În ultimii ani, marile companii de tehnologie precum Google şi Apple au intuit potenţialul maşinilor autonome şi au decis să investească sume importante pentru dezvoltarea acestora.
Pe parcursul timpului, acestea au realizat însă că misiunea de a dezvolta o maşină de la zero este una foarte complicată, astfel că Apple a renunţat în cele din urmă la această idee, preferând să dezvolte în continuare doar aplicaţii software pentru astfel de maşini. Acum a venit rândul celor de la Google să ia o decizie similară.
Potrivit unor informaţii neoficiale furnizate de publicaţia The Information, Google va renunţa la proiectul dezvoltării unei maşini autonome fără volan şi pedale, întrucât oficialii companiei consideră că acesta nu este practic.
Asta nu înseamnă însă renunţarea la parteneriatul cu Grupul Fiat-Chrysler, care vizează dezvoltarea unei utilitare autonome bazate pe modelul american Pacifica. În cazul în care proiectul va decurge bine, Google ar urma să lanseze propriul serviciu de transport cu maşini autonome până la sfârşitul anului viitor.De altfel, serviciile de transport au devenit una dintre principalele ţinte ale constructorilor auto, cel mai bun exemplu în acest sens fiind reprezentat de Grupul Volkswagen. Constructorul german a anunţat lansarea Moia, un brand separat care va opera un serviciu de transport urban cu utilitare.
Producătorii auto continuă însă să aibă încredere în maşinile autonome, iar Ford a anunţat anterior că va lansa prima sa maşină autonomă fără volan şi pedale în cursul anului 2021.
Via The Verge
Viitorul sunt flotele private de masini electrice-autonome care opereaza asemanator Uber si care, fiind un serviciu, pot accesa o zona de pret semnificativ mai mare a masinilor decat poate orice cetatean de rand. Nu vad nici o problema pentru Google/Apple sau orice alta entitate juridica ce sta cu fundul pe 100.000.000.000$ sa-si creeze flote pentru transport de persoane in baza unui mare credit, garantat cu suta de miliarde mai sus amintita.
Firmele mari pot accesa credite substantiale si pot achizitiona masini foarte scumpe, mult peste media de acum. Businesul constructorilor auto se va muta treptat catre aceste flote in detrimentul masinilor din clasa mica, pe masura ce flotele vor deveni mai atractive ca pret decat detinerea unui automobil mic (sa fim seriosi, un UP il cumperi ca sa mergi la munca, nu ca sa cari o familie la mare).
... noi vorbim pe net diverse chesti de tangente la aceste probleme ... dar trebuie sa ne dam seama ca sunt oameni, mult mai bine informati ca noi, care fac asta ca sarcina de serviciu. Viitorul va aduce schimbari radicale si deja se poate observa ca mai toate tendintele converg catre ideea de mai sus :)