Anul 2016 se anunță unul foarte fierbinte în lumea auto. În timp ce zona modelelor electrice continuă să prindă culoare pe măsură ce constructorii încep să dezvolte concepte sau modele de serie prin care se forțează viitorul industriei auto, unele mărci continuă să mizeze pe un drum propriu care pune accent mai degrabă pe performanțe decât prin eficiență.
Cel mai bun exemplu în acest sens va fi noul Bugatti Chiron. Mașina care-l va înlocui pe Veyron este așteptată nu doar de viitorii clienți care vor dori să aibă în propriul garaj vârful de tehnologie al Grupului Volkswagen, ci și de orice pasionat care știe să aprecieze efortul pe care inginerii îl fac pentru a dezvolta un model cu performanțe care acum câțiva ani păreau imposibile pe un model de serie.
Dacă Bugatti ne momește deocamdată exclusiv cu imagini-teaser și cu informații porționate, câteva dintre datele tehnice ale noului Bugatti Chiron au ieșit la suprafață cu câteva ore înainte de trecerea în 2016 după ce Bugatti a realizat o întâlnire privată cu clienții săi la Londra.
Astfel, pe lângă faptul că mașina le-a fost deja prezentată oamenilor cu bani care și-au permis deja să semneze câteva pre-comenzi, Chiron are de acum câteva cifre alăturate numelui cu care va trebui să ne obișnuim în următorii cinci ani la Bugatti. Prima informație: Bugatti Chiron va putea atinge o viteză maximă de 467 de kilometri pe oră, gradația de pe odometru mergând până la 500 km/h. Evident, acest lucru lasă loc speculațiilor care anunță versiuni suplimentare ulterioare care se vor apropia și mai mult de bariera psihologică de 500 de kilometri pe oră. Performanțele la capitolul accelerație țin și ele de domeniul SF: 2.2 secunde pentru 0-100 km/h. În aceste condiții, subiectul va fi interesant de urmărit și prin prisma pachetului de siguranță pe care-l va oferi Chiron, de la frâne până la anvelope și la sisemele de siguranță activă și pasivă care vor avea rolul de a ține în frâu monstrul de 1500 CP și 1500 Nm dezvoltat de Bugatti.Mașina va costa 2.000.000 de euro, însă nu orice client va putea intra în posesia ei. Conform primelor informații, Bugatti va construi doar 100 de exemplare Chiron în fiecare an, ceea ce înseamnă că vor exista în total doar 500 de bucăți ale hipercar-ului franco-italian.
Vă reamintim că prima apariție a lui Chiron pe scena publică va avea loc la Salonul Auto de la Geneva de la începutul lunii martie.
via AutoPlus
cat despre productie: hm, Veyron s-a vandut intre 31 si 81 bucati pe an, cu un total de 407 exemplare... asadar, VW aplica vechea pacaleala de marketing: luati ca-s calde si se termina repede!
sigur, pe colectionari nu-i intereseaza
o gramada de cai :) ... dar tot șase cai frumoși sunt mai buni
@@someone, n-are de ce sa-ti fie mila de @mascarescu. E prea limitat sa inteleaga masina asta. El e fericit in lumea lui, cu jucariile lui, cu gandirea de prescolar. Sa nu-l perturbam cu treburi serioase :):):)
@someone, la Veyron punctul sensibil au fost intotdeauna cauciucurile. Din cate stiu, Michelin e singurul care e aprobat. Fortele de frecare la care sunt supuse la acceleratie si franare sunt enorme si necesita o compozitie speciala care sa reziste la temperaturile extreme la care sunt supuse la viteza maxima.
In plus, un cauciuc costa $10 000 si trebuie schimbate toate patru la 10 000 km. Putini stiu ca spre deosebire de o masina normala, la Veyron cauciucurile trebuiesc lipite de genti cu un adeziv special. Asta din cauza aceeleratiei brutale care ar face ca geanta sa patineze pe cauciuc. Din cauza acestui adeziv, care trebuie indepartat la fiecare schimb de anvelope, gentile se dezechilibreaza si isi pierd etansietatea perfecta si trebuie si ele inlocuite dupa 3 schimburi de cauciucuri. Un set de genti costa $40 000.
Ca si @unkle, sunt de parere ca producatorul respectiv, va castiga o experienta enorma din colaboararea cu Bugatti si asta se va rasfrange pozitiv in vanzarile din anii urmatori. Doar faptul de a fi furnizorul celei mai fabuloase masini ale decadei e un ajutor enorm in marketing si pozitionarea pe piata.
Off topic, @zarne, bre janta, jante, gentile le poarta femeile.
@ tuturor : LA MULTI ANI si un 2016 pedal to the metal :D
La multi ani romani, La multi ani Automatket, La multi ani tuturor userilor!!!
Si domnilor, va doresc un an cat mai linistit, cu un RCA cat mai ieftin, rezervoare pline, ITP-trecut usor si keep calm la volan ca nu avem autostrazi si prietenii si familia ne asteapa acasa intregi. Ca pe automarket.ro, sa "keep calm" e mult, mult mai greu. :))
Era chiar asa greu sa gasiti un cuvant in limba romana care sa aiba sensul lui "stellar" din engleza?