Anul trecut, pe șoselele din statele membre Uniunii Europene și-au pierdut viața aproximativ 20.400 de persoane în accidente rutiere. Față de nivelul din 2022, numărul oamenilor uciși în astfel de accidente a scăzut cu 1%. Mai mult, numărul accidentelor fatale este mai mic cu 10% față de nivelul înregistrat în 2019.
Unul din obiectivele principale ale Uniunii Europene la acest capitol este să reducă numărul accidentelor mortale și a vătămărilor grave cu 50% până în 2030. Asta ar însemna că numărul accidentelor grave trebuie să scadă cu 4.5% în fiecare an.
Noul raport arată că țara cu cele mai puține accidente fatale în 2023 este Suedia, cu doar 22 de decese la un milion de locuitori. Țara scandinavă este urmată de Danemarca, cu 27 de decese pentru fiecare milion de locuitori.
De cealaltă parte, România a înregistrat din nou o rată ridicată de accidente mortale. Anul trecut, în țara noastră s-au înregistrat 81 de decese la fiecare milion de locuitori.
Singura țară care a înregistrat mai multe accidente a fost Bulgaria, cu 82 de decese la un milion de locuitori.Uniunea Europeană are ca obiectiv să ajungă la zero accidente rutiere mortale până în 2050.
via Profit
Romanii stau bine la importuri de troace sh din Germania.
Suedia, Norvegia, Danemarca stiu ca Volvo nu e Made in China si inca le cumpara. La romani nu prind bine ca ei nu sunt interesati de siguranta, pe primul plan e sportivitatea.
Nu chiar 99%, dar vreo 95 e posibil.
Majoritatea accidentelor ori sunt facute de ei, ori din cauza lor.
Niste retardati care cred ca si-au luat BMW si le da marca dreptul sa conduca cum vor.
E o marca ce atrage papagali care nu au prea multa cultura, dar se cred deosebiti: conduc ca prostii, parcheaza cum vor si pe unde vor, ocupa cu troacele obosite diesel locuri de parcare pentru masini electrice. Si aceste specimene nu sunt intalnite doar in Romania, ci pretutindeni.
Ei au diverse denumiri in functie de Tara: pe la Romanica se numesc cocalari, prin Anglia le zice assholes, prin State le zice douchebags, Olanda, Finlanda, Norvegia au si ele denumiri specifice pentru retarzi.
Asta e, trebuie sa ne descurcam si cu voi. Va mai evitam, va mai toleram, ca nu avem de ales, daca nu va place educatia, nu puteti invata regulile de circulatie.
Toţi te vor claxona, da flashuri, depăşi la limită, orice.
Dezmăţ complet.
Poliţia rutieră stă cu radarul aiurea la intrarea sau ieşirea din oraşe, nimic la trecerile de pietoni, nimic radare fixe. Dezastru.
Statistica e una dintre cele mai dificile domenii posibile.
Iar argumentul tau nu sta in picioare pentru ca NU ASA se calculeaza. Si apropos...ce legatura au taxele enorme cu numarul de decese?
Atunci compara cu Polonia, Cehia, Germania. Vezi dacă îți dă cu virgulă.
Dacă un argument funcționează doar în anumite cazuri, alese pe mustață, atunci nu funcționează. Cauza e în altă parte.
Cate masini au si ce densitate?
Apoi cauta si vezi ce masini prefera olandezii. Apoi la ei mor multi biciclisti din pacate si nu soferi.
Si asa poate faci si o legatura intre marcile preferate si numarul de morti in accidente rutiere.
In general in tarile mai dezvoltate e si o alta cultura, putere de cumparare, etc
https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1003723
Deci pe langa faptul ca sunt predispusi la accidente, astia mai tinerei si smecheri trebuie sa si plateasca asigurari "speciale" pentru troace. La noi in Romanica sta treaba altfel ca masinile sunt ale parintilor si le dau plozilor sa le conduca.
