PEUGEOT... e de fapt si TOYOTA SI CITROEN.
P.S.: Sunt niste porcarii... distractive, vioaie, surprinzator de stabile in curbe, chiar usor sportive la capitolul suspensii, dar totusi porcarii... nu are rost sa intru in detalii.
1. Marketingul vine si spune : " Ne trebuie masini de 5stele - toata gama trebuie sa obtina 5 stele ! "
2. Inginerul facem masina de 5 stele, o proiecteaza ca sa ia 5 stele EXACT IN CONDITIILE EURONCAP. Nu in alte conditii.. cum ar fi cele "reale", pentru ca asta ar costa mult mai mult.
3. masina merge la teste .. si .. surpriza ... obtine exact cele 5 stele pentru care a fost proiectata.
4. Departamentul de marketing scrie mare pe tot ce inseamna materiale publicitare ca masinile lor au luat 5stele la EuroNCAP.
... esti oare mai in siguranta ? ...
cred ca anul trecut, pe soseaua Alexandria, la iesirea din Bucuresti, un Logan avand la volan un nene si 3 pasageri ( parca ) facea stanga spre iesirea din bucuresti ( pe interzis ) si un nene cu un Lexus l-a izbit din plin. Rezultatul a fost un Lexus sifonat zdravan si pasagerii "scuturati puternic" ... si 4 morti in cealalta masina ...
.. a contat ca Logan ia 3 stele ?
uite alta: pe DN(?) intre Sighisoara si Tg Mures o Octavia s-a pliat sub un tir ... i-a fugit spatele intr-o curba... si a intrat pe contrasens .... 3morti ...
a contat ca octavia are si "pretentii" pe langa stelele luate la EuroNCAP ?
exemplele pot continua - iar raspunsul este unul singur : NU judecati siguranta dintr-o masina doar dupa stelele de la EuroNCAP. ( evident problema are foarte multe aspecte si nu se poate spune intr-o singura propozitie de ce EuroNCAP nu ar trebui sa fie referinta Nr. 1 la evaluarea sigurantei intr-o masina )
Parerea mea este ca mai bine conduci regulamentar, prudent, atent la cei din jur, decat sa-i dai ca nebunu' prin intersectii sperand ca ti se va acorda prioritate de dreapta ... mai bine te asiguri , chiar pe prioritate.
EuroNcap este o refetinta in materie de siguranta si trebuie luat ca atare.
ps: cititi site-ul lor, documentati-va la adevaratii specialisti
2. Masina este una de clasa mini, deci pretentiile legate de siguranta nu ar trebui sa fie exagerate indiferent de ce constructor face masina.
3. Nu ar trebui confundate cele 4* stele ale unei masini mini (in speta 107) cu 4* ale unei masini din clasa superioara. EuroNcap are specificatii clare pe site. Cine are ochi sa citeasca stie.
4. Nu avem toate detaliile legate de accident:
a) femeia avea o pozitie corecta la volan?
b) femeia purta centura de siguranta?
c)femeia avea si alte afectiuni de sanatate?
5. Opel Astra (din ce an?), indiferent de generatie (g, h, j) este cu 2 clase mai sus decat 107, deci cele 4* ale lui 107 (valabile in cazul unei coleziuni cu o masina din clasa similara) in fata celor 4* sau 5* ale unui Astra inseamna mult mai putin.
6. Este si normal ca testele, masuratorile etc sa fie facute pe baza unor modele generale, medii ca si cazuistica in populatie.
7. Cand cumperi masina nu iti garanteaza nici un producator ca esti ferit de probleme in caz de accident, siguranta vine ca un beneficiu facultativ (din pacate). In acelasi timp activitatea ENcap este una independenta, deci nu pot fi trasi la raspundere referior despre o eventuala eroare (mai ales ca aici nu este cazul). in concluzie, Doamne fereste!
@unkle, tu spui "NU judecati siguranta dintr-o masina doar dupa stelele de la EuroNCAP". Dupa ce judeci tu siguranta? De bine de rau ENcap este singura institutie de gen din Europa si singurul barometru in urma caruia iti poti face o impresie generala. Grosime tablei, sigla de pe capota etc sunt povesti. Doar o singura regula este in principiu general valabila: o masina mai mare este mai sigura in cazul unui impact cu o masina mai mica. Cat despre exemplele date de tine, ele sunt total irelevante (sunt atatia factori care influenteaza finalitatea unui acc), iar simulare conditiilor reale este imposibila datorita infinitatii de variante.
