Petrom, care administrează cea mai mare reţea de distribuţie a carburanţilor din România şi are reţele de benzinării în Republica Moldova, Serbia şi Bulgaria, va începe să instaleze staţii de încărcare a maşinilor electrice, după cum a declarat Radu Căprău, director responsabil cu divizia de downstream oil în cadrul companiei, potrivit e-nergia.ro
“În următorii doi ani, vom instala staţii de încărcare în 30 de benzinării din România şi Bulgaria. Avem selectat furnizorul staţiilor, nu pot să-l numesc din motive de confidenţialitate. Energia nu va fi gratuită”, a spus Căprău.
Compania va instala, posibil, una sau mai multe astfel de staţii în fiecare benzinărie, în funcţie de cerere și trafic.
În România, grupul deține 408 staţii Petrom şi 50 OMV, în Moldova 82 de staţii Petrom, în Bulgaria 93 de staţii OMV şi în Serbia 61 de staţii OMV.
Via e-nergia.ro
Spalarile pe creieri par oricum ieftinache daca nu comunici tarifele.
p.s. De observat marketingul parsiv al denumirilor benzinariilor Petrom / OMV in functie de tara ..
1/8 OMV in romanica (doar in zonele cu nostalgia imperiului chezaro-craiesc), zero la moldoveni si exclusiv OMV la vecini.
DAR....CE PENIBILI sunt....parca le-a cerut cineva sa fie gratuita!!!!!
altfel e doar o alta stire si pr
Doaaaamne, Doamne... vin vremuri de haz de necazul credulilor. Abia astept. Ascultati voi aici la mine, vulpoiul cu nasul fin: o sa devina mai scump sa folosesti o masina cu baterii, mai scump decat un Diesel/Otto. Si nu ma refer la pretul de achizitie. Ci la cel de exploatare. Abia astept :))))
E o strategie banala pentru orice business. Daca are o locatie deschisa cu niste servicii, adaugarea de servicii nu face decat sa mareasca profitul acelei locatii.
Pe principiul asta, benzinariile nu mai sunt doar statii de carburant ci ofera si toaleta, restaurant, magazin de suveniruri, spalatorie auto, parcare pentru tiruri, motel si acum ofera si statii de incarcare.
Problema e la costul energiei la statile astea de incarcare care de obicei este cel putin dublu fata de tariful casnic adica 1.2-1.3 lei/kwh. La pretul asta al energiei, se duce costul de rulare per 100km la 20 de lei. La nivelul asta, in regim extraurban cel putin, are concurenti puternici fosili: GPL-ul, dieselul si benzina si variantele lor hibride.
Cand se va termina toata discutia asta emotionala, va veni timpul sa se faca niste calcule si sa se ia niste decizii rationale. Pana atunci BEV-urile au de munca. Trebuie sa se ieftineasca, sa-si creasca autonomia, sa se inmulteasca prizele si curentul la statiile de incarcare sa fie mai ieftin. Lunga lista de TODO-uri.
Numai asistatii sociali au pretentia sa primeasca pomeni si gratuitati.
Cine ati vrea sa plateasca statiile de incarcare si curentul ?
Stațiile Eon la fel, trebuie să plătești.
Vorba aia, nimic nu este gratuit, chiar dacă pare gratuit, nu este.
Așa va fi și cu impozitele mașinilor electrice după ce acestea vor acapara piața (dacă vor acapara), vei plăti impozit în funcție de puterea mașinii
Asigurările vor crește, parcările gratuite vor dispărea.
Stațiile cu încărcare așa zisă gratuită de la primării și diferite lanțuri de marketuri nu vor mai fi gratuite, vei plăti.
Totul este temporar, este o tactică ca să atragă clienți, apoi când vor vedea că piața s-a umplut de EV-uri, vor începe taxarea.
Problema mare va fi timpul de alimentare, eu nu cred că șoferii vor avea răbdare să aștepte 35-50 de minute după cel din față ca să alimenteze.
Alimentarea trebuie să fie făcută foarte rapid, maxim 10 minute, iar aici hidrogenul are din nou avantaje, problema stocării a fost rezolvată acum câteva zile de un grup de cercetători din Iași, și deja cei trei giganți Toyota Voslkwagen și Daewoo și-au trimis reprezentanți să înceapă negocierile.
Pe lângă asta, industria EV-uri va afecta foarte tare muncitorii din actualele fabrici auto și componente auto, majoritatea vor fi concediați, deci se va afecta economia. Cei ce vor fi concediați ce vor face?
Să nu ne gândim că sunt doar câteva sute de persoane, ci sunt mii de oameni.
Cum citeam niște articole că Tesla ar fi cel mai valoros brand, așa și ?
Nu credeți că și-a băgat statul american în ridicarea lor ?
Tesla = un fel de Huawei, la brandul Huawei este implicat statul Chinez pentru ascensiunea lor atât de rapidă.
Iar mister Musk, a început de la coadă la cap, a început cu baștanii, pe bune, câți baștani sunt și câți oameni de rând sunt. ?
N-am înțeles niciodată treaba asta, dacă baștanii cumpără, înseamnă că și sărăntocii vor cumpăra, really?!...
Probabil ca si Petrom va avea un tarif asemanator.
Ionity la fel a anutat un pret de 0,79 euro/kwh.
In aceste conditii, costul per kilometru la un electromobil ajunge la fel ca la un Otto sau Diesel.
Treaba cu costurile este alta, nu cred ca sunt multi oameni seriosi la ora asta care sa dea 30-40K EUR pe un BEV in ideea ca alimenteaza gratis de la Kaufland. Costul de rulare se face luand in calcul sursa pe care o vei folosi preponderent (acasa sau la birou). Alimentrea de la statii de pe DN este o chestie ocazionala cand faci drumuri mai lungi si nu cred ca schimba radical calculul economic al achizitiei.
La momentul asta treaba cu electricul se bucura de finantare (de la guverne in mod direct si privati precum supermarket-urile si altii in mod indirect) pentru ca se incearca gasirea unei alternative la combustibilii fosili (poluanti, costisitori si nesiguri (aici putem detalia in alt post)). Dupa ce se va trece de etapa de popularizare, piata va regla preturile si vom vedea care va fi costul real per Kw.
Atuurile certe ale propulsiei electric fata de ICE raman totusi in faptul ca este mai putin poluant (lucru important in aglomerarile urbane) si faptul ca de bine de rau energia electrica se poate produce usor acasa indiferent de cat de izolata este zona.
Nu spun ca trebuie sa dam cu totii buzna sa ne luam BEV-uri dar este bine sa existe alternative, si de aia ma enerveaza teribil toti carcotasii astia chititi pe "moarte BEV-urilor si electrocutatilor". Ei vor sa fie doar ca ei ca ei stiu mai bine. Sper sa intre cat de curand si hidrogenul in mainstream si atunci vom avea o oferta mai bogata pentru a putea alege ce ne face cu ochiul.
Indiferent de percepţia unora că maşinile electrice (EV sau PHEV) nu sunt viitorul serios, că sunt un moft, această ştire mare arată că şi România va fi prinsă în această schimbare mult mai mult decât pare la prima vedere.
Că Tesla dau energia gratuită - ADEVĂRAT... şi FALS...
energia gratuită este dată pe perioada garanţiei şi este asigurată din preţul maşinii.
Cu siguranţă va fi cu plată şi cu siguranţă la Petrom vor avea preţuri bune, corecte pentru că
1) ei nu sunt un Ionity care depind doar de încărcarea electrică
2) au în funcţiune recent (câţiva ani) unitatea de generare curent pe gaz (deci sunt şi producători de energie electrică)
PECO-ONLINE.RO
Evolutia pretului la benzina si motorina in ultimele luni
Pretul mediu la benzina si motorina in Romania in ultimele luni in…
dar la cit de urite sint nissan leafurile (si lefurile) in 5-6 ani pot sa imi trag si eu unu sh cu bateria gripata da ma descurc ca casez la misto una noua de stivuitor si macar drumu casa-servici tot il antamez.
va place cum scriu cuvinte destepte da? le-am prins de la sefu de raion electrice, mare fan tesla care viseaza sa le vinda si el in carfur cu reducere de la fostul pret dublu, normal ca inventat.
drumuri bune sa aveti -si voi, fani benzina certareti talibanici sa nu ramineti ca dreptul asta nu il aveti.
aia chitit pe curent insa da, pot sa injure cit vor ca sint progresivi sau progresisti nu stiu bine dar aflu de la sefu maine.
