"Pentru a vinde 500.000 de unităţi, Alfa ar trebui cumpărată de VW"
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Declaraţia făcută zilele trecute de Harald Wester, administratorul delegat Alfa Romeo, a suscitat o serie de replici ironice în rândul presei de specialitate. Wester a susţinut că brandul italian poate vinde 500.000 de maşini pe an, începând cu 2014, graţie celor şase modele noi care se vor alătura gamei în următorii ani.
Un răspuns prompt nu a întârziat să apară. El a venit de la analistul Arndt Ellinghorst, şeful diviziei de cercetare în industrie auto din cadrul Credit Suisse, care a declarat că Alfa Romeo trebuie să fie cumpărată de Volkswagen pentru a-şi putea atinge ambiţioasa ţintă de vânzări.
Ellinghorst a declarat că se îndoieşte de capacitatea Alfa de a vinde 500.000 de maşini pe an sub umbrela grupului Fiat. Declaraţia analistului a relansat speculaţiile privind o eventuală preluare a acţiunilor Alfa de către conglomeratul Volkswagen, deşi ambele părţi au infirmat aceste zvonuri cu ceva timp în urmă.
În aprilie, Martin Winterkorn, CEO Volkswagen, a declarat că admiră Alfa, dar că prioritatea sa este preluarea Porsche AG.
"Cooptarea lui Luca de Meo în cadrul departamentului de marketing şi a lui Walter da Silva în cadrul biroului de design, precum şi preluarea Lamborghini şi Giugiaro ne-au satisfăcut apetitul pentru afacerile italiene pentru moment", a declarat Winterkorn.Cu toate acestea, trebuie să ţinem cont de faptul că şi da Dilva şi de Meo au lucrat mai întâi pentru Alfa şi ar putea avea un cuvânt greu de spus pe lângă Ferdinand Piech, preşedintele VW, şi el un fan al brandului italian.
via | automotive news
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din General
-
Carlos Tavares, șeful Grupului Stellantis, și-a dat demisia. Portughezul pleacă de la conducerea grupului multinațional cu un an înainte de finalul mandatului. Succesorul său va fi anunțat anul viitor. (02.12)
-
Mercedes-Benz marchează 40 de ani de la debutul modelului de clasă executive Seria 124. Modelul a fost ulterior rebotezat Clasa E la începutul anilor '90. (27.11)
-
Primul monopost de Formula 1 al celor de la Mercedes-Benz este scos la vânzare. Mașina cu care Juan Manuel Fangio a câștigat două titluri mondiale în anii 50 are o valoare estimată la 50 de milioane euro. (26.11)
- Noul Volkswagen Tayron a intrat în producție
- Mild-hybrid sau PHEV? Răspundem cu ajutorul noilor Ford Puma facelift și Kuga facelift
- KTM, producătorul austriac de motociclete, ia masuri pentru evitarea falimentului
- Viitorul Volkswagen Golf va fi dezvoltat împreună cu Rivian
- Hyundai a emis cea mai mare rechemare în service a anului
Dar
VW se vinde foarte bine nu numai in Romania si asta nu pentru ca e o masina proasta , sa fim realisti si obiectivi .
Alfa este mai scumpa binisor peste un VW echivalent si nu toata lumea intelege de ce.
Foarte interesante sunt si parererile italienilor la aceasta problema ( http://www.autoblog.it/post/27792/alfa-romeo-giulietta-la-modifica-al-piattello-di-fine-corsa-dellacceleratore#show_comments ), pareri ce explica intr-un fel de ce Audi, BMW si Mercedes se vand in Italia mai bine decat Alfa Romeo .
Pentru mai multe detalii intrati pe www.unrae.it si la date statistice vedeti evolutia vanzarilor in Italia .
nu cred ca Alfa si Seat vor putea sa fie profitabile impreuna, chiar daca Alfa este din mai toate punctele de vedere peste Seat. Tehnica celor doua modele ar fi asemanatoare in cadrul VW si chiar daca Alfa va fi pozitionata in segmentul premium cred ca Seat s-ar indrepta spre faliment (chiar si in prezent nu este profitabila). Oricum Alfa ar fi un concurent direct pentru Audi care in prezent concureaza tinde spre filosofia BMW mai mult decat spre Mercedes iar a incerca sa schimbi acest lucru ar fi riscant pt marca din Ingolstadt, care mertge in prezent foarte bine...
