Anul trecut, categoria SUV-urilor a fost cea mai populară în rândul clienților europeni. Potrivit unui raport realizat de publicația Automotive News Europe, 51% din vânzările totale de mașini de pe Bătrânul Continent au fost reprezentate de SUV-uri în 2023. Față de 2022, vânzările SUV-urilor în Europa au crescut cu 19%.
Cele mai populare mașini în rândul europenilor au fost SUV-urile de dimensiuni mici și medii, acestea luând locul ocupat odinioară de hatchback-uri. Împreună, SUV-urile mici și mari s-au vândut în 4.1 milioane de exemplare anul trecut. De asemenea, segmentul SUV-urilor mari și premium a crescut cu 31% față de 2022, fiind vândute 843.939 de exemplare.
Deși 2023 a fost un an foarte bun pentru SUV-uri, este posibil ca piața SUV-urilor să stagneze începând din acest an. Din cauza creșterii în dimensiuni a mașinilor noi și implicit a SUV-urilor, Uniunea Europeană ia în considerare să limiteze dimensiunile viitoarelor mașini. Mai mult, în unele orașe mari, cum ar fi la Paris, proprietarii acestor mașini li se vor aplica o taxă mai mare de pentru parcările publice.
via Automotive News Europe (înreg.)
Mai degraba o masina cu o garda la sol peste 18 cm s-ar putea numi cu adevarat ''SUV''.
Definitia SUV este "Sport Utility Vehicle".
Nu prea inteleg ce este asa Sport la multe modele de pe piata, si nu vad ce este utilitar la ele, multe avand portbaje mult mai mici decat modelele clasice hatchback, berlina. De combi nici nu mai zic.
SUV-urile au facut sa dispara multe modele faine din portofoliile companiilor auto, fara sa aduca nimic ca beneficiu.
Am condus si eu "SUV"-uri (ca masini inchiriate) si le-am detestat. In ultimele luni am refuzat de la firmele de inchiriat modele SUV. Sunt grele, n-ai confort la rulare, consuma mult, instabile la viteze mari pe autostrada, instabile la vant puternic...bleah, nu, merci!
Am condus in Germania Mitsubishi Eclipse Cross Plug-in hybrid - viteza maxima pe Autobahn 163 km/h! Maxim, mai mult nu o mers. In schimb, un consum de te doare mintea. Plug-in hybrid, mai cara si bateria goala dupa ea.
Poate se face o campanie "Spune NU SUV-urilor" :)))
Noroc că Mircea B. nu-și ia că ar fi mai multe :))
niste carucioare suspendate hidoase, pt cei repetenti la fizica si nu numai. mi-e scarba!
sa avem pardon....au adus inca doua OO proprietarilor
totusi, arhitectura unei masini mai inalte are cateva avanataje in fata unui sedan
mai degrabă ar fi categorisite după volumul interior, cum fac americanii, că după garda la sol nu se rezolvă nimic. Un Sandero Stepway are 201 mm garda la sol și nu e SUV.