Pentru a le demonstra europenilor, dar și clienților din toată lumea că au rezolvat problemele de fiabilitate cu care se confruntau în trecut, italienii de la Fiat au pus la cale un test extrem pentru actualul Tipo.
Sedanul compact a fost trimis în jurul lumii, fără vreo pregătire specială. Imediat după ce a ieșit de pe poarta uzinei din Tofas, Turcia, la volanul mașinii a urcat un jurnalist local, Okan Altan. Acesta a avut de parcurs 41.000 de kilometri, adică exact cât este circumferința maximă a Pământului. Întreaga distanță a fost acoperită însă și cu vaporul, acolo unde condițiile au impus-o.
Călătoria a durat 133 de zile și a presupus traversarea a 22 de țări și 122 de orașe. Aventura a început în data de 13 august și printre primele țări vizitate s-a numărat și România.
După ce a trecut prin Grecia, Bulgaria și țara noastră, Tipo a intrat în Rusia și a călătorit de-a lungul celebrei căi ferate trans-siberiene. Jurnalistul turc a condus vreme de 11 ore pe zi, timp de opt zile. Călătoria a continuat apoi prin Japonia și de acolo, cu vaporul până în Mexic.De aici s-au mai scurs alte 40 de zile pe mare, între Mexic și Regatul Unit. Europa i-a așternut în față modelului italian 14 țări, printre care Olanda, Germania, Franța, Elveția, Austria sau Italia.
După cele 113 zile petrecute în jurul lumii, jurnalistul care s-a aflat la volanul lui Fiat Tipo a adunat un total de 400 de ore conduse.
In medie a condus 3 ore pe zi :)))))
Mai mult ca sigur ca dintre cele 133 de zile a petrecut peste 110 pe sosea.
Nu ca nu ai avea dreptate sa te revolti, comentariul celui caruia-i replici fiind rautacios si neavenit. Dar, de unde stii ca nu a facut si vw sau alta marca a grupului asa ceva. Nu-i nimic nou sub soare! Au facut raiduri de acest gen romanii cu IMS si cu Dacia (Fiei-i tarana usoara si memoria vesnica lui Nicu Grigoras) sau cu Aro MP61, rusii cu Lada si foarte multe alte firme producatoare de masini. Cei de la VAG au trmis acum cativa ani niste Scout-uri intr-un raid asemanator si, din cate stiu eu, a existat chiar si o expeditie cu un UP in mongolia, desi nu stiu daca a fost realizata cu sprijinul vw sau independent. Sigur, nu poti exclude rolul marketingului in realizarea acestor expeditii, insa, pana la urma, singurul care are de castigat e publicul.
Eu nu inteleg aceste rautati, desi, culmea, sunt posesori de VAG. Orice om isi cumpara masina pe care si-o doreste si pe care si-o permite. N-am sa-i inteleg niciodata pe cei care se considera mai destepti doar pentru ca, au ei impresia, poseda masin mai bune decat altii. Asa cum spuneam mai demult, un asemenea comportament denota o frustrare care are cauze ce ma depasesc.
Fiabilitatea este o chestiune pur relativa. Depinde foarte mult de modul in care folosesti masina si de ce pretentii ai de la ea.
Exista masini extrem de fiabile per ansamblu dar care au probleme la anumite capitole. Faptul ca la 60.000 km schimbi, spre exemplu un disc de ambreiaj, dar pana la 250 000 nu ai alte probleme, nu inseamna ca masina nu-i fiabila,
Pe de alta parte, daca un om tine o masina maxim 100 000 km iar masina respectiva nu-i face nicio problema, el va spune, pe buna dreptate ca e fiabila. Pentru el este fiabila.
Inchei prin a-ti da exemplul celor care administreaza zona de la Lacul Sf. Ana.... Am mai dat exemplul asta, cand a fost vorba de fiabilitate pentru ca ce fac ei mi se pare si frumos, dar si impresionant din punctul de vedere al conditiilor de exploatare la care este supusa o masina. Ei bine iarna, baietii despre care-ti povestesc faca niste siruri de sanii pe care urca 20 de turisti sau chiar mai mult, si le trag in intr-o panta considerabila si ca lungime si ca inclinatie cu niste Niva, pentru ca sa le dea drumul pe derdelus la vale. Iarna, o masina de aia poate sa faca si 50 de urcari/zi, In aceste conditii, faptul ca pe iarna schimba si doua chituri de ambreiaj, la o masina, nu inseamna ca masina respectiva nu e fiabila pentru ca nu a atins numarul de km mentionati de tine.
Cum spuneam, fiabilitatea e ceva relativ.