Așa cum Dacia domină piața autohtonă când vine vorba de vânzări, așa și Volvo conduce autoritar orice capitol din țara sa natală, Suedia.
Exceptând anul care tocmai s-a încheiat. Se pare că 2016 a întrerupt o serie record de 50 de ani consecutivi în care Volvo dădea cea mai vândută mașină pe piața din Suedia. Cine putea să întrerupă acest șir și să bată Volvo chiar la el acasă?
Nimeni altul decât Volkswagen Golf, una dintre cele mai vândute mașini din lume. Golf a reușit să câștige 5.9% din piața suedează a mașinilor noi. Ca să înțelegem cât de mult înseamnă asta trebuie să ne raportăm la Volvo V70, S90 și V90 care au adunat împreună 5.7% din totalul vânzărilor pe 2016.
Culmea, ultima dată când Volvo a fost detronat pe piața mamă, adică în 1962, s-a întâmplat tot din cauza unui model Volkswagen. Este vorba despre bătrânul Beetle.Chiar dacă a pierdut prima poziție în topul celui mai bine vândut model în Suedia, Volvo păstrează în continuare cea mai bună cotă de piață: 21.5% (adică una din cinci mașini vândute în Suedia este un Volvo). Volkswagen are o cotă de piață ceva mai mică, adică doar 15.7%.
Chiar dacă este piața mamă, Suedia este a doua ca mărime pentru vânzările globale Volvo. China este piața unde scandinavii comercializează cele mai multe mașini, ajutați și de faptul că proprietarii companiei, cei de la Geely, au aici o poziție foarte bună.
Piața auto din Suedia a resimțit o creștere în 2016, atingând vânzări record de 372.000 de unități, cu 8% mai mult decât în 2015.
via bbc
Cum am spus si in cazul vanzarilor de Dacia in Europa in nr. foarte mare, saracia a inceput sa strabata intreaga Europa nu numai Spania, Italia, Portugalia, Romania etc ci si tarile foarte dezvoltate cum este Suedia in acest caz. E drept ca mai putin la ei dar daca pana mai acum cativa ani nu suferea nimeni de nici un lips, acum sunt destul de multi si la ei care nu mai au acelasi salariu sau locul de munca ori afacerea le-au pierdut. Nu cred ca un suedez ar alege Golf in locul unui Volvo daca ar avea banii de Volvo. Sa fim seriosi.....aia sunt fani inraiti Volvo ! Singura cauza este lipsa banilor sau frica ca maine raman fara un venit si sunt mai atenti pe ce dau banii preferand sa nu dea toti banii pe o masina ! Ca au ales Golf in loc de altceva la acelasi pret si clasa e altceva....probabil au mai multa incredere in nemti decat in coreeni sau alte natii :)
2. de doi ani volvo nu a lansat decat modele mari, si deci scumpe
3. V40 a imbratanit
toate astea cumulate explica aceasta situatie, nu stiu ce o fi greu de inteles.
cand se vor lansa noile S40, V40 si XC 40 or sa zdrobeasca concurenta
Eu cred că nu-i nevoie să ȋncercăm explicații savante. Ultra-urbanizarea ȋl silește pe sclavul ei standard să mizeze pe o “fâșneață” care să se descurce ȋn jungla rutieră, bașca să fie sigură (după draconicele norme ale IIHS). De asemenea, consumul și cheltuielile totale de suportat ȋși pun și ele amprenta asupra mentalității amatorului / cumpărătorului de vw. Dar poate că acesta se simte cel mai bine cu amicii lui ȋn habitaclu, iar Golf (dacă are cinci uși, cu atât mai atrăgătoare este ideea) pare numa’ bun de “dat ture” prin oraș.
Dacă vreme de 50 de ani, pe piața suedeză au fost doar modele suedeze pe primele locuri, consideri că ultimii doi ani sunt așa importanți? V40 este îmbătrânit? A apărut în 2012, Golf 7 în 2013, de abia a apărut varianta face lift, iar dacă le așezi una lângă alta V40 arată mai modern, Golf este mai conservator, iar prețul este ceva mai mare, dar nu atât de mare față de modelele mari și scumpe, S90 și XC 90.
Concluzia mea este că actuala situație este întâmplătoare.
nu toata lumea isi permite un V40 nou,
este o diferenta semnificativa de pret intre un hatch premium si golf facelift 7 (8) iar economia suediei nu mai e ce era odata
In principiu Volvo are un preț de revânzare mărișor (vorbesc de Suedia), suedezii nu schimba un Volvo la 3 ani precum nemții un VW.
Nu uitați ca in ultimii ani in Suedia au intrat peste 1 milion de emigranți, cei mai mulți din estul Europei care sunt fani Golf.
Oricum V40 nu este vreo frumusețe de masina!
Comparatia cu S90 si S70 mi se pare irelevanta aici, modelele Volvo fiind mult mai scumpe.
deci nu au venit emigranti din Siria care si-au luat Golf :) si nici nu au saracit suedezii. Documentati-va si analizati cifrele de vanzari. Volvo vinde excelent la nivel european si pe piata chineza. Au si mutat productia pentru S90 in China deoarece nu mai fac fata comenzilor pentru SUV-urile XC60 si XC90.
In categoria sa (Clasa compactelor) Volvo are un model aflat la final de cariera - V40, care nu-i atrage nici pe suedezi nici alti cumparatori in mod special. Suedezul este un om rational si alege calitatea nu se uita doar la "cum arata" masina asa cum face cumparatorul roman, mare amator de rable SH de la branduri premium.
Suedia are o populație de aproximativ 9,5mil, începând din 2004 accesul in tara a fost mai ușor, acum au cam 1,3mil de emigranți care au obținut cetățenie si vreo 180 000 cu demers in curs
Pentru cultura ta cei mai mulți emigranți in Suedia sunt finlandezii, urmează la mica distanta cei din fosta Iugoslavei, Polonia, Turcia de aceștia vorbeam eu.
Voi stiti ca din populatia totala a Suediei de aproximativ 10 milioane, jumatate sunt imigranti ?