Ca sa asiguri un BMW, ai nevoie de bani seriosi prin alte tari, exact din cauza ca sunt mult mai predispusi la accidente rutiere. Din pacate nu doar lor le cresc primele de asigurare dupa accidente, ci la toti... Nu e corect, dar asta e viata, trebuie sa suportam toti retarzii.
Tu comentezi mereu negativ la stiri despre Volvo si vrei sa intelegi un raport?
Pai nu prea ai cum, ca ai limite. Daca tu crezi ca BMW e masina, atunci pana sa intelegi un raport despre fapte reale, e mult.
Tu probabil ca iei masina din ochi, daca arata bine. La raportul asta se numara mortii, nu se da cu parerea despre cati cred unii ca ar fi murit.
Deci, mai ai mult de invatat pana sa intelegi cum sta treaba.
https://ec.europa.eu/eurostat/web/products-eurostat-news/w/ddn-20230530-1
Ironia e ca România e pe ultimul loc la numărul de mașini la 1000 locuitori, dar pe primul loc la numărul de accidente mortale.
Tu când te-ai apucat sa spui "In tarile scandinave sunt mult mai putine masini per milion de locuitori din cauza taxelor enorme" și mâncat ciocolata cu polonicul.
Folosesc o mașină până la maxim 5 ani de la data fabricației în caz cǎ asta contează la calcului primei… habar n-am!
Mai nou am auzit ca la electrice sunt prime mai mari, dar nu pot confirma, nu știu direct cazuri.
Sigur, depinde și de ce BMW vorbim. Un Serie 2 1.6l are risc mai mic decât un M2. Adică o mașină de familie față de un raceboy toy. Statistic e mai puțin probabil sa conduci ca un dobitoc într-o mașină de familie.
Deci in Romania e posibil orice, daca te duci in tari evoluate primele de asigurare si cat vei plati mentenanta pentru un BMW sunt mai mari.
Statisticile cu cei mai prosti soferi sunt internationale si pe primele locuri sunt cei cu masini germane. Si e normal, asa reclama, asa clientela...
Toti sunt meseriasi si isi dau cu parerea despre masini, desi nu isi permit.
De exemplu numarul de km facuti in medie de soferii suedezi este mai mare decat cei romani, dar asta se pare ca nu conteaza.
Iar in top sunt olandezii, iar la ei numarul de morti e la jumatate fata de romani, dar na, unii prefera Volvo si altii BMW-uri.
https://www.carvertical.com/blog/average-mileage-per-year-in-eu-and-us
Valoarea mșinii se ia în calcul numai la asigurarea facultativă, respectiv casco, la asigurarea de răspundere civilă auto, rca, nu se ia în considerare valoarea mașinii ci doar capacitatea cilindrică și puterea.
+ camere, radare, etc.
La noi nu se doreste aplicarea legii, pentru ca este incalcata de la cel mai de sus pana la ultimul de jos
Nu știu cum e în România dar în uk valoarea mașinii contează și la echivalentul RCA. Doar ca în sensul ca peste anumita valoare nu te asigura decât Comprehensive, echivalentul CASCO.
Oricum, puțini își iau doar Third Party (RCA).
Și cum contrazice asta ce am spus eu? Repet: dacă masina valorează peste un anumit prag (variază de la asigurator la asigurator) nu îți mai oferă decât poliță comprehensive.
@PWC
Tu oricum ești obișnuit cu fiaaaare veeeeechi.
Volvo are 340 de CP, (T6), clar un model de familie ;)
PS nu locuiesc in RO, BMW-ul este pe numele meu, iar VOLVO pe companie. Prețuri de achiziție și vechime asemănătoare.
Fără să exagerez, toți cei care au condus ministerele și nu au construit ce trebuia construit sunt vinovați de aceste consecințe, crimă cu premeditare!!! :((
Keep it simple!