În aceeaşi perioadă, vânzările Renault au scăzut cu 4.6 procente la nivel de marcă. Mai exact, scăderea de 12.5 procente întâmpinată pe piaţa europeană a fost contracarată, în măsura volumelor, de o creştere de 4.3 procente realizată pe pieţele non-europene. Marca Renault a vândut 1.062.295 unităţi, formând un cuantum de 81.5% din vânzările Grupului Renault. Divizia coreeană a concernului franţuzesc, Renault Samsung Motors, a întâmpinat o scădere a vânzărilor de 12.4 procente şi a realizat doar 2.2 procente din vânzările grupului francez.
Grupul Renault are, la nivel european, o cotă de piaţă de 9.2 procente, cu 656.580 vehicule vândute.
Vânzările la nivel de grup au scăzut cu 7.3 procente, într-o piaţă care a scăzut cu 6.7 procente. Marca Renault a rămas pe locul trei în ierarhia de vânzări a pieţei europene de vehicule pentru pasageri şi vehicule comerciale uşoare. Însă, Renault celebrează cel de-al 16-lea an consecutiv în care conduce piaţa de vehicule comerciale uşoare din Europa, cu o cotă de 14.2 procente.Via Renault
Iar sh o sa le gasim mai ieftine.
Insa se vor devaloriza cam greu.
De exemplu uitati-va sa vedeti ca e mai scump un Duster sh decat un Renault Koleos sh 2.0Dci:))).
Statistici DRPCIV iunie inmatriculari de autoturisme noi Dacia: Dokker (71), Duster (201), Lodgy (48), Logan (490), Sandero (84). Si nu cred ca pe lunile trecute din acest an situatia sa stea mult diferit
Cum acum uzina de acolo a intrat cât de cât în regim normal de fabricație, cele 16,5% nu reprezinta o chestie ieșita din comun, chiar dacă îmi voi atrage furia fanilor Renault/Dacia o sa spun ca noua fabrica din Maroc cu cele 2 modele de acolo nu este un succes pentru Renault, sunt sigur ca vor fabrica noul Logan și Sandero acolo.
Mai este o chestie unde pot sa ma înșel: Logan, Sandero și Duster fabricate cu sigla Renault la Pitești unde se pun la Dacia sau Renault?
Anul 2012 n-a fost deloc greu pentru Dacia, ci un alt an in care a sfidat criza, afisand o crestere globala de 4.8%.
Sunt multi ca tine care scriu ca sa se afle in treaba.
+4,8% la global in 2012 cu 2 modele noi facute intr-o uzina care ar trebuii sa produca minim cat Pitesti nu este un super rezultat (nu sunt sigur dar cred ca au 2 uzine in Maroc pentru Dacia), Lodgy si Dokker sunt departe de succesul MCV, Duster, Stepway care sunt adevaratele reusite ale Daciei sau Renault, prin urmare nici +16,5% nu este ceva iesit din comun.
Daca tu crezi ca eu fabulez uita-te aici, crede-ma ca este un site serios http://bestsellingcarsblog.com/
@CT
Eu am vazut saptamana trecuta foarte/foarte multe Logan2 cu numele Symbol in Instanbul si nu numai taxi. Cum se face la Pitesti nu stiam la cine se pune de aceea am intrebat.
Din ce spui tu despre cumul trebuie sa inteleg ca desi Dacia are succes Renault este in usor regres in 2013
Despicam firul in 4 ?
N-are sens sa te legi de Maroc. Uzina marocana e mult mai mica si e la inceput fata de cea din Mioveni. Ce conteaza este rezultatul marcii per ansamblu. Ori aici Dacia o duce foarte bine. Mai ales daca te uiti in jur la ce se intampla cu restul marcilor in Europa.
Desi pe unele piete modelele dacia poarta sigla renault din motive de notorietate, adresabilitatea gamei Renault difera in principal de Dacia.
Dacia, avand o conceptie diferita, n-a avut probleme in Europa fata de alte marci de volum, in care se include si Renault bineinteles, dar Renault a compensat aceasta scadere prin cresteri pe piete mult mai mari decat cea europeana. Renault este in crestere masiva in afara Europei. Renault are vanzari record in Brazilia, Rusia etc. Mai nou, intra puternic si-n China.
PS: "ar trebuii" se scrie cu un singur "i" .
1. Nu ma intereseaza alte marci, imi doresc ca Romania sa fabrice cel putin acelasi numar de masini ca Slovacia
2. Cand au facut noua uzina din Maroc au spus ca are o capacitate de 200 000 masini/an, deci cu uzina de la Pitesti care face vreo 320 000, Dacia ar trebuii sa afiseze vanzari pentru 6 luni de vreo 260 000 masini. Nu sunt absurd, nu cred ca o uzina noua, cu personal nou in proportie de 90% poate sa fabrice la 100% din capacitate dupa 2 ani, tinand cont ca la Pitesti se fabrica si sub sigla RENAULT si la capacitate maxima cifra corecta ar fi fost 235 000 masini/6 luni. Deci in conditiile de fata +16,5% nu este un super rezultat, daca te uiti pe site-ul, pe care l-am scris o sa vezi vanzarile modeste in Europa pentru Lodgy si Dokker
Ce nu stiu eu este marja operationala a acestor masini, daca este de peste 14%, atunci imi cer scuze si aveti dreptate sa ma criticati
3. Dacia, avand o conceptie diferita n-a avut probleme in Europa => toti pseudo fanii Dacia/ Renault bagati cam acelasi text, devine un pic enervant. EU SUNT FAN DACIA, Eu am avut/ am Dacia stiu foarte bine ce poate face si ce nu poate face, nota pe care o dau Dusterului meu 4x4 diesel 110CP este 7 adica sunt multumit de masina (daca costa 15500E in loc de 17600E avea 8,5. Ti se pare putin 17600E?). Pentru masina de servici Sandero 0,9 este de 7,5 Nu o sa tina la infinit!
4. Eu lucrez ca multi de pe aici la o multinationala, am contact direct cu firme din China, ca si clienti sunt extrem, extrem de dificili. In momentul de fata, RENAULT are maxim 2 masini pe care le pot vinde in China, dar fara sa faca cifre mari (Fluence si Koleos), dar poate sunt noi modele care sa corespunda exigentelor lor.
PS: "ar trebuii" se scrie cu un singur "i"=> ai dreptate scuze, o sa incerc, dar nu stiu daca se poate fara greseli
Altfel, la gara!
2. Lodgy si Dokker au vanzari bune in SEGMENTUL LOR... sau poate tu ai impresia ca sunt niste hatchback-uri de segment B sau C si trebuie sa aiba vanzari in consecinta... huh? Cu ce le compari?
3.Nu-mi pasa ce masina conduci si de observatiile superficiale pe care le faci. Cifrele de vanzari globale nu pot fi contrazise. Te lovesc implacabil de fiecare data.
4. Ai contact pe naiba... de aia n-ai auzit de Renault Talisman...
Renault n-a avut pana acum partener in China spre deosebire de majoritatea constructorilor din Europa. De abia luna asta a creat un joint venture cu Dongfeng.
1.Vanzari Romania iunie (cand a inceput rabla)
Logan 490 buc
Skoda Octavia 207 buc
Duster 201 buc
Dupa logica ta sunt cu 6 prosti mai putin in Romania? In iunie Dacia a vandut 895 masini. Cata zile de fabricatie reprezinta, o jumatate de zi? Du-te in Cehia si in Slovacia sa vezi nationalism
2. Franta
Lodgy 1100 buc
Dokker 571 buc
Scenic 7400, Picasso 3300 pt Lodgy pentru o masina corecta cu minim 40% mai ieftina cam putin! Nu stiu daca comparatia este corecta
Germania
Lodgy 549 buc
Dokker 617 buc
Sunt tari unde MCV a avut super succes in anul de criza 2009
3. Ma pupi undeva, iti mai dau un exemplu
Iunie 2013 Franta tara cu multi, multi fani Dacia
Sandero 3765 vers Polo 4582 despre ce cifre vrei sa vorbim? Ti se pare normal?
Anul trecut Dacia a facut un record istoric in luna iunie de peste 10000 vandute dintre care 7000 Duster.
Anul asta -20% in iunie, sa fie oare numai Clio4 si Captur de vina?
4. Si cine i-a oprit sa nu-si faca parteneri? Insuficient sa vinzi Latitude pentru unii care dorm pe munti de bani
Mda, mult bla, bla in rest.Ti-e greu sa accepti ca ai pierdut? Scurt pe doi:
Dacia +16.5% crestere in primele 6 luni ale anului in Europa
Skoda -6% scadere in Europa (asta ca tot i-ai mentionat)
PS:
Si inca odata dovedesti ca esti paralel...bravo:)) Talisman nu este Latitude, ci cu totul alt model, alt segment, alta platforma. Talisman este un model SPECIAL creat pentru piata chineza. Hai ca ma plictitsesti. Bye, bye!
Romania reprezinta sub 10%=> nu cred anul asta este mai putin, mai 1130, iunie895 ei spuneau ca fac 1390 pe zi
Talisman in primele 6 luni 2013 nu exista in China
Ultimul loc este Hyundai i30 in 3 luni 3buc -> locul 319
Dacia fabricatei Pitești in jur 160 000 restul pana la 211000 sunt făcute: - Logan și Sandero vechea generație in Maroc dar la o uzina mica deja existenta + Duster în India pentru Anglia în total aproape 15000
- 35 000 Lodgy+Dokker in noua uzina din Maroc
Dar la Pitești au mai fabricat încă 23000: Symbol, Sandero si Duster cu sigla Renault
In concluzie Pitesti merge la capacitate maxima, la Maroc cam scartie
Talisman 170 masini in 6 luni si nu in China, o fii Rolls!