Pată de culoare retro: Suzuki Jimny Shinsei este o ediție specială limitată la 100 de exemplare

de Mircea Meşter
Joi, 03.11.2016
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Venerabilul Jimny primește un aer proaspăt în Italia, acolo unde biroul național Suzuki a lansat o ediție specială limitată care ne aduce aminte de LJ20, strămoșul din anii '70 al modelului nipon,

Într-o epocă a SUV-urilor mici și compacte, Suzuki și-a concentrat atenția în ultimii ani pe gamnele Vitara și SX4, care au fost înnoite și joacă într-o ligă interesantă, în care se regăsesc în special clienții care apreciază modelele cu un raport calitate-preț excelent. În acest peisaj al modelelor ușor de digerat de clienți, uităm deseori de faptul că Suzuki are în gamă în continuare modelul Jimny, o mașină dedicată mai ales fanilor off-road-ului și pasionaților dedicați mărcii japoneze.

Ca să împrospăteze imaginea lui Jimny, Suzuki a "inventat" în Italia o versiune specială a modelului său. Denumită oficial Jimny Shinsei (Shinsei înseamnă "sacru" în limba japoneză), aceasta iese în evidență mai ales prin nuanța exterioară Dark Yellow '70, fiind o replică cromatică a unei nuanțe foarte populare pe care Suzuki a vându-o în anii '70 pe modelul LJ20, precursorul lui Jimny în gama mărcii nipone. De altfel, schema de culori utilizată pe LJ20 este preluată în oglindă de Jimny, caroseria galben-kaki fiind asortată cu albul de pe bara frontală și oglinzi și de jantele negre vintage de 15 inch.

De notat faptul că Jimny Shinsei beneficiază de un plafon retractabil electric și este disponibil exclusiv în versiunea de echipare de top, ceea ce înseamnă că modelul japonez vine cu un display touchscreen de 7 inch, cu scaune din piele, cu un sistem infotainment oferit de Pioneer, cu volan îmbrăcat în piele și cu sistem de monitorizare a presiunii în pneuri.

De notat că Jimny Shinsei este disponibil în serie limitată, Suzuki urmând să producă doar 100 de exemplare, toate înseriate.

Niciunul dintre acestea nu va fi însă disponibil în afara Italiei, versiunea fiind gândită și construită special pentru această piață.

via Omniauto

Comentarii (8)

  • Sunt adorabile masinile astea mici, sunt cu 2 usi, dimensiuni reduse, motor pe benzina numai bun la porniri iarna cand mergi in varful muntelui si dormi in masina :)), reductor... taxe mici, fiabile si placute la condus.
    Am mers cu un samurai si a fost super.
    12 2
  • Suzuki J20 este o adevarat legenda ce nu trebuie sa lipseasca din garajul unui colectionar impreuna cu Toyota LC J40 2/5doors and pick-up, Hilux mk.1 Mitsu Pajero mk.1, Navara mk.1 , Patrol mk.1, si multe altele. Ma intreb unde-s ''ghermancii'' aia ''sukarii'' cu ''istoria'' lor de SUV-uri. In afara de Mercedes G class care copia ARO autohton, nu mai stiu ceva asemanator.
    4 13
  • Mda, masini japoneze copiate dupa marci americane. Cam asta e Japonia, si nu de ieri...China face acum exact ce faceau japonezii intre 1947 si 1970. De fapt, se vede din design ca masina asta e un Jeep Willys putin modificat...
    11 5
  • Nu stiam ca Jeep Willys este atat de mic. Cineva are probleme serioase la mansarda se pare :))))))
    5 11
  • altul@gogo
    Nu e vorba de cat de mic e ci de cum arata. Ti se potriveste rau numele de gogo. Suzuki, Toyota au inceput copiind Jeepul, lucru pe care chiar ei il recunosc.
    9 3
  • Mihail
    @altul@gogo

    Poti sa ne arati prin contra-argumente si noua ? Multumim pt amabilitate.
    1 1
  • altul@gogo
    @Mihail.....tu fiind o persoana cu grave deficiente de vedere nu cred ca are rost sa ma obosesc cu contraargumentele.
    2 1
  • @@gogo altu@gogi si mihai

    Toyota exista din 1924 ca si companie iar divizia auto din 1933... Nu prea erau Jeep-uri de copiat pe vremea aceea.

    Suzuki ca si companie exista din 1909, prima masina a fost conceputa in 1937 ... nici atunci nu prea erau Jeep-uri de copiat, nu?

    De Nissan, ce sa mai zicem ca astia fac masini de pe la 1912 (multe companii europene nici nu erau pe-atunci). Si au facut masini sub licenta... dar dupa Austin, nu dupa Jeep.

    Faptul ca dula al II lea razboi mondial companiile japoneze au facut masin de teren asemanatoare cu Jeep-urile americane e altceva. Asa cum insusi Ford a fabricat Jeep-uri pentru ca producatorul initial nu mai facea fata, tota asa guvernul american a comandat companiei Toyota sa fabrice jeep-uri. Daca Toyota nu ar fi facut masini pana atunci, nu ar fi putut obtine aceasta comanda, ca doar nu puteau americanii sa ceara unui fabricant de pantofi sa fabrice masini, nu? Asta insa nu i-a impiedicat pe japonezi sa faca din Land Cruiser un model care nu mai are nimic in comun cu Jeep-ul.

    Cat despre comparatia ARO - G Klasse... Hmmmm... Sa fim seriosi G Klasse seaman cu ARO seria 24 mult mai putin decat semana primul IMS cu GAZ 69. Mercede fabrica masin 4x4 mult inainte ca primul ARO sa fie produs. Pe principiul ca G Klasse a avut aceeasi forma patratoasa ca si ARO seria 24, de ce nu ar fi fost acuzati romanii ca au copiat masini cu forme asemanatoare fabricate inainte de ''72. De pilda Ford Bronco, Jeep Wagoneer etc?
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru