Peste 20.000 de persoane și-au pierdut viața în accidente rutiere în Uniunea Europeană, anul trecut

de Tiberiu Safta
Joi, 10.10.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit unui nou raport realizat la nivelul Uniunii Europene, peste 20.000 de persoane și-au pierdut viața în accidente rutiere, în 2023. Deși numărul accidentelor a scăzut în România, țara noastră are în continuare o rată ridicată de accidente rutiere mortale.

Anul trecut, pe șoselele din statele membre Uniunii Europene și-au pierdut viața aproximativ 20.400 de persoane în accidente rutiere. Față de nivelul din 2022, numărul oamenilor uciși în astfel de accidente a scăzut cu 1%. Mai mult, numărul accidentelor fatale este mai mic cu 10% față de nivelul înregistrat în 2019.

Unul din obiectivele principale ale Uniunii Europene la acest capitol este să reducă numărul accidentelor mortale și a vătămărilor grave cu 50% până în 2030. Asta ar însemna că numărul accidentelor grave trebuie să scadă cu 4.5% în fiecare an.

Noul raport arată că țara cu cele mai puține accidente fatale în 2023 este Suedia, cu doar 22 de decese la un milion de locuitori. Țara scandinavă este urmată de Danemarca, cu 27 de decese pentru fiecare milion de locuitori.

De cealaltă parte, România a înregistrat din nou o rată ridicată de accidente mortale. Anul trecut, în țara noastră s-au înregistrat 81 de decese la fiecare milion de locuitori.

Singura țară care a înregistrat mai multe accidente a fost Bulgaria, cu 82 de decese la un milion de locuitori.

Uniunea Europeană are ca obiectiv să ajungă la zero accidente rutiere mortale până în 2050.

via Profit

Comentarii (25)

  • Csfncsf
    2 5
  • Nimic nou sub soare.
    Romanii stau bine la importuri de troace sh din Germania.
    Suedia, Norvegia, Danemarca stiu ca Volvo nu e Made in China si inca le cumpara. La romani nu prind bine ca ei nu sunt interesati de siguranta, pe primul plan e sportivitatea.
    3 11
  • Nu înțeleg de ce lipsește din statistici faptul ca 99% dintre accidente sunt provocate de șoferi de Bmw, sa vina niște linkuri ajutătoare.
    8 4
  • Se subînțelege, Dănuț.
    3 6
  • In tarile scandinave sunt mult mai putine masini per milion de locuitori din cauza taxelor enorme. Normal ca nu au asa multe accidente.
    7 3
  • bravos
    nu-i bai. completam cu birmanezi.
    3 1
  • @dan_grc
    https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/peste-80-dintre-masinile-bmw-din-romania-implicate-cel-putin-o-data-intr-un-accident-zte-invita-sa-mergi-mai-repede.html
    Nu chiar 99%, dar vreo 95 e posibil.
    Majoritatea accidentelor ori sunt facute de ei, ori din cauza lor.
    Niste retardati care cred ca si-au luat BMW si le da marca dreptul sa conduca cum vor.
    E o marca ce atrage papagali care nu au prea multa cultura, dar se cred deosebiti: conduc ca prostii, parcheaza cum vor si pe unde vor, ocupa cu troacele obosite diesel locuri de parcare pentru masini electrice. Si aceste specimene nu sunt intalnite doar in Romania, ci pretutindeni.
    Ei au diverse denumiri in functie de Tara: pe la Romanica se numesc cocalari, prin Anglia le zice assholes, prin State le zice douchebags, Olanda, Finlanda, Norvegia au si ele denumiri specifice pentru retarzi.
    Asta e, trebuie sa ne descurcam si cu voi. Va mai evitam, va mai toleram, ca nu avem de ales, daca nu va place educatia, nu puteti invata regulile de circulatie.
    5 5
  • Elektrikkk
    Mergeţi cu 55 km/h în oraşe şi vedeţi DEZASTRU din România !!!
    Toţi te vor claxona, da flashuri, depăşi la limită, orice.

    Dezmăţ complet.
    Poliţia rutieră stă cu radarul aiurea la intrarea sau ieşirea din oraşe, nimic la trecerile de pietoni, nimic radare fixe. Dezastru.
    6 1
  • Banditos
    @esl

    Statistica e una dintre cele mai dificile domenii posibile.

    Iar argumentul tau nu sta in picioare pentru ca NU ASA se calculeaza. Si apropos...ce legatura au taxele enorme cu numarul de decese?
    4 2
  • @esl
    Atunci compara cu Polonia, Cehia, Germania. Vezi dacă îți dă cu virgulă.

    Dacă un argument funcționează doar în anumite cazuri, alese pe mustață, atunci nu funcționează. Cauza e în altă parte.
    4 1
  • Ia cauta si vezi cum sta Olanda.
    Cate masini au si ce densitate?
    Apoi cauta si vezi ce masini prefera olandezii. Apoi la ei mor multi biciclisti din pacate si nu soferi.
    Si asa poate faci si o legatura intre marcile preferate si numarul de morti in accidente rutiere.
    In general in tarile mai dezvoltate e si o alta cultura, putere de cumparare, etc
    2 2
  • @dan_grc
    Exista si studii, dar sunt facute in Suedia, ca sa arate si la ei ca se aplica regula internationala:
    https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1003723
    Deci pe langa faptul ca sunt predispusi la accidente, astia mai tinerei si smecheri trebuie sa si plateasca asigurari "speciale" pentru troace. La noi in Romanica sta treaba altfel ca masinile sunt ale parintilor si le dau plozilor sa le conduca.
    Ca sa asiguri un BMW, ai nevoie de bani seriosi prin alte tari, exact din cauza ca sunt mult mai predispusi la accidente rutiere. Din pacate nu doar lor le cresc primele de asigurare dupa accidente, ci la toti... Nu e corect, dar asta e viata, trebuie sa suportam toti retarzii.
    4 5
  • @dan_grc
    Tu nu stii care e diferenta intre masini si cotete, deci cum sa intelegi un raport.
    Tu comentezi mereu negativ la stiri despre Volvo si vrei sa intelegi un raport?
    Pai nu prea ai cum, ca ai limite. Daca tu crezi ca BMW e masina, atunci pana sa intelegi un raport despre fapte reale, e mult.
    Tu probabil ca iei masina din ochi, daca arata bine. La raportul asta se numara mortii, nu se da cu parerea despre cati cred unii ca ar fi murit.
    Deci, mai ai mult de invatat pana sa intelegi cum sta treaba.
    3 4
  • @esl

    https://ec.europa.eu/eurostat/web/products-eurostat-news/w/ddn-20230530-1

    Ironia e ca România e pe ultimul loc la numărul de mașini la 1000 locuitori, dar pe primul loc la numărul de accidente mortale.

    Tu când te-ai apucat sa spui "In tarile scandinave sunt mult mai putine masini per milion de locuitori din cauza taxelor enorme" și mâncat ciocolata cu polonicul.
    3 2
  • Am un Volvo și un BMW, exact aceeași primă de asigurare, cred ca aburești. Prima are legătură cu antecedentele, vârsta, valoarea mașinii samd.
    Folosesc o mașină până la maxim 5 ani de la data fabricației în caz cǎ asta contează la calcului primei… habar n-am!
    Mai nou am auzit ca la electrice sunt prime mai mari, dar nu pot confirma, nu știu direct cazuri.
    2 2
  • Contează și prețul mașinii dar și tipul de mașină. Unele mașini sunt considerate risc mai mare pentru asigurător, pe baza statisticilor. Prima de asigurare poate fi la fel dacă valoarea pe piața pentru Volvo e mai mare decât cea pentru BMW, ceea ce ar compensa riscul mai mare la BMW.