Pe de alta parte ganditi-va cat de greu ii este lui Jaguar (al carui nume si renume este mai legendar sau cel putin egal cu Mercedes, BMW si Audi) sa concureze cu acestia...iar faptul ca Jaguare isi propune acum sa fie "mai premium" inclusiv prin cifrele de vanzari mai mici, nu se datoreaza decat esecului in ceea ce priveste cifrelede productie care se doreau a fi apropiate de nemti...
In fine a considera ca Alfa va concura cu BMW iar Audi cu Mercedes mi se pare putin hazardat...Mercedes concureaza direct cu BMW si Audi, chiar daca filosofia atragerii clientilor este oarecum diferita! In ani 60 Mercedes era pe punctul de a prelua BMW iar daca acest lucru s-ar fi intamplat atunci probabil acum n-am mai putea vorbi de bavarezi sau probabil ar fi in situatia Alfa Romeo din prezent...ganditi-va la coabitarea Rolls-Royce - Bentley. De cand cele doua s-au despartit este evident ca ambelor marci le merge mai bine...
In prezent VAG a achizitionat si Porsche iar in aceste conditii unde ar mai fi fost loc pt Maserati? ... cu siguranta vechile modele s-ar gasi in garajele luxoase ale colectionarilor, pt ca noile modele...ar fi doar in imaginatia noastra, iar de Maserati s-ar vorbi probabil la timpul trecut...
Daca el spune ca VW va cumpara Alfa atunci va puteti baga banii linistiti in pariuri ca asta nu se va intampla."
Parerea unui alfist mai documentat decat mine ;-)
2. reducere pret cu 30 % (pozitionare in jos, nu in sus spre premium-identitate unica )
PS : astea 2 variante sunt pentru a realiza vanzari 500.000 unitati in 2014 cu cele 6 modele noi+ nu stiu cate vechi :))
Practic si marca FIAT conteaza la vanzari doar pana la clasa mica inclusiv . Pentru ca in clasa compacta din Italia, in primele 5 luni VW Golf s-a vandut de doua ori mai bine decat FIAT Bravo, modelul italian fiind surclasat la vanzari si de Ford Focus .
Al doilea motiv este legat de originea platformelor pe care se vor baza modelele cu care Alfa Romeo spera sa vanda 500,000 de masini pana in 2014 .
SUV-urile vor fi construite in SUA pe platforme Jeep iar urmasul lui 159 va folosi platforma imbunatatita a lui Chrysler Sebring .
Citeste revistele americane si vei vedea ca tinuta de drum cat si calitatea fabricatiei nu sunt puncte forte pentru modelele Jeep si Chrysler si repet este parerea americanilor iar motivul pentru care Alfa Romeo a parasit piata din SUA la inceputul anilor 90 nu a fost uitat de americani .
Alfa Romeo ca si marca are probleme in primul rand datorita actualei retele de dealeri din europa.
Vanzarile marcii sunt puternic afectate de serviciile post cumparare si nu de calitatile masinilor.
Domeniul in care lucrez apeleaza dar si genereaza statistici motiv pentru care imi vine de multe ori foarte greu sa cred in cifre.
Este adevarat ca in europa vanzarile modelului 159 au cazut mult dar pe de alta parte Mito se vinde foarte bine in raport cu capacitatea de productie arpobata de Fiat pentru acest model.
Oricum, in alta ordine de idei nu vreau sa las impresia ca sunt un fan al grupului Fiat. Ba din contra, consider ca ar fi trebuit aplicate alte politici prin care sa ajute sa creasca marci precum Alfa si Lancia.
Cu toate acestea, voi prefera oricand sub capota unei Alfe un motor italian in detrimentul unuia german.