Pe patul de moarte: Mercedes-AMG nu mai are în plan dezvoltarea unor versiuni cu motor V12

de Cornel Șocariciu
Marti, 09.10.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Cariera motorului Mercedes-AMG V12 de 6.0 litri se apropie de final. Conform oficialilor producătorului german, unitatea va fi scoasă din ofertă odată cu eliminarea versiunilor AMG S65. În locul acestui propulsor, nemții vor introduce un sistem hibrid bazat pe unitatea V8 biturbo de 4.0 litri.

Motorul V12 pe benzină utilizat de Mercedes-AMG ar urma să dispară din gama producătorului german în perioada imediat următoare. Nemții nu vor să mai mizeze pe serviciile acestui propulsor, locul său urmând să fie luat de un sistem hibrid benzină-electric. Rolul principal în acest nou "ecosistem" ar urma să fie jucat de motorul V8 biturbo de 4.0 litri.

Informațiile au fost oferite chiar de Tobias Moers, șeful Mercedes-AMG, în cadrul unui interviu acordat în timpul Salonului Auto de la Paris. Conform oficialului constructorului german, motorul V12 de 6.0 litri ar urma să iasă complet din ofertă în același timp cu actuala gamă AMG S65. 

Ultima versiune a motorului V12 de 6.0 litri oferă 630 de cai putere la 4.800 rpm și 1.000 Nm începând cu 2.300 rpm. Propulsorul este disponibil pe versiunile AMG S65, AMG S65 Coupe, AMG S65 Cabrio și Mercedes-Maybach S650.

"Motorul V8 este unul destul de eficient. Într-o versiune electrificată, acesta ar putea avea un ciclu de viață mult mai lung", a declarat oficialul Mercedes-AMG.

Mercedes-AMG GT Concept, prototipul din care "s-a născut" versiunea cu patru uși a lui AMG GT, a fost primul concept din gama nemților care a mizat pe un sistem hibrid de propulsie cu motor V8 de 4.0 litri.

Unitatea pe benzină era asistată de un motor electric, iar în total, sistemul hibrid producea 816 cai putere.

Via | Goauto

Comentarii (3)

  • SIMPLE MINDS
    Asta-i o abordare cat se poate de sanatoasa la adresa consumatorului a diviziei AMG:motorul V8 este *destul de eficient*.Adica multumitor .Adica satisfacator.Cu o astfel de afirmatie putem sta linistiti ,*submotorizarea* in cazul AMG o sa mai intarzie ceva vreme...:))sau chiar este un termen necunoscut pentru cei din Affalterbach.
    12 0
  • Corocsenie Adrian
    Acum se poate scoate din V8 de 4 litri mai mult decat ai nevoie pt o masina cu tenta sportiva. Totusi V12 sper ca ramane pe verisunea de S Maybach. Mi se pare ingrozitor sa nu poti lua un V12 pe o limuzina. Ce farmec mai are cand ai toti banii din lume ? V12 e simolul bogatiei automobilistice.
    10 0
  • diferenta de nou intre un s63 AMG (v8) si s65 AMG (v12) este de aproximativ 100k Euro, pe cand diferenta intre un s500 si un s600 este de 22k Euro, eu cred ca fac profit "bunicel" cu s65 asa ca nu renunta ei asa repede...diferentele de performante intre s63 si s65 sunt similare, cele ale lui s65 fiind negate de greutatea in plus, dar de, dai 100k in plus ca sa zici,...e cel mai cel...
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru