În luna martie, pe piața din Europa au fost înmatriculate doar 848.800 de mașini noi, în scădere cu 52% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.
Cu toate acestea, segmentul mașinilor electrificate a înregistrat o creștere de 15% și a ajuns la o cotă de piață de 17.4% (+10.1 puncte procentuale față de perioada similară din 2019), un nou record la acest capitol.
În luna martie, prima poziție din clasament îi revine lui Tesla Model 3 cu 15.443 de unități. Mai mult decât atât, rezultatul plasează modelul electric pe poziția a doua în clasamentul general, în care sunt luate în considerare toate modelele înmatriculate, indiferent de sistemul de propulsie. Prima treaptă în acest top este ocupată în continuare de Volkswagen Golf.
În topul modelelor electrice, Model 3 este urmat de Renault Zoe (4.298 de exemplare) și de Volkswagen e-Golf (3.434 de unități). Performanțe remarcabile au fost obținute și de Audi e-tron (poziția a patra cu 3.373 de unități), dar și de noul Mini Cooper SE (versiunea electrică a modelului britanic fiind înmatriculată în 1.403 unități).
Mașini electrice
Loc | Model | Unități |
1 | Tesla Model 3 | 15.443 |
2 | Renault Zoe | 4.298 |
3 | Volkswagen e-Golf | 3.434 |
4 | Audi e-tron | 3.373 |
5 | Nissan Leaf | 2.800 |
Între timp, Mitsubishi Outlander este în continuare modelul plug-in hybrid cu cele mai multe înmatriculări, de aproape 3.500 de unități.
Pe pozițiile următoare apar versiunile PHEV ale modelelor BMW Seria 3 și Volkswagen Passat.Mașini plug-in hybrid
Loc | Model | Unități |
1 | Mitsubishi Outlander | 3.461 |
2 | BMW Seria 3 | 1.998 |
3 | Volkswagen Passat | 1.799 |
4 | Kia Niro | 1.588 |
5 | Volvo V60 | 1.482 |
Toyota domină autoritar segmentul mașinilor hibride. În luna martie, cel mai popular model a fost Corolla cu 9.710 unități. Podiumul a fost completat de SUV-ul Toyota C-HR și de micuțul Yaris.
Mașini hibride
Loc | Model | Unități |
1 | Toyota Corolla | 9.710 |
2 | Toyota C-HR | 7.975 |
3 | Toyota Yaris | 5.274 |
4 | Range Rover Evoque | 4.122 |
5 | Toyota RAV4 | 4.051 |
Via | Jato Dynamics
Sa aiba totul o logica, nu?
1) creşterea electricelor an de an continuă
2) Tesla domină, şi încă nu avem Tesla Model 3 cu implementările de la model Y şi viitoarele pack de baterii care vor fi anunţate la Tesla battery day - amânat datorită covid
Peste 2-3-4 ani vom vedea un model 3 dpdv tehnologic peste orice electrică şi la un preţ extraordinar de bun
Va pune în corzi concurenţa fie electrică europeană dar şi toate termice
2) covid a schimbat deja companii, mulţi vor lucra de acasă dacă nu 1-2 zile ci chiar toate zilele de acasă şi vor merge în birou doar odată pe lună, săptămână
deci scăderea consumului de petrol va continua
3) la fel cum un eveniment schimbă oamenii pentru că trăiesc munca de acasă şi o mare parte se regăsesc confortabil cu acest lucru
(Aici readuc aminte de importanţa apartamentului sau casei cu MINIM 4 camere şi minim 100 mp, restul sub nefiind locuinţe confortabile de trăit, apropo şi minim 2 băi)
la fel trecerea de la termice la PHEV va demonstra pe viu
celor care conduc PHEV că electricele sunt net superioare celor termice
Ei vor fi indubitabil cumpărători de full EV după PHEV iar termica va fi o amintire pentru ei
1) noul sistem de cablare a maşinii care este cel mai nou şi bun din lume, inovativ
Au bătut orice producător de pe glob la acest capitol (inclus toţi electric sau termic)
2) noul sistem de managment al... căldurii între motor, baterii, habitaclu - la fel - cel mai bun din lume
Nissan leaf / Zoe sau altele cu răcire ca aer SUNT O GLUMĂ PROASTĂ faţă de Tesla model Y din acest punct de vedere
PS ca să înţelegem cererea enormă
Ca să cumperi Tesla powerwall în unele state SUA stau "la coadă" şi UN AN JUMATATE ! Şi asta fără instalare, doar a cumpăra.
1) cresterea este normala/fireasca/whatever.
2) constructorii consacrati INCA nu si-au incordat muschii. Tesla este obligata sa mearga pe repede inainte sa inoveze sa forteze limitele pentru ca perioada de glorie se apropie de final. ca va fi intr-un an, 2, 3 n-are a face. Tehnologic au un avantaj. Dar nu e ca si cum Merc, Toyota, BMW, Honda, Porsche sau ceilalti sunt niste amatori. "lenea" cu care s-au miscat acestia nu a fost provocata de lipsa de capete luminate cat de acel status quo ce le-a permis amanarea trecerii catre electrice. Cu alte cuvinte, facem bani buni din termice ne permitem sa amanam, vom intra in piata cand va fi cazul. Tesla este "iepurele" in cursa. Acum fie vorba intre noi, ma uitam la Polstar 2, pai il face muci pe Model 3. Macar cand intri in P2 stii ca esti la volanul unei masini nu in fata unei piese de mobilier din anii '80 care, intamplator are un cerc infipt in ea.
1') sistemele de cablaj cele mai bune din lume...asa si?
2') managamentul caldurii....asa si?
ambele amandoua sunt solutii tehnice ce vor fi luate la puricat si supriza!, reverse engineering-ul va functiona si de data asta
Hai sa fim atenti cu pianu'ala, Tesla nu a inventat roata. Este un promotor activ, agresiv si inteligent. Pentru ca e un biznis. Dar rechinii cu "shtate" vechi se vor prezenta si ei la festin. Fii sigur de asta.
Nu stiu altii cum sunt, mai mult decat atat nici nu ma interesaza, insa eu una as merge cu toata increderea intr-o Tesla, in detrimentul unui model produs de orice "rechin" batran.
Succes tuturor!
Spor la cumparaturi! :)
Perfect, gusturile nu se discuta. Eu as merge pe un Polestar 2. Motivul, l-am spus mai sus. De la Tesla cel mai OK mi se pare Model S. 3-ul este o saracie de masina. Adica inteleg ca costurile de productie au primat dar, nu. E ca si cum mi-as cumpara o Skoda Kamik fara portbagaj, adica...sa fim seriosi. Putin respect, nu?
Bai, da' oamenii astia sunt foarte usor de pacalit si de ademenit.
Au cazut fix in e-plasa.
@Irina
I-ati Tesla, ce mai stai ?
Eu cu 100.000 de euro nu mi-as cumpara o Tesla. Mi-as cumpara un VW Touareg 4.0 V8 TDI Full option.
Nu ştiu în România, dar cred că sunt minim 30% şi sper să fie întro zi 50% dintre şoferi
Corect. Asa este.
Simplu.
Problema este timpul de incarcare.
Are performante. Te impinge in scaun.
La Tesla, autonomia este destul de ok. Dar timpul de incarcare...
O autonomie de cel putin 500 km este foarte ok