Tesla Motors a reușit să ia lumea auto pe nepregătite și să devină în doar câțiva ani un nume mare într-o zonă în care producătorii mari nu au reușit încă să se impună: mașini electrice cu iz premium vândute la prețuri care bat în cele mai multe cazuri 100.000 de euro. Tesla Model S a oferit la lansare un amestec interesant de tehnologie și design care a făcut ca povestea Tesla Motors să explodeze în ultima perioadă, chiar dacă profitul nu e încă cel așteptat de șefii companiei. În plus, modul în care compania americană condusă de Elon Musk își organizează vânzările și serviciile cu clienții au contat enorm la construcția unui "Apple al industriei auto", așa cum e supranumită compania Tesla.
Dacă Tesla Motors nu a avut până acum un concurent serios pe piață, americanii trebuie să stea în gardă începând cu 2017, o nouă companie anunțându-și debutul în aceeași zonă: mașini electrice. Modelul de business seamănă încă dinainte de start cu cel al Tesla Motors, astfel că Faraday Future - numele noii companii - merită atenția noastră măcar pentru investițiile pe care anunță că le va face în perioada următoare.
Debutul oficial al noii mărci va avea loc la Târgul de Electronice CES Las Vegas, în 4 ianuarie, când Faraday va prezenta un concept care anunță primul model de serie al brandului nord-american. Nu se știe mare lucru despre acesta cu excepția unui teaser foto prezentat pe site-ul companiei, însă Faraday are planuri îndeajuns de serioase încât să anunțe că produce deja subansamble pentru versiunea de serie a conceptului pe care-l vom vedea în premieră în ianuarie.
Dacă lansarea unui concept poate fi văzută ca o încercare prin care au mai trecut multe alte companii care au încercat să dezvolte un model de business, dar care acum sunt defuncte, următorul pas anunțat de companie pare însă unul foarte serios. Astfel, Faraday Future a anunțat oficial că va construi în statul Nevada o fabrică de baterii pentru mașini electrice în care se va investi un miliard de dolari și care va duce la crearea a 4500 de locuri de muncă.
O parte dintre numele mari care lucrează acum pentru Faraday Future:
Nick Sampson: Inginer, ex-Tesla Motors, unde s-a ocupat de dezvoltarea șasiului și a vehiculului.
Richard Kim: Designer, a făcut parte din echipa de dezvoltare a proiectului BMW i.
Silva Hiti: Inginer, ex-Manager al procesului de dezvoltare al lui Chevrolet Volt.
Pontus Fontaeus: Fost Director de design interior la Volvo.
Porter Harris: Specialist în baterii, fost la SpaceX, compania de cercetare spațială a lui Elon Musk
Evident, este foarte devreme să prognozăm modul în care se va dezvolta afacerea Faraday Electric, însă până la proba contrarie putem nota un rival la scară 1:1 al celor de la Tesla Motors, cel puțin la nivel de intenții.
E adevărat că Faraday nu are o personalitate precum Elon Musk pe care s-o scoată în față în condițiile în care s-a dovedit cu antreprenorul american originar din Africa de Sud a reușit să conducă până acum cu succes Tesla. Rămâne de văzut dacă acest lucru va fi un impediment sau un avantaj în dezvoltarea ulterioară a companiei.
as merge pana'intr-acolo incat sa spun ca va incepe o competitie adevarata
Pentru ca domeniul este inca la inceput, o companie romaneasca de profil s-ar putea numi ... Vasilescu Karpen,..