În 1989 în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, Audi a prezentat conceptul duo, primul prototip plug-in hybrid al constructorului german. La baza lui Audi duo s-a aflat modelul 100 Avant, iar sub capotă inginerii au integrat un motor pe benzină cu cinci cilindri și un motor electric.
Resursele propulsorului cu ardere internă (136 de cai putere) erau transmise către puntea față, în timp ce resursele motorului electric (12.6 cai putere) erau gestionate de puntea spate. Pentru a ține în viață motorul electric dezvolat de Siemens, Audi a integrat o baterie Nichel-Cadmiu. 10 unități Audi duo au fost produse și utilizate în cadrul unor teste.
În 1991, Audi prezintă duo II, o versiune îmbunătățită a conceptului lansat la Frankfurt. Motorul de 2.3 litri a fost înlocuit cu unul de 2.0 litri, iar motorul electric dezvolta 29 de cai putere. Totodată, bateria folosită inițial a fost înlocuită cu una sodiu-sulf. Această versiune nouă a prototipului avea la bază Audi 100 quattro Avant.
În 1997, Audi duo revine.
A treia versiune a fost dezvoltată pornind de la A4 Avant, iar în locul motoarelor pe benzină, nemții au introdus un propulsor diesel de 1.9 litri. Motorul electric de 29 de cai putere a fost păstrat, însă de această dată, resursele celor două unități era transmise exclusiv cătrea puntea față.Această versiune era capabilă să ofere o autonomie de până la 50 de kilometri, iar Audi a venit și cu o variantă de producție. Cu toate acestea, prețul ridicat și eficiență foarte apropiată de cea a unui diesel convențional au făcut ca producția să se oprească la 90 de unități.
Astăzi, Audi are în portofoliu o gamă generoasă de versiuni plug-in hybrid. Tehnologia care permite încărcarea la priză poate fi întâlnită atât pe SUV-uri, cât și pe modelele sedan sau break.
Comentarii (0)