    Sigur, depinde și de ce BMW vorbim. Un Serie 2 1.6l are risc mai mic decât un M2. Adică o mașină de familie față de un raceboy toy. Statistic e mai puțin probabil sa conduci ca un dobitoc într-o mașină de familie.
    3 1
  • Traiesti in Romanica si daca ai si Volvo si BMW, ca masini personale, nu date de firma, atunci ceva e foarte ciudat cu tine. Nu am mai vazut combinatia asta niciodata. Volvo isi iau familistii si cei orientati catre siguranta, iar la pol opus sunt cei cu BMW-uri carora nu le pasa de siguranta si restul, ca ei sunt cei mai tari din univers.
    Deci in Romania e posibil orice, daca te duci in tari evoluate primele de asigurare si cat vei plati mentenanta pentru un BMW sunt mai mari.
    Statisticile cu cei mai prosti soferi sunt internationale si pe primele locuri sunt cei cu masini germane. Si e normal, asa reclama, asa clientela...
    2 2
  • @Matei
    Nu e ironie, e prostie in Romania.
    Toti sunt meseriasi si isi dau cu parerea despre masini, desi nu isi permit.
    De exemplu numarul de km facuti in medie de soferii suedezi este mai mare decat cei romani, dar asta se pare ca nu conteaza.
    Iar in top sunt olandezii, iar la ei numarul de morti e la jumatate fata de romani, dar na, unii prefera Volvo si altii BMW-uri.
    https://www.carvertical.com/blog/average-mileage-per-year-in-eu-and-us
    2 2
  • @ Dutz

    Valoarea mșinii se ia în calcul numai la asigurarea facultativă, respectiv casco, la asigurarea de răspundere civilă auto, rca, nu se ia în considerare valoarea mașinii ci doar capacitatea cilindrică și puterea.
    2 0
  • Pentru ca Politia nu isi face datoria.
    + camere, radare, etc.
    La noi nu se doreste aplicarea legii, pentru ca este incalcata de la cel mai de sus pana la ultimul de jos
    4 0
  • @ds
    Nu știu cum e în România dar în uk valoarea mașinii contează și la echivalentul RCA. Doar ca în sensul ca peste anumita valoare nu te asigura decât Comprehensive, echivalentul CASCO.

    Oricum, puțini își iau doar Third Party (RCA).
    1 0
  • În Anglia este un rca care are trei variante: doar raspundere civilă auto, răspundere civilă auto + incendiu și furt la auto propriu sau rca + acoperire full pe mașina proprie (casco). Acel Comprehensive este varianta a treia, rca+casco.
    0 0
  • @ds
    Și cum contrazice asta ce am spus eu? Repet: dacă masina valorează peste un anumit prag (variază de la asigurator la asigurator) nu îți mai oferă decât poliță comprehensive.

    @PWC
    Tu oricum ești obișnuit cu fiaaaare veeeeechi.
    1 1
  • Nu-i problema mea cǎ generalizezi… sunt fan BMW și cunosc mulți posesori de BMW care conduc decent și au grijă de mașini. Am avut 4 BMW-uri în viața mea de care am fost mulțumit. Din păcate este și cum spui, mulți nesimțiți pe lume și unii aleg să facă prostii cu BMW-uri, mai sunt și alte cazuri. Nu reclamele-i fac nesimțiți ci părinții lor, așa dar dacă ești părinte vezi ce faci să “nu produci” încă unul, avem destui ;)
    Volvo are 340 de CP, (T6), clar un model de familie ;)
    PS nu locuiesc in RO, BMW-ul este pe numele meu, iar VOLVO pe companie. Prețuri de achiziție și vechime asemănătoare.
    0 0
  • Știu că mă repet, totuși problema cea mai gravă în RO este lipsa infrastructurii. Cred ca este foarte greu sa se creeze disciplină și un comportament adecvat dacă drumurile sunt supra aglomerate, sunt multe mașini conduse neadecvat (cu viteze reduse, sau pe banda incorectă), practic se crează precondiții pentru depășiri. Orice depășire are un grad de risc. Eu cred ca drumurile cu dublu sens sunt principala cauză și faptul că suntem o țară coruptă este la baza situație actuale. Pe drumurile cu dublu sens orice eroare poate produce o dramă, ceea ce nu este cazul pe autostradă. Un drum de 3 ore poate să se dubleze în RO, deci mai multă oboseală și mai puțin discernământ și control. Nimeni nu vrea să producă accidente dar cred ca parametrii în care se conduce în România crește semnificativ riscul, este foarte probabil ca unii să ne pierdem răbdarea și controlul din cauza condițiilor în care suntem nevoiți să ne deplasăm. Amenzile pot ajuta într-o oarecare măsură… dar nu pot rezolva nici pe departe situația deosebit de periculoasă în care circulă în RO.
    Fără să exagerez, toți cei care au condus ministerele și nu au construit ce trebuia construit sunt vinovați de aceste consecințe, crimă cu premeditare!!! :((
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru