Gama de modele supermini "10" de la Peugeot a debutat în 1972, odată cu lansarea lui 104. În 1983, acest model a fost înlocuit oficial de 205, însă a continuat să existe pe anumite piețe până în 1988.
În luna septembrie 1991, constructorul francez de automobile a prezentat lumii întregi modelul 106. Inițial, modelul din Hexagon era disponibil în versiune cu trei portiere, dar un an mai târziu a debutat și varianta mai practică, cu cinci uși.
Peugeot 106 a primit un facelift în 1996, airbag-urile pentru șofer și pasager fiind una dintre premiere. Tot acum, versiunea sportivă 1.6 GTI a completat gama lui 106, ca un succesor spiritual al celebrului 205 GTI.
De-a lungul anilor, Peugeot 106 a fost disponibil cu diverse motorizări, atât pe benzină cât și diesel. În 1995, Peugeot a lansat chiar și o versiune electrică, denumită 106 Electrique. Aceasta a fost oferită în țări precum Franța, Belgia, Olanda, Norvegia și Regatul Unit.
Sistemul de propulsie electric a fost dezvoltat de compania franceză Heuliez, iar tehnologia bateriei nichel-cadmiu le aparținea celor de la Saft Groupe.
Peugeot 106 Electrique atingea o viteză maximă de 90 km/h, iar autonomia oficială era de 100 de kilometri.Până în 2003, au fost asamblate 6.400 de exemplare 106 Electrique, majoritatea fiind achiziționate de autoritățile franceze.
În același an, producția lui 106, după 2.798.200 de unități construite la uzinele Peugeot din Mulhouse, Sochaux și Aulnay.
La minunatiile astea noi a ajuns sa coste 300 lei un schimb de 4 bujii, ca nah, trebuie demontate conductele de inalta presiune si galeria de admisie.
Si din partea electricelor nu e de asteptat vreo ieftinire prea curand.