Renault Kwid, crossoverul de segment mini pe care marca franceză îl dezvoltă și vinde în India pe platforma flexibilă pe care este construită gama Dacia, este un succes major până acum pe piața din Asia. Cu 80.000 de comenzi după doar 4 luni de prezență în showroom-uri, Kwid a reușit să confirme și să depășească cele mai optimiste așteptări ale producătorului francez. Iar urmarea acestor rezultate se vede astăzi la Salonul Auto de la New Delhi, acolo unde Renault a prezentat două concepte bazate pe acest crossover: Kwid Racer și Kwid Climber.
Crossoverul indian de dimensiuni apropiate cu cele ale lui Fiat Panda primește astfel două potențiale versiuni dedicate pe de o parte circuitului, pe de altă parte rulării în teren accidentat.
Renault Kwid Climber
Varianta dedicată off-road-ului iese în evidență prin prezența masivă subliniată de garda la sol ridicată și de apendicele estetice și practice demne de un SUV sau off-roader, așa cum sunt scuturile față-spate și spoilerele redesenate. Kwid Climber primește și un set de anvelope de profil care încalță un set de jante special construite pentru acest concept.
În cazul în care va ieși pe piață într-o versiune apropiată de cea prezentată la New Delhi, Kwid Climber va fi un rival direct de la distanță al lui Fiat Panda 4x4.
Totuși, Renault nu a oferit nicio informație legată de un potențial sistem de tracțiune integrală pe acest model.Renault Kwid Racer
Conceptul sportiv construit pe baza lui Kwid se încadrează într-un peisaj diferit față de Kwid Climber, Renault urmărind astfel să demonstreze capacitatea de transformare pe care o are cel mai mic crossover din portofoliul mărcii franceze. Kwid Racer este încălțat cu jante de 19 inch, are o gardă la sol foarte coborâtă, este tapetat cu artificii aerodinamice, iar spoilerele și blocurile optice sunt agresive și subliniază potențialul estetic al acestui model. Kwid Racer este ajutat și de combinația de culori utilizată de Renault: un amestec interesant de negru, albastru electric și roșu.La interior, Kwid Racer asortează materiale premium precum pielea Alcantara, aluminiul și fibra de carbon cu un roll-cage care elimină locurile din spate și-i oferă conceptului un look radical.
Odată cu prezentarea celor două prototipuri, Renault a anunțat faptul că Kwid va putea fi comandat în India împreună cu un nou motor SCe de un litru (prezent în Europa pe Twingo în versiunea de 70 CP) și cu transmisia automată robotizată Easy-R care-și va face apariția și pe gama Dacia în cursul anului 2016.
Vine Kwid în Europa?
Renault nu a anunțat dacă cele două show car-uri vor avea o dezvoltare ulterioară în producția de serie, dar probabil că reacțiile publicului și ale presei vor cântări serios în decizia ulterioară pe care o va lua marca franceză.
De asemenea, Renault nu suflă niciun cuvânt legat de eventuala transplantare a lui Kwid în Europa, acolo unde modelul ar putea să fie vândut sub sigla Dacia.
pai un Stepway e 11K, tu vrei si ieftin si sa arate bine....sub 13K nu-l vad si tot s-ar vinde bine.
PS. De ce romanu' vrea totul gratis?
Imi plac ambele, mai mult cea sport insa.
Clar insa ca pretul "indian" de 3.500 euro trebuie multiplicat cu doi (cel putin) dupa adoptarea gimmick-urilor de securitate obligatorii in Europa (ABS, ESP, macar 4 airbaguri etc.) ...Sau chiar x3, cu o motorizare mai acatarii si o climatizare macar manuala.
n.b. Jantele-s pe 18 si nu 19 inci la prototipul Racer! (identice de altfel cu alea de pe Clio RS Cup).
Am dilema asta si in familie (trebuie sa iau a doua mașina), ce ai lua sa zicem din gama Renault pret intre 9000-11500:
1.Stepway 0,9 11300€
2.Clio 1,2 (motorul ala puturos, dar corect pt un om normal)9400€
3.Captur chel (acelasi motor ca mai sus)11600€
4.Twingo 10200€
5.sau Kwid de Europa hai sa zicem 10500€
Fara sa vreau deci neaparat sa am dreptate, 7-8.000 euro ramine un pret logic previzibil pt o varianta europenizata relativ cheala - fiindca RXT-ul indian n-are ABS/ESP etc., dar are totusi AC manual, sist. navi / infotainment (chiar daca simplist) si airbag sofer.
Nici pariuri nu-mi place sa fac, dar pe tema aducerii Kwid in Europa n-as ezita sa ma bag la unu'. Evident cu alte motoare (mai mult ca sigur 0.9 SCe/TCe de 71 / 90 CP) si mai greucean decit "indianul chel" (doar 670 kg la gol, o adevarata performantza - desi fara sofer, n.b.)
Revenind insa la dilema ta, in 2017 (probabil) ti-as recomanda un 0.9 TCe (poate cu sigla Dacia, dar de asta nu-s convins) la cca. 10 mii euro, deci un pic sub actualul Sandero Stepway motorizat la fel.
Prețul pe care-l ai este de Delhi
Oricum, la noi si-n 2017 prevad aceiasi
Racer este de asemenea un prototip atragator, insa deocamdata sa vedem Kwid in Europa si apoi mai discutam. Din aceleasi motive nu o sa vedem Sandero RS in Romania, sau Renault Twingo ori Ford Ka, modele ce se comercializeaza de ceva vreme in alte tari. Twingo si Ka nu se vor importa pentru ca ar avea preturi prea apropiate de Clio, respectiv Fiesta.
Ca sa revin la Kwid, multe filme de prezentare din India il vad mai bun decat competitorii directi, Maruti (Suzuki) Alto si Hyundai Eon. Cine are curiozitatea sa afle de ce, poate vizualiza pe youtube.
In ceea ce priveste intrebarea din articol legata de aducerea lui Kwid in Europa, iata ce am citit la inceputul acestei luni pe un site auto:
''Grupul Renault-Dacia a fost suprins testand pe soselele din Romania o noua masina crossover.
Aceasta este de fapt modelul Renault Kwid care se produce de mai bine de un an de zile in India, masina care este de fapt un crossover de clasa mica.
Fata de fratiorul sau mai mare Duster noua Dacia Kwid nu va avea nici macar optional o versiune 4x4 pentru ca deja exista multi clienti care au cumparat modelul Duster in versiunea 4x2.''
Sper ca stirea sa se concretizeze in viitorul apropiat.
Ce nu imi place la Kwid este lipsa turometrului, insa apreciez garda mai buna la sol si spatiul interior, cu valori mai bune decat cele ale modelelor concurente.