DGCPI (Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări) a făcut o mare greșeală cu privință la datele lunii decembrie din 2023. Nu mai puțin de 2.000 de mașini nu au apărut în raportul celor de la DGCPi (fost DRPCIV). Abia în al doilea raport greșelile au fost corectate.
Pe 3 ianuarie 2023, DGCPI a lansat raportul anual privind înmatriculările de mașini pentru luna decembrie, arătând că doar 9.250 de autoturisme noi au fost înregistrate în România. Acest număr reprezenta o scădere mare de 25,63% față de aceeași perioadă a anului anterior.
Însă, surpriza a fost cu atât mai mare când, fără explicații oficiale, DGCPI a decis să revizuiască datele pe 10 ianuarie. Rezultatul? Numărul înmatriculărilor a sărit brusc la 11.373, redând o perspectivă cu totul diferită asupra pieței auto din decembrie.
Efectele acestei erori au fost resimțite pe tot parcursul anului 2023. În locul celor 142.488 de mașini raportate inițial, au fost, de fapt, 144.611 unități înmatriculate.
Creșterea anuală s-a modificat, ajungând la 11,81% față de 10,17%, așa cum se estima inițial.Impactul neregulilor a atins și clasamentul mărcilor auto. Dacia, liderul înmatriculărilor, a avut cu 664 de unități mai mult vândute, iar Renault și Toyota au înregistrat ajustări similare.
În același timp, eroarea din raportarea DGCPI a creat o dilemă pentru toți cei implicați în această industrie. Importatorii, dealerii și asociațiile precum ACAROM și APIA au fost nevoiți să-și revizuiască planurile, iar impactul a atins chiar și Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), influențând analizele internaționale.
Niste amatori!