In ce priveste hidrogenul, acolo s-ar putea intr-adevar sa apara ceva revolutionar, si daca ma intrebati pe mine, eu pe hidrogen imi pun banii pe termen lung. Dar mai e mult pana departe, chiar si in ce priveste hidrogenul.
Asadar, carcoteala e justificata: media ne indeamna sa cheltuim sume absurde pe produse proaste, e normal ca oamenii sa fie reticenti si carcotasi.
Unde?
Eşti şofer de TIR ???!!
1000 de km pe zi, cred că fac cei de pe tir.
Un exemplu simplu ar fi de la Iași la Timișoara, mister goagăl spune că ar fi 634 de km, efentual pe la jumătatea drumului să tragi pe dreapta la un hotel ceva și să o alimentezi peste noapte, ca a doua zi să fie baterie pregătită..
Noi nu avem o țară foarte mare, deci ar fi.. acceptabilă autonomia de 500-600 km.
Oricum cu o electrică o să trebuiască să-ți faci un plan de călătorie bine pus la punct,
Oricum la noi în țară va fi foarte greu, și nu mă refer la implementarea stațiilor de încărcare, ci de achiziționarea de mașini electrice.
Daca vrei sa calatoresti si sa zicem te duci pana in Grecia la mare chiar iti trebuie 1000 km autonomie mai ales pentru ca poate vrei sa te duci direct si sa incarci masina in Grecia cand ajungi la cazare in loc sa pierzi vremea prin Bulgaria ca sa o incarci o noapte. Eu cand plec in Grecia intotdeauna umplu rezervorul cu 50 de litri si merg cu plinul asta mai mult de 800-900 de km.
Oricum, dacă dorești autonomie de 1000 km va trebuii să scoți bani grei
Ținând cont că acum un Zoe cu 306 km, dacă nu mă înșel începe de la 31.000 euro.
Timisoara-Corfu 1000km
Cluj-Dubrovnik 1000km
Sibiu-Krk 1000km
Sibiu-Austria ski oriunde 1000km
No, si de-aia nu-mi voi lua eu masina electrica. Ca nu pot merge in concediu cu ea.
Dar ce vorbesc eu cu amarati care n-au bani de concediu si stau acasa!
REAL RANGE
Mercedes EQC 194 miles - 312 km
Audi e tron 206 miles - 331 km
Nissan Leaf 208 miles - 334 km
Jaguar i pace 223 miles - 359 km
Kia 255 miles - 410 km
Tesla model.3 270 miles - 434 km
Oricum nu faci 900 km dintrun foc, aşa că cu două opriri ajungi cu bine fără probleme.
Cel mai important, decât range este viteza de încărcare.
Dar tu stai cu dieselul tău... aş zice... dacă nu ne omori şi pe noi restul.
Cu doua opriri da' poate vrei sa te duci direct la destinatie fara mai multe opriri si sa stai sa incarci o noapte, doua masina e totusi mult. O masina ICE o alimentezi in mai putin de 5 minute iar un BEV il incarci in o noapte.
E ok, nu zic nu, dar dacă tot vrei să impresionezi fa-o cu o maşină care să merite.
De obicei cand pleci undeva departe pleci noaptea sau cel putin eu asa fac. Pana in Grecia faci aproape 800 km si poate nu poti sa stai decat o saptamana si vrei sa te bucuri de soare si plaja atunci nu poti sa stai o noapte doua sa incarci masina. BEV-urile inca nu sunt destul de dezvolatate.
Şi telefoanele din ziua de azi, noi, cu cele mai mari baterii se încarcă full repede, nu mai stai toată noaptea
Note 10 plus încarcă de la 0% la 100% întro oră (1 oră şi 6 minute mai exact)
Audi e-tron încarcă 80% în 30 minute real.
Vreţi să mergeţi noaptea şi
1) ăla nu mai e concediu, e un chin, cu TIR urile ce faceţi?
2) nu riscaţi să adormiţi la volan?
De căruţe nesemnalizate nu mai zic (ieri bloca traficul pe drum EUROPEAN!!)
3) ajungeţi e dimineaţă, familia la micu dejun după ce au dormit în maşină cu stomacurile agitate, dvs la culcare, micul dejun "împreună"
Mă rog, fiecare cum vrea
2 ore la incarcare rapida. Daca nu este cu incarcare rapida poate sa dureze si mai mult.
Dar hai sa luam un exemplu mai simplu. Mergi in concediu mai aproape, sa zicem in Samothraki. Da? Cea mai apopiata insula de Romania. Ai auzit de ea? Sa zicem ca stai in Brasov (am luat un oras nici prea in sud nici prea in nord). Ca sa mergi acolo trebuie sa ajungi in orasul Alexandroupolis ca sa iei ferry-ul sa treci pe insula. Distanta Brasov-Alexandroupolis este fix 700km. E ok pentru tine? Esti tirist in acest caz? Eu zic ca nu. Programul de dus pentru un sofer normal ar suna asa: Plecare Brasov la 4.00, ajuns la granita la 7.00 Alimentezi si mananci si un sandwich, croissant si bei o cafea. Granita etc. Sa zicem ca la 8.00 esti in Ruse. Apoi la 14.00 esti in Alexandroupolis ca ai ferryboat la 16.00 si trebuie sa iei bilete si sa si mananci la o terasa. 10 ore in total. Ti se pare exagerata cursa asta? Mie nu. Ai putea sa o faci intr-o zi cu masina electrica? Raspunsul este clar nu. Pai de ce?
Pai hai sa vedem. Sa luam masina electrica cu cea mai mare autonomie. Tesla.
Se pot face o oprire sau doua.
Daca facem o oprire pe la mijloc (Veliko Tarnovo) trebuie sa stam acolo 6-9 ore (dureaza si mai mult daca nu e o statie de putere) sa se incarce bateria caci nu avem supercharger. Deci trebuie sa plecam din Brasov dupa amiza, ajungem in Veliko seara (6 ore drumul, daca e liber) innoptam undeva unde putem incarca si bateria si a doua zi plecam spre Alexandroupolis. Unde vom ajunge cu ea cam descarcata (nu mai mult de 100km ramasi). Nasol,
Deci oricum trebuie in total cam 2 zile pe drum.
Varianta cu 2 opriri n-o mai dezbat ca ma deprima.
Varianta optimista. Tesla a instalat superchargere la Bucuresti si la Plovdiv. Yeaaah.
Brasov-Bucuresti 2.5h oprire 1.0 h pentru incarcare la 90% (presupunem ca ai plecat din Brasov full)
Bucuresti-Plovdiv 6h acolo mai stai 1.5 ore sau mai mult sa incarci din nou ca s-a consumat aproape tot.
Plovdiv-Alexandroupolis 3h.
14 ore in total.
Trebuie sa pleci din Brasov la ora 0.00 ca sa ajungi la Alexandroupolis la 14.00
Asta in cazul in care nu stai la coada dupa altii care incarca si ei.
Treaba la intoarcere sa complica daca nu ai bateria plina la plecare.
Probabil pe insula o bagi in priza si o lasi o zi doua sa se incarce inainte sa pleci.
Am luat cea mai scurta tura. Judecati si voi. Merita sa cumperi o masina electrica?
Nu merita daca vrei s-o folosesti pentru drumuri lungi.
Ca masina de oras e excelenta cu conditia sa stai la casa si sa te dea banii afara din casa.
in rest nu merita deloc. Tzeapa majora.
Electriica doar în oraș ar domina și cam atât.
O masina electrica cu autonomie de 1000 km pretul ar fi unul extrem de mare, tinand cont de actualele electrice care au preturi destul de stupide
Însă, Toyota Mirai care este pe hidrogen prima versiune ți-ar oferi autonomie din start 500 de km, deja sună mai bine, este mai mare insa, e o tehnologie noua pe piata auto.
Insa daca chiar vor sa se renunte la benzina-diesel, singurul combustibil plauzibil pe viitor este hidrogenul...
iar plusul mare ce-l are este timpul mic de alimentare si o autonomie destul de decenta pentru inceput.
