Într-o epocă a SUV-urilor mici și compacte, Suzuki și-a concentrat atenția în ultimii ani pe gamnele Vitara și SX4, care au fost înnoite și joacă într-o ligă interesantă, în care se regăsesc în special clienții care apreciază modelele cu un raport calitate-preț excelent. În acest peisaj al modelelor ușor de digerat de clienți, uităm deseori de faptul că Suzuki are în gamă în continuare modelul Jimny, o mașină dedicată mai ales fanilor off-road-ului și pasionaților dedicați mărcii japoneze.
Ca să împrospăteze imaginea lui Jimny, Suzuki a "inventat" în Italia o versiune specială a modelului său. Denumită oficial Jimny Shinsei (Shinsei înseamnă "sacru" în limba japoneză), aceasta iese în evidență mai ales prin nuanța exterioară Dark Yellow '70, fiind o replică cromatică a unei nuanțe foarte populare pe care Suzuki a vându-o în anii '70 pe modelul LJ20, precursorul lui Jimny în gama mărcii nipone. De altfel, schema de culori utilizată pe LJ20 este preluată în oglindă de Jimny, caroseria galben-kaki fiind asortată cu albul de pe bara frontală și oglinzi și de jantele negre vintage de 15 inch.
De notat faptul că Jimny Shinsei beneficiază de un plafon retractabil electric și este disponibil exclusiv în versiunea de echipare de top, ceea ce înseamnă că modelul japonez vine cu un display touchscreen de 7 inch, cu scaune din piele, cu un sistem infotainment oferit de Pioneer, cu volan îmbrăcat în piele și cu sistem de monitorizare a presiunii în pneuri.
De notat că Jimny Shinsei este disponibil în serie limitată, Suzuki urmând să producă doar 100 de exemplare, toate înseriate.
Niciunul dintre acestea nu va fi însă disponibil în afara Italiei, versiunea fiind gândită și construită special pentru această piață.via Omniauto
Am mers cu un samurai si a fost super.
Poti sa ne arati prin contra-argumente si noua ? Multumim pt amabilitate.
Toyota exista din 1924 ca si companie iar divizia auto din 1933... Nu prea erau Jeep-uri de copiat pe vremea aceea.
Suzuki ca si companie exista din 1909, prima masina a fost conceputa in 1937 ... nici atunci nu prea erau Jeep-uri de copiat, nu?
De Nissan, ce sa mai zicem ca astia fac masini de pe la 1912 (multe companii europene nici nu erau pe-atunci). Si au facut masini sub licenta... dar dupa Austin, nu dupa Jeep.
Faptul ca dula al II lea razboi mondial companiile japoneze au facut masin de teren asemanatoare cu Jeep-urile americane e altceva. Asa cum insusi Ford a fabricat Jeep-uri pentru ca producatorul initial nu mai facea fata, tota asa guvernul american a comandat companiei Toyota sa fabrice jeep-uri. Daca Toyota nu ar fi facut masini pana atunci, nu ar fi putut obtine aceasta comanda, ca doar nu puteau americanii sa ceara unui fabricant de pantofi sa fabrice masini, nu? Asta insa nu i-a impiedicat pe japonezi sa faca din Land Cruiser un model care nu mai are nimic in comun cu Jeep-ul.
Cat despre comparatia ARO - G Klasse... Hmmmm... Sa fim seriosi G Klasse seaman cu ARO seria 24 mult mai putin decat semana primul IMS cu GAZ 69. Mercede fabrica masin 4x4 mult inainte ca primul ARO sa fie produs. Pe principiul ca G Klasse a avut aceeasi forma patratoasa ca si ARO seria 24, de ce nu ar fi fost acuzati romanii ca au copiat masini cu forme asemanatoare fabricate inainte de ''72. De pilda Ford Bronco, Jeep Wagoneer etc?