P.S.: In loc sa injurati Peugeot si ENcap mai bine terminati cu figurile la volan, respectati vitezele legale si regulile de circulatie, purtati centurile si incercati sa aveti aveti o pozitie corecta la volan.
insa in articol aminteste ca accidentu a avut loc frontal cu un OPEL ASTRA care este sensibil mai grea ca 107......
forta de impact care sigur a facut ca celula de protectie sa fie afectata mai mult ca de obicei........si binenteles inertia greutati Doamnei de 'doar' 100 de kg a adus la dezastru....
107 = 880 kg
Astra = 1240 kg (am luat in considerare o Astra H)
In concluzie, draga Alex, testele sunt identice pentru toate clasele, insa rezultatele sunt comparabile doar pentru masinile cu greutate apropiata, deci in principiu care fac parte din aceeasi clasa.
P.S.: Este adevarat ca masinile de generatie noua au avantajul unor celule de siguranta mult mai bine studiate, astfel incat impactul dintr-o o masina mica de generatie noua si una mai mare de generatie veche sa aibe o finalitate inversa, insa ce spun baietii aia de la EuroNCAP este perfect adevarat.
Numai bine!
Problema zic eu a fost nu la masina ci mai degraba la greutatea doamnei SAU conteaza foarte mult sa folosesti centura si distanda dintre scaun si volan corect.
Cand spuneam ca est vrajeala cu testele de siguranta si ca adevaratele probe se dau pe sosele unde realitatea mult diferita fata de ce vedeti la testele alea, multi au zis ca vorbesc prostii. Pana la urma 4 stele are si un S60, 5 stele are si 107 (conform ENcap). Trageti voi concluzia care ar fi mai sigur.
Si apropo, sunt constructori care au laboratoare de teste de sigurana mult mai complexe decat celede la EuroNCAP. Motiv pentru care nu dau 2 lei pe testele astea. Adevarul ca inginerii celor de la Renault de ex. au doua perechi de...., de-aia e Renault no.1 la siguranta si inginerii concurentei sunt prosti. Imi vine sa rad :)))
In general, cand este vorba de clase diferite, lonjeroanele celor 2 masini nu se gasesc la acelasi nivel, ca sa preia eficient si sa produca o disipare similara a energiei, pentru fiecare masina implicata in coliziune. In acest caz, este mai afectata masina care are lonjeroanele mai jos si masa mai mica, iar mai putin afectata masina cu lonjeroane mai sus si masa mai mare. Asa se intampla de exemplu in testul in care un Fiat 500 se loveste de un Audi Q7, cei din Fiat nu au prea multe sanse, chiar daca masinuta are 5 stele EuroNCAP. Sau in coliziunea frontala dintre Golf 5 si Volvo XC90, pasagerii din VW sunt cei mai afectati. Mai ales ca in cazul testului respectiv s-a rupt traversa fata la Golf, ceea ce a impiedicat disiparea energiei pe o suprafata mai mare. In cadrul acelui test, plansa de bord de la Golf 5 ( tot o masina de 5 stele EuroNCAP ) s-a deplasat spre interior cu 23 cm...
Fortele de inertie sunt mari chiar si intr-un impact frontal la numai 30 km/h. Un test arata ca daca nu se poarta centura de siguranta, in cazul unui impact frontal la aceasta viteza, soferul se loveste cu capul de parbriz si gatul de volan, suferind accidentari serioase. Deci din nou fortele de inertie...
Daca impactul frontal ar fi avut loc intre masini din aceeasi clasa, cu mase apropiate, probabil altul ar fi fost rezultatul, chiar daca ocupantii ar fi avut peste 78 kg, cat au manechinele folosite la testare.
2 nu se pot cuantifica toti factorii implicati, de ce de ex nu se tine cont si de starea anterioara de sanatate? Un batranel cu 2 infarcte la activ are aceleasi sanse cu un cocalar de 20 ani?
3 nici nu ma mir ca se intampla intr-o tara in care fiecare s-a invatat sa ceara orice de la oricine si unde altcineva e intotdeauna de vina...