Opel este pe punctul de a începe lungul proces de tranziție de la tehnologiile furnizate de fostul proprietar General Motors la cele oferite de Grupul PSA Peugeot-Citroen, care a cumpărat recent marca germană.
Planurile inițiale vizau ca următoarea generație a subcompactei Opel Corsa, care va apărea pe piață în 2019, să utilizeze în continuare tehnologie de la GM, însă un purtător de cuvânt al constructorul german a confirmat trecerea la tehnologia PSA.
Motivația din spatele acestei decizii este una pur financiară, întrucât va permite celor de la Opel să obțină profituri mai mari de pe urma celui mai bine vândut model al său. Potrivit datelor oficiale furnizate de compania de analiză Jato Dynamics, Corsa a fost comercializat în peste 263.000 de unități în 2016 și ocupă locul 4 în segmentul subcompact după Renault Clio, Volkswagen Polo și Ford Fiesta. Noua generație va fi produsă la fabrica constructorului german din Zaragoza (Spania), cea mai mare pe care o deține.Colaborarea dintre Opel și PSA Peugeot-Citroen a început înainte de perfectarea tranzacției cu GM și a avut deja ca rezultat alte trei modele: SUV-urile Crossland X și Grandland X și vehiculul comercial Opel Combo.
Via Automotive News
tu dormi?
Pe de altă parte, apartenenţa la noul proprietar nu trebuie să însemne neapărat abdicarea de la principiile care au consacrat Opel. Motivele pentru care PSA a vrut compania germane mi se par cât se poate de clare şi le-am mai dezbătut; pur şi simplu francezii urmăresc să-şi intensifice vânzările profitând de renumele pe care şi l-a făurit Opel în Europa, în decurs de 80-90 de ani. “Factorul psi” care poate determina deschiderea tot mai multor portofele se referă, desigur, la sintagma-minune: “maşină germană” (dar n-am terminat: “şi ieftină” ! – până şi VW ţine la preţ; încă n-am auzit pe nimeni să se plângă că Opel ar fi scump. ). Nu contează că este cea mai slabă calitativ dintre “nemţoaice”. Şi nu va conta nici faptul blamabil că, în timp, PSA îşi va oferi tehnologiile sub caroseriile de Opel, camuflându-le cu emblema Blitz, mai ales că denumirea şi însemnul de marcă înseamnă totul în ziua de azi…
Odată cu trecerea anilor, PSA a priceput că există o oportunitate de speculat în ţara vecină…fapt pentru care a început să viseze cu ochii deschişi. Numai că n-a luat în considerare şi conservarea identităţii de marcă. În realitate, nu Opel caută să obţină “profituri mai mari”, ci noul proprietar. Doar un dram de minte îţi trebuie ca să realizezi atâta lucru.