În ultimii ani, piața colecționarilor de vehicule istorice a crescut consistent. Fenomenul a luat amploare, iar prețurile pentru mașinile retro au crescut și ele considerabil. De asemenea, numărul evenimentelor în cadrul cărora sunt vândute astfel de vehicule s-a înmulțit considerabil în ultima perioadă.
Iar astfel de evenimente scot la iveală o serie de modele extrem de interesante. În luna mai, în cadrul unei eveniment din Indianapolis, casa Mecum va scoate la licitație patru exemplare Shelby Cobra fabricate între 1964 și 1967.
Colecționarii vor avea de ales între un Shelby Cobra 289 Roadster din 1964, un Shelby Cobra 289 Dragonsnake produs în 1965, un Shelby Cobra 427 Roadster fabricat în 1966 și un Shelby Cobra 427 S/C Roadster din 1967.
Conform experților, fiecare exemplar ar trebui să scoată din conturile pasionaților cel puțin 1.75 de milioane de dolari.
Modelul Shelby Cobra 427 S/C Roadster este unul dintre cele mai interesante exemplare aflate pe lista celor de la Mecum.
Roadsterul a fost gândit ca un model de competiții, însă compania nu a reușit să producă cele 100 de unități necesare omologării. În total, Shelby a produs 29 de exemplare Cobra 427 S/C Roadster, iar cel care va lua parte la licitația Mecum "a adunat" puțin peste 17.000 de kilometri. Conform specialiștilor casei de licitații, acest exemplar ar trebui să fie vândut cu cel puțin 2.7 milioane de dolari.Exemplarul Shelby Cobra 427 Roadster produs în 1966 și pregătit de casa Mecum a fost exportat în Japonia în 1987. 13 ani mai târziu, modelul s-a întors în SUA și a trecut printr-un proces amplu de restaurare.
Shelby Cobra 289 Dragonsnake este unul dintre modelele special gândite pentru a concura în cursele de drag. Doar 5 unități au fost produse, iar conform specialiștilor, acest exemplar ar putea scoate din conturile pasionaților chiar și peste 2 milioane de dolari.
Exemplarele Shelby Cobra Roadster fabricate în 1964 sunt unele dintre cele mai căutate versiuni pe piața vehiculelor istorice.
Exemplarul scos la licitație de Mecum a fost comandat în culoarea Princess Blue, însă primul proprietar a decis să-i modifice nuanța în Rangoon Red. Astfel, modelul a fost trimis în uzină pentru a primi noua culoare pentru caroserie.Via | Mecum
Ei bine, o decapotabila cu doua locuri, ampatament scurt si motor de avion este o reteta sigura de distractie maxima si amintiri memorabile.
O alta coincidenta interesanta este ca aseara am descoperit o formatie australiana din anii 60 care pur si simplu m-a dat pe spate. Niciodata n-am spus ca sunt fan Mercedes, pentru ca nu sunt. Dar trup si suflet imi plac rock-urile vechi. The Seekers m-au facut azi noapte sa stau lipit de YouTube pana la 5 dimineata iar inaite de culcare aveam o lista zdravana de 29 de melodii.
S-a incalzit afara si nu mai pierd nici o ocazie sa dau acoperisul jos, sa ma bucur de primavara timida care incet incet isi face loc pe malul lacului si in sufletele oamenilor. Viata e scurta si cu timpul iti dai seama de asta tot mai clar. Iar daca nici macar in teorie nu poate fi vorba de un Shelby, trotineta rosie imi dovedeste pe zi ce trece ca anul asta de ziua mea am primit poate cel mai fain cadou posibil de pana acum.
La cererea publicului, (@mip) intr-o zi, la momentul si locul potrivit, promit sa-mi actualizez poza de la avatar :)
Aici este inca 25 Aprilie, si daca tot este o zi a coincidentelor, amintirilor, si formatiilor australiene, (@kotegaeshi) Happy ANZAC Day. Va rog, nu dati cu parul, ca nu mai zic nimic :)