Acum exact 45 de ani, la o uzină din Portugalia, Toyota scotea pe banda de producție prima sa mașină produsă în Europa. Era vorba de un exemplar Corolla, model care a fost asamblat ulterior în statul vest-european alături de o serie de exemplare Land Cruiser 70 destinate Africii de Sud. A fost prima experiență de producție pe care Toyota a avut-o în Europa, producția continuând în ritm lent până în 1992, când producătorul nipon a deschis prima fabrică destinată producției de masă în Anglia. Primul model destinat special comercializării în Europa: Toyota Carina.
Am făcut o scurtă istorie a momentelor de început prin care a trecut Toyota pe Bătrânul Continent pentru că producătorul din Japonia celebrează la începutul lunii mai mașina cu numărul 10.000.000 produsă în Europa. Evident, țesătura de fabrici Toyota existente aici s-a extins între timp, marca niponă mizând astăzi pe 6 uzine de asamblare și pe 3 situri de producție a motoarelor aflate în șase țări europene: Marea Britanie, Franța, Turcia, Polonia, Rusia, Cehia și Portugalia. În total, trei din patru mașini Toyota care circulă astăzi pe șoselele europene au fost produse în Europa.
Anul trecut, Toyota a asamblat în Europa 660.000 de mașini, iar numărul mașinilor vândute de cele două mărci ale grupului (Toyota și Lexus) pe continent a fost de 874.000 de unități. În planurile niponilor, producția din Europa va crepște cu 20% în următorii doi ani, ceea ce înseamnă că Toyota se va apropia pentru prima dată de 800.000 de mașini construite pe Bătrânul Continent pe parcursul unui an calendaristic.
Comentarii (1)