Ii dau dreptate lui @Rudolf D.. Daca conduci mult cu familia nu inseamna ca esti sofer de tir. Este o calatorie intr-un loc mai departat. Daca sunt sute de kilometri nu inseamna ca nu te poti duce si atunci trebuie sa te duci undeva aproape ci inseamna ca este o provocare. O calatorie distractiva si educativa si lunga nu inseamna ca te va "transforma" in sofer de TIR ci inseamna ca vei vedea locuri noi si altfel de cat ce cunosti tu. Masinile electrice inca nu sunt destul de dezvoltate incat sa te duca atat de departe si nici infrastructura nu e buna pentru ca nu avem statii de incarcare. Peste cativa ani cand se vor dezvolta statii de incarcare si vor avea masinile BEV mai multa autonomie si se vor incarca mai repede, atunci da ar putea sa fie o solutie viabila dar momentan nu este. Oamenii sunt diferiti. Unora le place sa calatoreasca si sa faca drumetii la munte altora le place altceva. Iar daca vrei sa te duci undeva departe, la 1000 km distanta nu vei putea sa faci asemenea calatorie cu o masina electrica pentru ca daca ai range 400 km cum au acum BEV-urile si stai sa incarci de doua ori cate 2 ore te vei plictisii si vei pierde vremea si poate ai timp limitat si trebuie sa ajungi repede la destinatie ca sa poti sa te bucuri de destinatie si sa explorezi.
Da avantajul unui diesel German este autonomia de 1000 de km. Intradevar, cu o electrica nu poti sa faci un drum de 1000km dintr-un foc, in mod serios nu cred ca poti nici din 2. Dar in mod real, cat de des faceti astfel de drumuri? 2 pe an? Va certati pe aici pentru 2 drumuri pe an?
Sunt convins ca motoarele cu ICE vor mai avea un cuvant important in urmatorii ani, iar pentru cine face drumuri lungi in mod curent vor ramane solutia de baza.
Intrebarea e ce ne facem cu cei care se fataie prin oras si pe langa acestea 90% din timp? Pentru noi astialaltii trebuie gasita o solutie care sa nu ii omoare pe toti cei care traiesc in oras.
Problema transportului electric la momentul asta sunt bateriile, care sunt foarte scumpe. Dar in momentul in care apare posibilitatea unei generari mobile, sau unui mod de inmagazinare/incarcare mai eficient lucrurile se vor transa rapid in favoarea electricului.
Pana una alta in loc sa-i injurati/ironizati pe cei care dau bani pe BEV-uri mai bine le multumim ca noi toti cei care stam in trafic langa ei respiram un aer unpic mai curat. Da sunt prea putini ca sa conteze, dar e un plus. E foarte usor sa spui ca diesel-ul e curat cand tu stai in masina si teava de esapament scoate in afara. Dar daca ati vorbi cu cei care locuiesc pe bulevardele principale ati vedea altfel eforturile guvernelor de a promova transportul electric (in orase).
Si ca sa fiu in ton cu topicul certaret al topicului, eu as obliga producatorii de masini sa puna toate evacuarile masinii in interiorul habitaclului. Astfel indiferent de ce certificare are fiecare masina/motor clientii ar simti direct daca au ales bine sau nu. Asa cu teava in afara e usor sa zici ca ICE nu polueaza si ca totul este o scamatorie.
360 de km = 31.000 în cazul lui zoe preț de pornire
La 31.000 am N variante ca mașini noi E6 benzină sau hibride.și posibil să-mi mai rămână bani în buzunar dacă o configurez cu puțin strict după necesități.
LOL !
Daca vrei sa mergi sa zicem din Bucuresti pana la plaja Karidi din Grecia (este o plaja destul de cunoscuta unde vin oameni de peste tot si este pe peninsula Sithonia din Halkidiki, Grecia) si ai foarte multe bagaje, biciclete si lucruri de plaja o sa mergi cu masina. Sunt 800 km si acolo este si un camping neamenajat (fara plata) unde toata lumea vine cu masina si cortul sau chiar si cu rulota. Oamenii vin chiar si din Germania si Franta cu masina iar de acolo sunt 2000 si ceva de km deci se poate. Vii, gasesti un loc bun unde sa iti pui masina si cortul sau rulota, iti pui lucrurile si te duci la plaja. Acolo nici macar nu exista hoti. Poti sa iti lasi lucrurile afara langa cort sau masina si nu le ia nimeni. Este un loc foarte frumos. Si se poate sa faci si drumuri de 2000 km cu o masina.
Da poate ca este acoperire dar momentan electricele nu au destula autonomie si sunt si foarte scumpe. Nu exista acoperire peste tot cum este cu benzinariile si nici statiile de incarcare si nici masinile BEV nu sunt inca destul de dezvoltate.
Pai se poate! Ce fel de ecologist esti tu? Aveam alta parere despre tine.
Ce sa mai zica Greta de exemplu? I-ai inselat asteptarile.
Glumesc, dar oricum spui nişte prostii colosale
CO2 / KM / persoană - cel mai redus este la transportul aerian.
Şi chiar dacă vrei să mergi cu maşina, mare brânză să opreşti de 2 ori, la dus, la întors - pe an !!!
Numai mofturi la ăştia iubitori de diesel poluant şi canceros. Şi aşa îi învaţă şi pe copiii lor.
Problema este alta CE VINĂ AU COPII MEI să îi omoare unul iubitor de diesel???!!
Pe ai lui nu are decât să îi facă muci, dar ai mei???!!!
Că vrea el 1000 km că merge odată pe an în Grecia, că deh, nu mai suportă România, Bulgaria.
Hai fă-ţi temele înainte să ataci.
Eu am dat ca exemplu un loc unde ma duc eu in fiecare an si care este mai departe. Eu ma duc o singura data pe an in Grecia la mare si in rest merg in Bulgaria. Nu sunt iubitor de diesel canceros si de fapt nu toate diesel-urile sunt canceroase. Cele Euro6 nu sunt atat de poluatoare. In locul pe care l-am dat ca exemplu nu exista aeroport sau statii de incarcare masini electrice si iti trebuie multa autonomie. Si stai linistit ca nici macar nu am masina pe diesel. Masina mea personala are motor pe benzina. Iar electricele inca nu sunt destul de dezvoltate si nici statiile de incarcare. Mai trebuie cativa ani pana sa se dezvolte masinile electrice. Si nu este problema sa opresti de 2 ori dar trebuie sa se faca incarcarea in maxim 30 minute hai sa zicem nu 5 cum este la un ICE dar e bine si-asa. Eu nu sunt hater sa zic ca electricele sunt proaste sau mai stiu eu ce. Electricele sunt solutia de viitor dar mai au nevoie de timp pana se dezvolta indeajuns de bine incat sa fie multe statii de incarcare, autonomia sa fie mai mare si incarcarea sa se faca mai repede. Eu vreau sa nu mai fie atat de poluata planeta dar momentan avem hibrizi si avem si masinile electrice care sunt foarte bune si ecologice dar le mai trebuie putin timp pana se dezvolta statile de incarcare, autonomia putin mai mare si incarcare mai rapida si trebuie sa fie si mai multe modele electrice ca sa avem de unde alege si sa fie pentru nevoile fiecaruia.
Si iti e frica ca vor face cancer la plamani de la diesel?
Da fratica, trebe sa fie mare frica asta. Intradevar se moare pe capete.
Sa vezi plamanii aia mici si negri cum sunt scuipati afara, ti se umple ochiul de lacrimi.
lol
Nu am ce răspunde la scursuri umane
Masinile electrice vor fi ecologice abia in momentul in care toata energia elelctrica se va obtine din surse regenerabile.
:)
De ce? UK are un plan REAL şi care sigur este în curs de implementare, de a avea 90-100% doar energie verde (include nuclearul)
Va rămâne un 10% gaz metan, dar pe vârfuri vor fi în cursul anului şi 100% verde.
Toate ţările bogate se îndreaptă în această direcţie.
Solar city Tesla vor avea un avânt important în SUA şi asta doar cu un suport statal, nimic federal.
În sensul că, în UK cu atât mai mult, latura marilor producători vor fi verzi dar vine populaţia din urmă care vor aduce un aport şi ei.
În 20-50 de ani, nu vor mai fi decât case pasive construite cu panouri solare şi pompe de căldură!!
În România sunt 4 zone, iar judeţul Constanţa de exemplu, poate avea case cu încălzire de suprafaţă mare (încălzire prin pardoseală) doar ce pompă căldură aer(exterior) -apă !!!
Sau chiar aer-aer!
Nici nu mai eşti constrâns de apă -apă!!
Viitorul este foarte verde şi chiar sănătos, frumos.